Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@23:00:01 GMT

رفع نواقص سایت‌های مسکن مهر کاشمر پس از یک دهه

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۳۸۱۲

رفع نواقص سایت‌های مسکن مهر کاشمر پس از یک دهه

حسین گنجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر با اشاره به نواقص متعدد در مجموعه مسکن مهر ۱۰۰۸ واحدی واقع در بلوار سید مرتضی(ع) و فازهای یک، دو، سه، چهار و پنج در خیابان‌های چهارده معصوم، دانش و بلوار تعاون اظهار کرد: با وجود همه نواقص و کمبودها، مدت‌هاست که بخش عمده‌ای از این واحدها به بهره‌برداری رسیده است و شهروندان در آن سکونت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شهرداری کاشمر بابیان اینکه بر اساس قانون باید این سایت پس از تکمیل کامل و رفع نواقص تحویل شهرداری می‌شد، بیان کرد: با توجه به مشکلات عدیده ناشی از کمبودها و مطالبه ساکنین تاکنون پی گیری‌های متعددی از سوی مسئولان شهرستان انجام‌شده است، اما بنا به دلایلی تاکنون محقق نشده است.

وی ادامه داد: سال ۹۶ نیز برآوردی از نواقص این سایت در زمینهٔ محوطه‌سازی و فضای سبز انجام شد ولی به دلیل عدم تأمین اعتبار موردنیاز کاری انجام نشد و پیگیری‌ها در این مدت نیز بی‌نتیجه ماند.

گنجی با اشاره به اینکه در سفر استاندار خراسان رضوی در بهمن‌ماه سال گذشته، رفع نواقص سایت مسکن مهر ۱۰۰۸ واحدی جزو مصوبات قرار گرفت، خاطرنشان کرد: پس از بررسی مجدد نواقص مجموعه و نیز نبود اعتبار موردنیاز مقرر شد تا انجام کار در این مجموعه از سوی شهرداری کاشمر به‌صورت مرحله‌ای انجام شود و در مقابل نیز اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تأمین هزینه‌های انجام‌شده اقدام کند.

وی با تأکید بر اینکه روز گذشته با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، فرماندار کاشمر و رئیس شورای شهر تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور رفع نواقص سایت‌های مسکن مهر در دونقطه شهر کاشمر به امضا رسید، تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه  و در گام نخست سایت مسکن مهر ۱۰۰۸ واحدی تحویل شهرداری کاشمر شد تا عملیات اجرایی را برای رفع نواقص آغاز کند و اداره کل راه و شهرسازی نیز پس از اتمام هر مرحله نسبت به پرداخت هزینه‌های انجام‌شده اقدام کند.

گنجی با اشاره به اینکه در گام نخست زیرسازی محوطه و آسفالت معابر در دستور کار شهرداری قرار دارد، یادآور شد: تکمیل کامل سایت منوط به انجام تعهدات اداره کل راه و شهرسازی و پرداخت حق و حقوقات شهرداری در هزینه‌هایی است که در آنجا انجام می‌دهد.

سرپرست شهرداری کاشمر عنوان کرد: امیدواریم با انجام مرحله‌ای تعهدات و دریافت هزینه‌هایی که از سوی شهرداری انجام می‌شود بتوانیم با تأمین زیرساخت‌ها شرایط را برای خدمات‌رسانی به ساکنین پروژه‌های مسکن مهر انجام دهیم و شهروندان نیز دغدغه‌ای به لحاظ بهره‌مندی از خدمات شهری نداشته باشند.

مصوبه سفر استاندار اجرایی شد

فرماندار کاشمر نیز در گفت‌وگو با فارس با ابراز خرسندی از اینکه سرانجام پس از سال‌ها پیگیری و مطالبه ساکنین و مسئولان شهرستان برای رفع نواقص سایت مسکن مهر ۱۰۰۸ واحدی تعیین تکلیف شد، گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که فی‌مابین شهرداری کاشمر و اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به امضا رسیده است مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی هزینه‌هایی را که شهرداری کاشمر برای تکمیل زیرساخت‌های این مجموعه انجام می‌دهد، پرداخت کند.

مسلم ساقی با اشاره به اینکه تعیین تکلیف آماده‌سازی و تحویل سایت مسکن مهر ١٠٠٨ واحدی به شهرداری از مصوبات سال گذشته سفر استاندار خراسان رضوی به کاشمر است، گفت: با برگزاری جلسات متعدد و پیگیری‌های انجام‌شده، بالاخره تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری کاشمر به‌منظور  آماده‌سازی و آسفالت معابر سایت مسکن مهر ۱۰۰۸ واحدی  تحویل شهرداری شد.

وی با بیان اینکه به دلیل اختلافی که بین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی وجود داشت، ساکنین این سایت در بلاتکلیفی به سر می‌بردند، خاطرنشان کرد: با امضای این تفاهم‌نامه سایت مسکن مهر به شهرداری واگذار و مقرر شد پس از انجام اقدامات برای آماده‌سازی و انجام امور زیرسازی معابر مسکن مهر و با تحویل قیر از سوی راه و شهرسازی معابر مسکن مهر در مراحل و فازهای مختلف آسفالت شود.

گفتنی است؛ بیش از یک دهه از افتتاح و بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر در کاشمر می‌گذرد، اما بسیاری از این سایت‌ها همچنان فاقد فضاهای آموزشی، فرهنگی و زیرساخت‌های اولیه است و ساکنین این واحدها از نبود خدمات شهری، فضای سبز، خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری و معابر خاکی رنج می‌برند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری کاشمر مسکن مهر کاشمر حسین گنجی فرماندار کاشمر اداره کل راه و شهرسازی شهرداری کاشمر مسکن مهر خراسان رضوی تفاهم نامه انجام شده انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی آماده سازی معابر نهضت ملی مسکن گرمسار آغاز شد

تین نیوز

 عملیات اجرایی آماده سازی معابر سایت نهضت ملی مسکن گرمسار صبح امروز پنجشنبه با حضور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در قالب سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، هادی عباسی اصل، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی طرح آماده سازی معابر سایت گرمسار به مساحت ۲۰ هکتار را کلنگ زنی کرد.

عملیات اجرایی این طرح در راستای اجرای نهضت ملی مسکن در روستای کرند و فرور از توابع شهرستان گرمسار به تعداد ۳۷۹ قطع مسکونی ویلایی اجرا می شود. 

دومین سفر رئیس جمهوری و دولت سیزدهم به استان سمنان امروز پنجشنبه سی ام فروردین ۱۴۰۳ برنامه ریزی شده است. 

جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت نیز در سفر یکروزه دولت سیزدهم به سمنان برگزار می شود. 

در دور اول سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس جمهور بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • یک میلیون قطعه زمین به متقاضیان مسکن ملی در روستاها واگذار می‌شود
  • آغاز آماده سازی زمین های نهضت ملی مسکن در سمنان
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران
  • حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه
  • عملیات اجرایی آماده سازی معابر نهضت ملی مسکن گرمسار آغاز شد
  • انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • تأمین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • جهش ۲۲ پله‌ای فارس در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • رشد بخش مسکن بعد از ۱۰ سال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی غیرتورمی شد