Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته اخباری درباره زمان بازگشایی مدارس در مقاطع تحصیلی مختلف، جزئیات ریزش دیوار مدرسه و  اجرای طرح «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» سپری شد که در ادامه مشروح این اخبار آمده است:

زمان بازگشایی مدارس ابتدایی شنبه تعیین می‌شود

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در باره زمان بازگشایی مدارس بیان کرد: زمان بازگشایی مدارس هرگز تغییر نکرد و سیاست در بازگشایی این بود که مدارس روستایی از او مهر بازگشایی شوند، فرآیند بازگشایی از اول آبان آغاز می شود و در طول آبان الگوی بازگشایی را مدارس انتخاب می‌کنند

او داد: مدارس متوسطه دوم ازنیمه آبان و متوسطه اول از اوایل آذر بازگشایی شوند همچنین برای آموزش حضوری ابتدایی ها در ستاد کرونا شنبه مجددا تصمیم گیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی درباره مشکل توزیع کتاب‌های درسی که همچنان برای دانش آموزان مشکل ساز است، اظهار کرد: بابت مشکل کتاب‌های درسی عذرخواهی می‌کنم البته این موضوع ناشی از دو سه مطلب است، وقتی دانش آموزی جابجا می‌شود، دیر ثبت نام می‌کند، دیر انتخاب رشته می‌کند این مشکلات ایجاد می‌شود، تنها سامانه‌ای که ما برای توزیع کتاب درسی داریم همین سامانه فعلی بوده که سامانه مطمئنی است و اگر کار خارج از آن باشد چالش برانگیز می‌شود، کتاب‌های درسی خوب توزیع شد، اما بخشی از دانش آموزان به دلیل بی توجهی دیر کتاب به دستشان می‌رسد.

اجرای طرح «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» در سال تحصیلی جدید

اسماعیل بحری‌زاده مشاور وزیر و قائم مقام سازمان دانش‌آموزی از استمرار اجرای بسته‌ تحولی این سازمان با عنوان «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» در سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار کرد: مجموعه دستورالعمل‌های اجرایی، نقشه‌راه و راهنمای عمل فعالیت‌های بسته تحولی این سازمان برای هماهنگی و اجرا در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به مدیران کل آموزش و پرورش‌استان‌های سراسر کشور، ابلاغ شد.

بحری زاده افزود: از ویژگی‌های بسته تحولی «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» که زمینه سازی برای عینیت بخشی به ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسوب می‌شود، این است که در ۳ حوزه تشکیلات پیشتازان، مجلس دانش آموزی و خبرگزاری طراحی شده است و زمینه‌های متنوعی را پیش‌روی دانش‌آموزان با علائق و سلائق مختلف فراهم می‌کند.

زمان بازگشایی مقاطع مختلف مدارس اعلام شد

علیرضا کمریی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: فاز جدید از بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزان متوسطه دوم یعنی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم ۱۵ آبان ماه خواهد بود، بر اساس مصوبه جلسه نود و یکم که اخیراً برگزار شد دانش آموزان پایه های هفتم، هشتم و نهم و دوره ابتدایی از آذرماه به سمت فعالیت حضوری خواهند رفت.

او با اشاره به اینکه در مورد دانش آموزان متوسطه اول و دوره ابتدایی اول آذرماه بازگشایی معین شده است افزود: برای دانش آموزان متوسطه بر اساس مصوبه ای که مطرح شد، ۱۵ آبان ماه بازگشایی صورت خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بر اساس مطالعاتی که وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش داشتند،شرط بازگشایی و فعالیت حضوری مدارس واکسیناسیون دانش‌آموزان نبود گفت: خوشبختانه تا دهم آبان ماه بیش از ۸۸ درصد دانش‌آموزان که در سن ۱۲ تا ۱۸ سال هستند واکسینه شدند ، ۱۶ استان بالای ۹۰ تا ۹۹ درصد واکسن دانش‌آموزی را دریافت کردند، در ۱۱ استان بین ۸۰ تا ۹۰ درصد را داشتند.

آخرین وضعیت از روند پرونده ریزش مدرسه غیردولتی در گلستان

سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی  درباره جزئیات حادثه ریزش دیوار مدرسه‌ای غیردولتی در شهرستان علی آباد کتول استان گلستان اظهار کرد: طی پیگیری‌های انجام شده از طریق استان گلستان برای ایمنی مدرسه دریافتیم که این مدرسه گواهی استحکام بنا از نوسازی مدارس داشته است و تخلفی در این مورد رخ نداده بود.

او ادامه داد: علت وقوع این حادثه گودبرداری بدون مجوز شهرداری و نظام مهندسی ساختمان مجاور مدرسه بوده است و در شرایط کنونی هم مسببان این اتفاق بازداشته و دادستانی استان وارد عمل شده است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به بازدید مدیرکل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان از مصدومان حادثه گفت که جزئیات وقوع این حادثه در حال بررسی است.

ضرورت اجرای رتبه بندی معلمان با تفکیک از اصلاح نظام پرداخت

۷۵ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور درباره لایحه رتبه بندی معلمان خطاب به ریاست جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نامه‌ای نوشتند که مشروح آن در ادامه آمده است:

گره زدن معیشت و نظام رتبه‌بندی معلمان رفع تکلیفی بود که اصول و اهداف اساسی رتبه‌بندی معلمان را به حاشیه برد و اسباب فریب جامعه فرهنگی کشور را پدید آورد.

از سوی دیگر مادامی‌که برخی سیاست‌گذاران این امر با دادن آدرس غلط به مردم تورم را معلولی بر رتبه بندی معلمان دانسته و تأمین بودجه این طرح را برای اقتصاد کشور آسیب‌زا می‌دانند و یا بازهم با حاشیه راندن اهداف طرح بعضاً حتی جامعه معلمین را فاقد صلاحیت لازم در جهت برخورداری از عناوین و رتبه‌بندی می‌دانند، بیش‌از پیش حلقه مفقوده نگاه سرمایه‌ای به آموزش‌وپرورش در میان مسئولین کشور عیان می‌شود.

به نظر می‌رسد دولت و مجلس شورای اسلامی باید با نظام پرداخت مبتنی بر توزیع عادلانه به‌همراه کنترل پرداختی سایر دستگاه‌ها و افزایش پلکانی حقوق معلمین، بیش از پیش، تبعیض به وجود آمده را برای این قشر شریف جبران کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش بازگشایی مدارس دانش آموز یک نقش اجتماعی زمان بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان دانش آموزان دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از موافقت با راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان آذربایجان غربی، گلستان و خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حمید طریفی حسینی اظهار کرد: سال جاری موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم، یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده است، اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی افزود: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مدارس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهر حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند؛ این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

طریفی حسینی تاکید کرد: بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که گاهی به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: از مهر برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم که باید تأمین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 745389

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور