Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@08:48:06 GMT

چند نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۱۵۵۶

چند نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند؟

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: تا صبح امروز (شنبه ۱۵ آبان) ۸۴۳ هزار و ۹ نفر در سامانه «ثمن» (نهضت ملی مسکن) نام‌نویسی کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس تازه‌ترین آمار وزارت راه و شهرسازی، تاکنون ۸۴۳ هزار و ۹ نفر در سامانه ثمن (سامانه نهضت ملی مسکن) ثبت‌نام کردند.

نام‌نویسی در سامانه نهضت ملی مسکن به نشانی saman.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

mrud.ir یک ماه پس از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط رئیس‌جمهوری و از ۲۸ مهرماه به منظور ثبت‌نام و پایش متقاضیان واقعی مسکن آغاز به‌کار کرد.

متقاضیان واقعی مسکن می‌توانند با داشتن چهار شرط تأهل و سرپرست خانوار بودن، دست‌کم سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی بودن و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب تاکنون، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

طرح نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت در حوزه مسکن است که ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال دولت سیزدهم را نوید می‌دهد.

بر اساس قانون جهش تولید مسکن، همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها موظف شده‌اند تا اراضی مازاد خود را به اجرای این طرح اختصاص دهند که در این خصوص از زمان ابلاغ قانون توسط رئیس دولت، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مکلف هستند تا در مدت ۲ ماه زمین‌های مستعد خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی معرفی کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن دست‌کم ۳۵ سال سن و معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند. همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار محدودیت سنی نگذاشته است، زیرا این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانون‌گذار متأهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

کد خبر 533447

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نهضت ملی مسکن مسکن ساخت مسکن بازار مسکن قیمت مسکن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وزارت راه و شهرسازی سرپرست خانوار نهضت ملی مسکن ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۱۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌الاجل نصب دوربین در مسکن مهر و نهضت ملی مسکن

رییس هیئت‌ مدیره شرکت عمران شهرهای جدید به مدیران عامل شهرهای جدید دستور داد نسبت به نصب دوربین سایت‌هایی مسکن مجهز به هوش مصنوعی تا ۲۰ فروردین اقدام کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سعید غفوری اظهار کرد:با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص موضوع نصب دوربین روی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سایت های آماده سازی و همچنین سایت‌های اجرایی مسکن حتی مساکن مهر باقیمانده، نصب دوربین با زاویه دید مناسب در اولویت قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد تا دوربین به همراه نرم افزار متصل به هوش مصنوعی که بتواند تعداد ماشین آلات را از روی پلاک و تعداد حدودی کارگر حاضر در سایت و روزهای فعال سایت قرائت کند، نصب شود و این امکان را نیز داشته باشد تا در داشبورد مدیریتی ذخیره و ثبت شود.

وی برای انجام این کار ضرب‌الاجل 20 فروردین را تعیین کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • متقاضیان بومی منطقه؛ اولویت اول واگذاری زمین نهضت ملی مسکن
  • هر ماه افتتاح مسکنی خواهیم داشت
  • ساخت ۲۱ هزار مسکن روستایی در سیستان و بلوچستان
  • بذرپاش : امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • ۴۰ بسته معیشتی میان زنان سرپرست خانوار مارگون توزیع شد
  • بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • ضرب‌الاجل نصب دوربین در مسکن مهر و نهضت ملی مسکن
  • رتبه دوم قم در طرح نهضت ملی مسکن 
  • پیگیری مراحل اجرایی طرح مسکن ملی در میز تخصصی مسکن + فیلم
  • شتاب ساخت مسکن ملی در استان همدان