Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ آبگرفتگی معابر شهر اصفهان با بارش نخستین باران پاییزی این شهر، از صبح امروز در جای جای اصفهان به چشم می‌خورد و معضلات مردم در این زمینه، باعث شد در نقاط مختلف شهر اصفهان ساعاتی این موضوع مشاهده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، نخستین باران پاییزی اصفهان در یکی از شدیدترین شکل های چند سال اخیر خود سخاوت آسمان را نثار زمین کرد،این اتفاق مردم نصف‌جهان را خوشحال کرد اما مشکلات مختلف ناشی از آب‌گرفتگی معابر و مشکلات ناشی از آب‌گرفتگی در منازل برخی شهروندان اصفهانی، معضلاتی را برای مردم شهر اصفهان ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اعلام قبلی سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌‌های جوی در روزهای پایانی هفته جاری، بارش‌های پائیزی اصفهان از روز گذشته آغاز و از صبح امروز ادامه یافت.

مشاهدات عینی خبرنگاران تسنیم  نشان می‌دهد که تداوم بارش‌ها در شهر اصفهان و شدت آنها باعث شد که از صبح امروز آب‌گرفتگی در  معابر شهری به چشم بخورد .
مشکل آب‌گرفتگی که در سال‌های گذشته گاهاً در شهر اصفهان به چشم می‌خورد، امروز به میزان قابل توجهی خودنمایی کرد و این مسئله در برخی شریان‌های ترافیکی شهر اصفهان نیز به چشم می‌خورد.

با بروز مشکل آب گرفتگی، نیروهای معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان فعالیت خود را آغاز کردند و به گفته مسئولان این معاونت کلیه‌ اکیپ‌های حوزه خدمات شهری برای رفع مشکل آب‌گرفتگی در شهر اصفهان مستقر شدند.

در این میان برخی از شهروندان و یا کارکنان دستگاه‌های خدمات‌رسان در جهت رفع مشکل آب‌گرفتگی اقدام به باز کردن دریچه منهول‌های فاضلاب و هدایت آب‌های سطحی به داخل شبکه فاضلاب شهری کردند که این عمل پس‌زدگی فاضلاب به داخل منازل برخی از شهروندان و همچنین معابر اطراف را به همراه داشت.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان اصفهان در این زمینه به شهروندان توصیه کرد که از دست‌کاری دریچه‌های چاه فاضلاب خودداری کنند. مهرداد خورسندی گفت: از شهروندان می‌خواهیم که از جابجایی دریچه‌های فاضلاب خودداری کنند. باید چاه‌های جذبی در داخل کوچه‌ها حفر شود تا آب باران به آنجا هدایت شود و بر اساس تصاویری که از سطح شهر گرفته شده کوچه‌ها و معابری که دارای چاه جذبی هستند مشکلی نظیر پس‌زدگی فاضلاب نداشتند.

تصادفات قابل توجه شهری در اصفهان

با افزایش میزان آب‌گرفتگی در معابر اصفهان، این مشکل، معضلات ترافیکی را نیز در این شهر به دنبال داشت به طوری که تعداد تصادفات شهری در این زمینه افزایش قابل توجهی را نشان داد. چالش دیگر این روزهای بارانی تصادفات شهری و بین شهری اصفهان بود و آب‌گرفتگی معابر، بی‌توجهی مردم و موارد دیگر در این زمینه موثر بود.

سرهنگ محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور استان اصفهان وقوع 156 تصادف در بارندگی های امروز در استان اصفهان را تایید کرد. وی در این زمینه گفت: از 156 مورد تصادف رانندگی 15 مورد منجر به مجروحیت 17 نفر از شهروندان شده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین از 156 تصادف، 119 مورد مربوط به کلانشهر اصفهان بوده که 3 مورد آن منجر به واژگونی و 10 مورد منجر به مجروحیت گردیده است و این در حالی بوده که بیش از 221 دستگاه خودرو در این تصادفات در کلانشهر اصفهان دچار خسارت شدند.

چنین بارشی در اصفهان بی‌سابقه بوده است

اما چرایی مشکلات موجود در سطح شهر اصفهان و آب‌گرفتگی نقاط مختلف شهر، از جمله انتقادات شهروندان اصفهانی به شمار می‌رفت، موضوعی که برای پرس و جو درباره دلایل آن، با معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت‌وگو کردیم.

مهدی بقایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به مسئله آب گرفتگی‌ها اظهار داشت: بارانی که امروز باریده شد در چندسال اخیر اصفهان بی‌سابقه بوده که باعث بروز آب گرفتگی در برخی از مناطق شهر اصفهان شده است و مسئله اصلی معاونت خدمات شهری اصفهان امروز در این خصوص بوده است.
وی ادامه داد: آب‌گرفتگی اصفهان در مناطق یک، 10، 7، 3، 6، 8 و13 بسیار بوده است که باهمت نیروهای شهرداری این معضل طی حدود 2 ساعت در کوچه‌ها و معابر اصلی شهر برطرف شد.

فعالیت 100 گروه آتش‌نشانی در آب‌گرفتگی امروز

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان درباره فعالیت گروه‌های آتش‌نشانی اصفهان بیان کرد: همچنین 100 گروه از نیروهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بر مسئله آب گرفتگی منازل متمرکز شدند که توانستند حدود 700مورد آب گرفتگی را در خانه‌ها برطرف و دفع خطر کنند.

وی افزود: باتوجه به اطلاعیه‌های قبلی سازمان هواشناسی اصفهان توانستیم تهدیدات آب گرفتگی را در کمترین زمان ازبین ببریم چراکه تیم شهرداری اصفهان قبل از بارش باران، در وضعیت آماده باش قرار داشت و موارد مختلف مرتبط با این موضوع را بررسی کرده بود.

سیلاب خرم‌آباد را در بر گرفت/ آبگرفتگی شدید خیابان‌ها‌/ یک پاکبان در سیلاب گرفتار شد + فیلموقوع سیلاب در مهاباد/ تعدادی از خانه‌ها دچار آبگرفتگی شدند/ خسارت جانی گزارش نداشتیمتصاویر شهروند خبرنگاران تسنیم از آبگرفتگی شدید جاده مرز ریمدان+فیلم

بقایی درباره چرایی آب‌گرفتگی در معابر اصفهان و دلیل این موضوع خاطرنشان کرد: در چندسال اخیر چنین بارشی در اصفهان بی‌سابقه بوده و با توجه به اینکه اطلاعیه‌های هواشناسی، اصفهان را همچنان بارانی اعلام نموده نیروهای شهرداری نیز تا اطلاع ثانوی در وضعیت آماده باش قرار دارند تا ان‌شاالله بارش رحمت الهی ادامه داشته باشد و ما بتوانیم در این نعمت خطرات پیرامونی آن را از بین ببریم.

از تابستان باید به فکر بارش های پاییزی بود

بدون شک آمادگی نیروهای مختلف خدماتی، آتش‌نشانی و سایر نیروهای شهری برای مقابله با مشکلات احتمالی ناشی از بارندگی از جمله مهم‌ترین مواردی است که این روزها در شهر اصفهان بیش از گذشته مورد توجه قرار دارد تا در صورت تداوم و یا افزایش بارندگی‌ها، کمتر شاهد اتفاقات ناگواری چون تصادفات و یا مشکلات مختلفی برای مردم شهر اصفهان باشیم.

از طرفی به نظر می رسد برای جلوگیری از چنین مشکلاتی باید از تابستان هر سال شروع کرد.باید اذعان کرد بسیاری از مواردی که در کشور ما نیاز به ستاد بحران دارد در سایر کشور ها با مدیریت علمی حل شده است .

به نظر می رسد اگر از ماه های قبل در موضوع آبگرفتگی در معابر  از طریق علوم تخصصی از جمله هیدرولوژی و همچنین در دستور کار قرار داد مدل سازی میزان روان آب ها بر اساس شدت های مختلف بارش و میزان جذب آب در سطوح شهری در نرم افزار های روز دنیا مدل سازی شود نقاط بحرانی شهر قبل از بارندگی هم مشخص می شوند و قابل اقدام هستند.

از سوی دیگر ظرفیت ارزشمندی به نام مادی های اصفهان نیز می تواند در مواردی این چنین برای کنترل بحران به مدد شهر بیاید تا بارش باران فقط یک اتفاق پرثمر و ارزش برای ذخایر آبی شهر تلقی شود و شهر شاهد بحران های ناشی از چنین بارش هایی نباشد.

انتهای پیام/167/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری اصفهان مشکل آب گرفتگی شهر اصفهان گرفتگی معابر استان اصفهان آب گرفتگی خدمات شهری اصفهان بی آتش نشانی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۰۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب 62 پایه چراغ روشنایی در سه نقطه از شهر یزد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمد جواد آقایی اظهار داشت: نصب 62 پایه چراغ روشنایی "ال ای دی" با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال در سه نقطه از شهر انجام شده است.

وی افزود: تعداد 43 عدد پایه روشنایی و فنداسیون در بلوار آیت الله ابوترابی و همچنین تعداد 19پایه و فنداسیون در تقاطع جانباز و بلوار دفاع مقدس انجام شد که تا یک هفته آینده با اجرای شبکه، کابل کشی و نصب لامپ توسط شرکت توزیع برق یزد مورد بهره برداری کامل قرار خواهد گرفت.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد با بیان این که ویژگی این پروژه استفاده از چراغ های فوق کم مصرف "ال ای دی" می باشد، ادامه داد: لامپ هایی که قبلاً مورد استفاده قرار می گرفته است، "متال هالید" بوده که مصرف برق آن 400 وات می باشد در حالی که لامپ های مورد استفاده در این پروژه کمتر از 100 وات برق مصرف می کند.

آقایی با اشاره به این که روشنایی معابر در شب ارتباط مستقیم با امنیت اجتماعی شهروندان دارد، تصریح کرد: کمبود روشنایی در برخی معابر سطح شهر، یکی از عواملی است که موجب بروز مشکلات و ناهنجاری ها از جمله تصادفات و مشکلات امنیتی می شود و امیدواریم با انجام اینگونه اقدامات گامی در جهت خدمت رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان و جلب رضایتمندی برداشته شود.​​​​​​​

 

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان
  • تلاش شهرداری خاش در کاهش خسارات ناشی از بارندگی در شهر
  • بارش شدید باران و آب‌گرفتگی سبب فوت کودک دارابی شد
  • ورود سیلاب به منازل مسکونی ایرانشهر
  • کاهش مشکلات خدمات حوزه حمل‌ونقل با استفاده از هوش مصنوعی
  • (ویدئو) بارش شدید باران و آب‌گرفتگی خیابان‌های دبی
  • مدیریت شهری اصفهان از مشارکت شهروندان در پروژه‌ها استقبال می‌کند
  • نصب 62 پایه چراغ روشنایی در سه نقطه از شهر یزد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در اصفهان/ بارش‌ها در راهند
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان سه شهر مرزی خراسان جنوبی