Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@05:56:21 GMT

تنها باغ کیوی کلاردشت با قدمت ۲۶ سال

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۱۰۱۹

تنها باغ کیوی کلاردشت با قدمت ۲۶ سال

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،عباس درزی نیا مدیر جهاد کشاورزی کلاردشت با بیان اینکه شرایط اقلیمی کلاردشت، کاشت درخت کیوی را در این شهرستان محدود کرده است، گفت: تنها باغ کیوی مثمر این شهرستان در روستای مکا با قدمت ۲۶ ساله و ۶۰ اصله درخت، سالانه به طور میانگین ۳ تن محصول کیوی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: کیوی یک گیاه بالارونده و بومی مناطق گرمسیری است، رطوبت دوست بوده و برای گلدهی و تشکیل میوه به یک سرمای زمستانی و یک تابستان گرم طولانی نیاز دارد.

درزی نیا گفت:کیوی به خاک‌های شنی عمیق و دارای زهکشی مناسب و به مقادیر بالایی نیتروژن و پتاسیم و ساقه‌های آن نیز برای تحمل وزن میوه، به داربست نیاز دارند.

او افزود: با توجه به بازار صادرات خوب کیوی و وجود چشمه و رود‌های جاری در کلاردشت و از طرفی ویژگی خاص این گیاه از این نظر که در فصل بارش برف، فاقد سرشاخه سنگین و برگ می‌باشد، زمینه مساعدی را برای کشت این میوه در کلاردشت فراهم آورده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاردشت گفت: کیوی، منبعی بسیار غنی و سرشار از ویتامین C است و جالب است بدانیم مقدار ویتامین C آن از پرتقال نیز بیشتر است و دارای ویتامین A، ویتامین‌های B۱, B۳, B۲ و سایر ویتامین‌های گروه ب بوده و از میوه‌های بسیار کم کالری محسوب شده و از میزان منیزیم بسیار بالایی برخوردار است به همین خاطر نیز امکان ابتلا به بعضی از سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کلاردشت تولید کیوی صادرات کیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود این ویتامین سبب سر درد می‌شود

به گزارش خبرآلاین، احساس خستگی، بروز زخم‌های دهانی و همچنین افت توان ذهنی از جمله علائم کمبود ویتامین B۱۲ هستند اما درصورتیکه در پاهای خود احساس خواب رفتگی می‌کنید هم احتمالا با خطر کمبود این ویتامین مواجه هستید و این علائم نشان‌دهنده ضرورت گنجاندن خوراکی‌های حاوی این ویتامین به رژیم غذایی روزانه‌تان است.

به گزارش ایسنا، بدن برای ساختن گلبول‌های قرمز خون به ویتامین B۱۲ نیاز دارد. همچنین برای حفظ سلامت سیستم عصبی و تولید DNA وجود این ویتامین ضروری است. به علاوه بدن برای تولید میلین از این ویتامین استفاده می‌کند. میلین ماده چربی است که اطراف عصب را می‌پوشاند. اما بدون وجود مقدار کافی از این ویتامین، عصب‌ها پوشش حفاظتی خود را از دست می‌دهند و فرد دچار احساس خواب رفتگی می‌شود.

همچنین از دیگر علائم کمبود ویتامین B۱۲ می‌توان به سردرد، احساس خستگی و از دست دادن اشتها اشاره کرد.

به گفته محققان، سال‌ها زمان نیاز است تا علائم کمبود ویتامین B۱۲ ظاهر شود و تشخیص آن می‌تواند پیچیده باشد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895681

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین سبب سردرد می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب سر درد می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب احساس خستگی می‌شود
  • برای افزایش قد این ویتامین را بخورید
  • ساماندهی وانت بار‌های میوه فروش در ۱۰ نقطه سنندج
  • خوردن ۱۲ تخم مرغ در هفته برای قلب مضر است؟
  • خوردن ۱۲ تخم مرغ در هفته سطح کلسترول را افزایش نمی دهد
  • برگزاری رویدادی در حوزه ژنتیک با حمایت ۴ دانشگاه بین‌المللی/ایران با قدمت ۵ هزار ساله علم ژنتیک
  • بازگشت ۱۰ هکتار عرصه کشاورزی کلاردشت به چرخه تولید 
  • خواص توت فرنگی این میوه جذاب و خوش‌قیافه بهاره را می‌دانید؟