Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمهوری خواهان آمریکا به بایدن تاکید کردند تا به اوکراین سلاح بفرستد و نیروی نظامی در این کشور مستقر کند تا در مقابل تهدید حمله مجدد از سوی روسیه تقویت شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از پایگاه خبری دیفنس نیوز، مایک راجرز و مایک ترنر، دو تن از جمهوری خواهان ارشد آمریکایی در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نوشتند: با توجه به استقرار اخیر سربازان روسی در مرز با اوکراین به دولت واشنگتن تاکید می‌کنیم تا اقدامی فوری و سریع را برای تامین حمایت و پشتیبانی از اوکراین در زمینه تسلیحاتی و اطلاعاتی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو که از اعضای ارشد کمیته سرویس‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا هستند در ادامه نامه خود آورده‌اند:‌ ما به دولت واشنگتن تاکید داریم تا نیروی نظامی در دریای سیاه مستقر کند که بازدارنده در مقابل حمله از سوی روسیه به شمار می‌رود. دولت بایدن نمی‌تواند به تهدیدهای دامنه‌دار روسیه در قبال قوانین بین‌الملل و حاکمیت ارضی اوکراین بی تفاوت باشد.

در ادامه این نامه همچنین آمده است: در ضمن، ما به دولت بایدن تاکید داریم تا هر چه سریعتر حضور متناسب نظامی آمریکا در منطقه را مد نظر قرار داده و ابتکار عملی را در زمینه اشتراک اطلاعاتی بین اوکراین و آمریکا با هدف جلوگیری از بدتر شدن اوضاع ارائه کند.

این دو جمهوری خواه آمریکایی همچنین به این نکته اشاره کردند که روسیه رفتار تهاجمی و لفاظی‌های خود را تشدید کرده و افزودند: اگرچه هدف و مقصود روسیه نامشخص است، اما حضور نیروهای ویژه ارتش روسیه به نگرانی‌هایی که این کشور در حال برنامه‌ ریزی تهاجم‌های بیشتر به خاک اوکراین است، صحه می‌گذارد.

این دو همچنین به این نکته اشاره کردند، از زمانی که دولت بایدن ۶۰ میلیون دلار برای کمک نظامی به اوکراین در تابستان گذشته میلادی اختصاص داده، فعالیت ارتش روسیه نیز شدت یافته است. آنها همچنین خواستار افزایش کمک کُشنده به اوکراین برای بازدارندگی و مقابله با تهاجم جدید از سوی روسیه شدند.

این درخواست در حالی مطرح شده که وزارت دفاع اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد که ۹۰ هزار سرباز روسی در نزدیکی مرز با این کشور و شرق اوکراین مستقر شده‌اند. تصاویر ماهواره‌ای نیز نشان می‌دهد که واحدهای نظامی، تانک‌ها و توپخانه نیز در مرز اوکراین با روسیه مستقر شده است.

این وزارت خانه همچنین اعلام کرد: روسیه به صورت دوره‌ای سرباز در منطقه مستقر کرده که همین مساله باعث افزایش تنش در منطقه شده و روسیه بر کشورهای همجوار نیز فشارهای سیاسی وارد کرده است.

اوکراین و رومانی اخیرا به کنگره گفته بودند که متحدان غربی باید حضور نظامی خود را در دریای سیاه به منظور مقابله با نظامی سازی منطقه توسط روسیه وسعت بخشند. اوکراین گفته بود که به دنبال حمایت واشنگتن از حضور نیروی ناتو در دریای سیاه و دریای بالتیک است که روسیه آن را به حوزه نظامی‌گری خود تبدیل کرده است.

روسیه پس از الحاق شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ از اقدامات جدایی طلبی در این منطقه حمایت کرده اما بارها حضور نظامی‌اش را در شرق اوکراین منکر شده است.

چند تن از قانونگذاران جمهوری خواه آمریکایی از جمله سناتور جیم اینهوفه، یکی از اعضای رده بالای کمیته سرویس‌های مسلح سنا در پستی در رسانه‌های اجتماعی استقرار گسترده نیروهای روسی در منطقه را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود که دولت بایدن باید اقدامی صورت دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی مایک راجرز جو بایدن آمریکا دولت بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو در اوکراین نیروی نظامی مستقر نخواهد کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای خبری ام اس ان بی سی، دبیرکل ناتو با رد استقرار نیروهای رزمی ناتو در اوکراین، اظهار کرد: با این حال، اعضای این پیمان دفاعی پرسنل نظامی خود را در سفارتخانه‌هایشان در کی‌یف برای ارائه مشاوره به مقام‌های اوکراینی مستقر کرده‌اند.

دبیرکل ناتو در ادامه با اشاره به تصویب بسته کمک نظامی بیش از ۶۰ میلیارد دلاری برای کی‌یف از سوی کنگره آمریکا، تاکید کرد: این بسته کمک نظامی پس از ماه‌ها کشمکش بالاخره به تصویب رسید و اگرچه ارسال آن به اوکراین هنوز خیلی دیر نشده اما همین تاخیر چند ماهه عواقب منفی واقعی در میدان جنگ برای این کشور به دنبال داشته است.

استولتنبرگ همچنین با بیان اینکه نیروهای اوکراینی از چهار ماه پیش تاکنون با کمبود مهمات مواجه بوده‌اند، گفت: این در حالی است که نیروهای روسی مهمات بسیار بیشتری در اختیار داشتند و اوکراینی‌ها مجبور بودند مهمات خود را جیره‌بندی کنند اما با این حال هنوز خیلی دیر نشده است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود
  • ناتو در اوکراین نیروی نظامی مستقر نخواهد کرد
  • اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین/ تصرف بخش های دیگری از خاک اوکراین توسط روسیه
  • دردسر تازه روسیه برای یک کشور اروپایی
  • روسیه یک منطقه دیگر دونتسک را آزاد کرد