Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قدرتی صبح شنبه در نشست رؤسای کمیته‌های سفر استانی رئیس جمهور به سمنان به میزبانی استانداری با اشاره به تماس‌ها و درخواست‌های مردمی از هیئت دولت، بیان کرد: تاکنون ۲۱ هزار و ۱۶۲ تماس و درخواست مردم سمنان درباره مسائل مختلف به خصوص درخواست از رئیسی، در سامانه سامد ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۱۱۷ مورد نامه مردمی در حوزه سامد ثبت شده است، افزود: وام قرض‌الحسنه، وام اشتغال، کمک برای امرار معاش، اشتغال، وام خرید مسکن و خودرو، تبدیل وضعیت نیروها، کمک نقدی، کمک برای درمان و وام تعمیر مسکن از عمده موارد ثبت شده در سامد بود که همگی انتقال داده می‌شوند.

دستگاه‌های اجرایی مصوبات را ارائه کنند

علی رضا شریفی نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در سخنانی کوتاه با بیان اینکه رویکردها در قالب مصوبات سفر و احصای منابع مورد نیاز صورت گرفت و تصویب شد، گفت: در سفر انجام شده زیرساخت‌های اجتماعی تحکیم بخشیده می‌شود همچنین اجرای نظام مند مصوبات در دستگاه‌های اجرایی در گام بعدی باید صورت پذیرد در نتیجه دستگاه‌های اجرایی باید در مهلت مقرر یک هفته‌ای برنامه‌های خود را برای تحقق مصوبات سفر اعلام کنند.

مدیرکل سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری سمنان نیز در این نشست بیان کرد: در هر شهرستان سه مشکل اساسی رصد و نامه‌ها تنظیم شده و به تهران ارسال خواهد شد تا توسط هیئت دولت به مشکلات رسیدگی شود.

سید عباس دانایی بیان کرد: برخی از نمایندگان اقشار که نتوانستند در نشست با رئیس جمهور صحبت کنند، با استاندار سمنان دیدار و مشکلات را بیان می‌کنند.

کد خبر 5344737

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان هیئت دولت سامانه سامد سفر استانی یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر عکس استانها کرمانشاه سفر استانی خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان استکبار ستیزی آمار کرونا گرگان بارش باران راهپيمايي 13 آبان واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۱۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال فقط مربوط به تولیدات اقتصادی نیست

ایسنا/خوزستان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردمی است، گفت: شعار سال فقط یک مقوله مربوط به تولیدات اقتصادی نیست بلکه باید با مشارکت مردم در تولید علم و فرهنگ نیز جهش صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان که امروز هفتم فروردین ۱۴۰۳ در سالن جلسات استانداری برگزار شد با بیان این‌که‌ هم‌اکنون کار مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی تبدیل شورا به قرارگاه است، اظهارکرد: قرارگاه به معنی پیگیری تدبیر، راهبری و هدایت‌گری دستگاه‌ها برای تحقق مصوبات است.

او با اشاره به این‌که شورای فرهنگ عمومی سفرهای استانی و جلساتی را با هیات علمی دانشگاه‌ها برای علم و  فناوری و بحث نخبگان و دانش‌بنیان برگزار می‌کند گفت: شورای فرهنگ عمومی از مساله‌ای به مساله‌ای دیگر تلاش می‌کند که نیازها و مشکلات را رفع کند.

وی ادامه داد: برخی مواقع حتی نخبگان و دانش‌بنیان‌هایی که دچار چالش هستند و دستگاه‌ها از آن‌ها حمایت نمی‌کنند را نیز مصداق به مصداق دنبال می‌کنیم تا به نتیجه برسند زیرا این اصلیت کار قرارگاهی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که کار قرارگاهی به معنی پیوند سیاست‌ها و قوانین با عرصه واقعیت‌های فرهنگی و اجتماعی است، گفت: شاخص‌هایی در حوزه علم و فناوری و فرهنگ اجتماعی در چهار ستاد انقلاب فرهنگی تعریف شده‌اند و شورای فرهنگ عمومی براساس شاخص‌ها نحوه اجرا و کارکرد و حتی ارزیابی و اثرسنجی مصوبات را دنبال می‌کند.

او با بیان این‌که مصوبات بسیار خوبی در کشور تدوین می‌شوند که افزون بر  سیاست‌های کاربردی قوانینی دارند که در تنظیم‌گری می‌توانند موثر باشند، تصریح کرد: اما مشکل جدی ما در اجرای مصوبات است زیرا برخی از مصوبات خوب اجرا نمی‌شوند و به همین دلیل بین سیاست، قانون و اجرا حلقه‌های میانی وجود دارد و باید برای رفع این مساله  بحث تنظیم‌گری قوانین و مشارکت حداکثری مردمی را در آن تنظیم کنیم.

خسروپناه با بیان این‌که از فرایند سیاست‌گذاری تا تنظیم‌گری و تنظیم‌گری تا تصدی‌گری به حکمرانی تعبیر می‌شود، گفت: در این شیوه هر دستگاه حاکمیتی به نیروهای سلسله مراتبی و هرمی اوامر می‌دهد اما باید گفت که این شیوه حکمرانی جوابگو نیست.

وی با تاکید بر این‌که باید مدل حکمرانی سلسه مراتبی را به حکمرانی با مشارکت حداکثری مردمی تبدیل کنیم افزود: اگر بخواهیم از سیاست‌گذاری تا تصدی‌گری این فرایند رعایت شود باید پیگیری انجام شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این‌که هنگامی که مصوبه‌ای ابلاغ می‌شود مسئولان ذی‌ربط باید پیگیری کنند تا تحقق خارجی پیدا کند گفت: زیرا صرفا ابلاغ مصوبه، نامه‌نویسی و ارسال نامه‌ کافی نیست و حتما باید پیگیری صورت گیرد و در این کار هر چه مشارکت مردمی در حوزه فرهنگ بیشتر شود نتایج بیشتری خواهیم دید.

همچینین حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در  استان خوزستان، با تصریح این‌ مطلب که چالش اساسی در کانون خانواده‌ها بحث اخلاق است اظهار داشت: مهمترین دغدغه‌ای که امروز وجود دارد تضعیف سبک زندگی اسلامی است و همچنین یکی از نکات مهمی که در زیرمجموعه این دغدغه قرار می‌گیرد بحث حجاب است.

وی با تاکید بر این‌که باید به بحث حجاب با جدیت بیشتری پرداخته شود، گفت: این امر مطالبه جدی مردم و رهبر انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان همچنین با بیان این‌ مطلب که معضل فِرَق در استان خوزستان بسیار مهم و جدی است، گفت: این معضلی است که امروز بلای جامعه در خوزستان شده است زیرا می‌بینیم که اصلا سنی نداریم و هر چه هست وهابی است. بنابراین باید توجه ویژه‌ای به چالش وهابیت شود.

موسوی‌فرد با بیان این‌که به گفته معصومان (ع) بعد از واجبات در ترازوی سنجش اعمال انسان سنگین‌ترین عمل اخلاق است، عنوان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت تمرین خوش‌اخلاقی است و بهترین موقعیت برای انسان که از برکات این ماه استفاده کند و اخلاق خود را تقویت کند.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت۵۸۸ تقاضای مردمی در سامانه سامع قوه قضائیه
  • ۶۶ درصد تقاضاهای سامانه سامع در دادگستری قزوین پاسخ گرفت
  • درخواست امام جمعه نورآباد برای تخصیص اعتبار
  • سامانه ۱۳۷ پلی دوطرفه بین شهروندان بروجنی و مدیریت شهری
  • سامانه ۱۳۷ پلی دو طرفه بین شهروندان بروجنی و مدیریت شهری
  • ۸۶۱ خدمت توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر ارائه شد
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان
  • درخواست علمای یمن از امت اسلامی درباره غزه
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی در ۹ ایستگاه مترو اصفهان
  • شعار سال فقط مربوط به تولیدات اقتصادی نیست