Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: فضای ربوی بانک‌ها اجازه تولید و حمایت از آن را نمی‌دهد و باید ۱۵ درصد بانک‌های کشور در خدمت کشاورزان باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محمد جواد عسکری شامگاه جمعه در در شورای اداری چهارمحال و بختیاری که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه مجلس نظارت و قانون‌گذاری است اما آنچه که امروز کشور را دچار مشکل کرده، عدم نظارت بر کارها و مطالبات مردم است، اگر بخواهیم می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم و اگر امروز کاری انجام می‌شود باید در راه رضای خداوند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: این استان ظرفیت‌های بسیار بالایی در بخش کشاورزی دارد و معتقد هستیم زیر ساخت‌ها باید مهیا شود و شرایط بهتر باشد تا بتوان از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این استان استفاده کرد، برای توسعه کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری مدیریت آب یکی از مسائل جدی است که حتما باید تدبیر شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه هفته آینده با حضور وزرای مربوطه، استاندار و مدیران استانی مسائل احصا و به طور موردی بررسی می‌شوند. استانی که 12 درصد منابع آبی کشور را دارد امروز خود از بی‌آبی رنج می‌کشد اما چرا این اتفاق افتاده است؟ هیچ تعارفی با هیچکس نداریم و در راستای منافع مردم به فضای نظارتی ورود پیدا می‌کنیم و تا حصول نتیجه کار دنبال می‌شود.

وی با اشاره به تولیدات باغبانی، اظهار داشت: طبق گزارشات بیشترین بادام و هلو در کشور در استان چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود حتما باید مجلس قوانین آسانی برای صادرات ایجاد کند و دولت پای کار آید. فضای ربوی بانک‌ها اجازه تولید و حمایت از آن را نمی‌دهد و باید 15 درصد بانک‌های کشور در خدمت کشاورزان باشند.

عسکری در پایان با اشاره به جلوگیری و  پیشگیری از خشکیدگی جنگل‌های بلوط و نابودی مراتع استان، خاطرنشان کرد: خشکیدگی جنگل‌ها و مراتع درد آور است، درخت‌های کهن همچون بلوط در زاگرس در حال از بین رفتن است که باید برنامه‌ها و میزان نیاز اعتبارات مشخص شود.

بزرگترین چالش استان آب است

اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه اظهار داشت: بزرگترین چالش استان چهارمحال و بختیاری در حوزه کشاورزی، دامداری، جنگل و مرتع‌داری به آب باز می‌گردد ‌که آب هم بستگی به شش پروژه استان دارد.

وی خاطرنشان کرد: یک مشکل در قانونِ تسهیلات روستایی و عشایری وجود دارد که سهم کم کشاورزی و دامداری است و باید این مشکل برطرف شود و مشکل دیگر در اینباره اینکه اختیار تعیین سهم بخش به تناسب آمایش سرزمینی نیست و تسهیلات به درستی توزیع نشده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: همه حرف ما آب است اگر این مشکل در استان ما حل شود همه چیز درست می‌شود، آب شرب نداشته باشیم از کجا انتظار کشاورزی، تولید، اشتغال و رفع بیکاری می‌رود؟ پروژه‌ای که 115 کیلومتر مسیر دارد و تمامی دولت‌ها تاکید بر اتمام آن داشتند، تنها 200 متر آن خارج از استان ما است که همراهی نمی‌کنند.

وی افزود: ورود کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست به این مسئله حائز اهمیت است اینکه هر کس بخواهد کاری را انجام دهد اصلاً درست نیست، نظارت مجلس اینجا معنا می‌دهد، نظارت در بهشت آبادی است که کارشناسی نشده است و مجوز زیست محیطی ندارد! عدالت، نظارت و قضاوت اینجا معنا پیدا می‌کند.

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس در شهرکرد: کمبود صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی مشهود استرئیس کمیته آب مجلس: راه نجات کشاورزی ایران رفتن به سمت کشت گلخانه‌ای استمعاون وزیر کشاورزی: چهارمحال و بختیاری ظرفیت بالایی در کشت گیاهان دارویی دارد

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: در کوهرنگ 3، پول زمین‌های مردم را نمی‌دهند اما همچنان این سد در حال ساخت است، اگر سد اعتبار دولتی دارد پول مردم را بدهید! اگر به این موضوعات رسیدگی شود همه چیز حل می‌شود.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منابع طبیعی و محیط زیست چهارمحال و بختیاری کمیسیون کشاورزی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت پیگیری اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی در فضای مجازی

علی خضریان در تشریح نشست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی راهکار‌های رفع موانع حقوقی و قضایی جهت برخورد با تخلفات فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش، نشر کتب و همچنین فضای مجازی اظهار داشت: در این نشست که با حضور معاون قضایی دیوان عدالت اداری، معاون دادگستری استان تهران، معاون حقوقی و توسعه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش پرورش و جمعی از کارشناسان مرتبط با موضوع برگزار شد، اعضای حاضر در جلسه پیرامون اهمیت هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و قضایی و ضرورت اصلاح رویه‌ها اتفاق نظر داشتند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس افزود: در این جلسه مقرر شد کارگروهی شامل دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این موضوع همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و همچنین دیوان عدالت اداری و دادگستری جهت بررسی فرآیند رسیدگی و ارائه راهکار برای همگرایی بیشتر میان دستگاه‌ها در جهت رفع ایرادات موجود از سوی کمیسیون اصل نود مجلس تشکیل شود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تصریح کرد: پیرو اعمال نظارت قبلی کمیسیون اصل نود مجلس در موضوع انتشار برخی محتوا‌های مغایر با ارزش‌های فرهنگی اسلامی بر بستر سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی داخلی و سکو‌های اینترنتی و تداوم این روند، مقرر شد بررسی اقدامات بازدارنده جهت عدم تکرار انتشار محتوای ضد فرهنگی در فضای مجازی تهیه و از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمیسیون اصل نود تقدیم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • تهیه بانک اطلاعاتی دارو در چهارمحال و بختیاری
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • تحقق شعار سال در گرو نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت پیگیری اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی در فضای مجازی