Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «آندره بلوسف»، معاون نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی در ژنو گفت که پیش‌نویس قطعنامه روسیه درباره سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در سازمان ملل تصویب نشده است.

 این دیپلمات روس تاکید کرد که بیش از یک سوم کشورهای عضو سازمان ملل متحد یا گزینه رای ممتنع‌ یا خودداری از رای‌گیری به طور کلی را انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: «دلیل اصلی این امر  فشارهای آمریکا بوده است».

این مقام روس تصریح کرد: «آمریکا نمایندگان تعدادی از کشورها در سازمان ملل را برای جلوگیری از ارائه پیش‌نویس قطعنامه روسیه درباره فعالیت‌های سازمان منع تسلیحات شیمیایی به مجمع عمومی تحت فشار قرار داده است».

وی افزود: «متاسفانه پیش‌نویس قطعنامه روسیه در سال جاری درباره ساز و کارهای دبیرکل سازمان ملل متحد برای بررسی موارد استفاده احتمالی از سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی مورد تأیید قرار نگرفت. وضعیت پیچیده بود و برخی کشورها از جمله ایالات متحده فشار زیادی بر کشورهای در حال توسعه اعمال کردند تا از تصویب پیش‌نویس ما جلوگیری کنند».

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سازمان منع تسلیحات شیمیایی پیش نویس روسیه سازمان ملل پیش نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه به تصویب رسید

آفتاب‌‌نیوز :

 پس از بیش از ۱۷۰ روز جنگ در غزه، ️۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شوای برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

نماینده اسلوونی در سازمان ملل در این باره گفت: امروز ما شاهد آغاز پایان درد و رنج غیرنظامیان در غزه هستیم. این تصمیم یک سیگنال واضح از سوی شورا است که درگیری باید متوقف شود.

در همین راستا نماینده الجزایر در سازمان ملل اظهار داشت: پذیرش قطعنامه پیامی برای مردم غزه است که جامعه جهانی درد آن‌ها را احساس می‌کند و آن‌ها را رها نکرده است. قطعنامه آغازی برای تحقق امید‌های مردم فلسطین است و ما منتظر تعهد اشغالگران اسرائیلی به آن هستیم. ما می‌خواهیم فلسطین به عضویت کامل و مستقل سازمان ملل متحد شود. این وظیفه شورای امنیت است که از اجرای مفاد این قطعنامه اطمینان حاصل کند.

نماینده چین در شورای امنیت گفت: پیش نویس قطعنامه فعلی از حمایت همه جانبه کشور‌های عربی برخوردار است و انتظارات جامعه بین المللی را منعکس می‌کند. ما از طرف‌های ذی‌ربط می‌خواهیم به تعهدات خود عمل کنند و اقدامات لازم را طبق قطعنامه شورای امنیت اتخاذ کنند. از کشور‌های تاثیرگذار می‌خواهیم از اجرای قطعنامه حمایت کنند و تجاوز به غزه باید فورا متوقف شود. محاصره غزه باید برداشته شود و موانع رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه برداشته شود.

نماینده سوئیس: باید به سمت آتش بس پایدار برویم

نماینده سوئیس در شورای امنیت سازمان ملل اذعان کرد: آتش بس تنها اولین گام با توجه به وضعیت غم انگیز غزه است. تصمیم فوری آتش بس در غزه باید ما را به تصمیم دیگری برای آتش بس پایدار سوق دهد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل: به توافق آتش بس نزدیک هستیم

سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد: به توافق آتش بس و آزادی اسرای اسرائیلی در نوار غزه نزدیک هستند. آتش بس در غزه می‌تواند پس از آزادی اولین اسیر، "فوری" آغاز شود.

نتانیاهو هیات صهیونیستی را به واشنگتن اعزام نمی‌کند

پس از آنکه آمریکا قطعنامه آتش بس غزه را در شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از رژیم صهیونیستی وتو نکرد، نتانیاهو تصمیم به لغو اعزام هیات صهیونیستی به واشنگتن گرفت. دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در پرتو تغییر در موضع آمریکا، نخست وزیر نتانیاهو تصمیم گرفت که هیات اسرائیلی به واشنگتن نرود.

استقبال حماس از قطعنامه شورای امنیت

 ما از درخواست امروز شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس فوری در غزه استقبال می‌کنیم. بر ضرورت دستیابی به آتش بس دائمی که منجر به خروج تمامی نیرو‌های صهیونیست از نوار غزه و بازگشت آوارگان به خانه‌هایی که از آن خارج شده اند، تاکید می‌کنیم.

ما بر آمادگی خود برای تبادل فوری زندانیان که منجر به آزادی زندانیان هر دو طرف می‌شود، تاکید می‌کنیم. بر اهمیت آزادی تردد شهروندان فلسطینی و دسترسی به تمام نیاز‌های بشردوستانه برای همه ساکنان در تمام مناطق نوار غزه تاکید می‌کنیم.

ما از شورای امنیت می‌خواهیم که اشغالگران را تحت فشار بگذارد تا به آتش بس پایبند باشند و جنگ نسل کشی و پاکسازی قومی علیه مردم ما را متوقف کنند.

ما بر حق مردم خود برای ایجاد کشور مستقل و مستقل با پایتختی قدس و حق بازگشت و تعیین سرنوشت بر اساس قطعنامه‌های بین المللی تاکید می‌کنیم. از تلاش‌های برادرانمان در الجزایر و همه کشور‌های عضو شورای امنیت که از مردم ما حمایت می‌کنند و برای توقف تجاوز تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنیم.

استقبال رام الله از قطعنامه شورای امنیت در مورد غزه

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از تصویب قطعنامه شورای امنیت که خواهان آتش بس فوری در غزه است، استقبال کرد و آن را گامی در مسیر درست دانست. تشکیلات خودگردان همچنین از کشور‌های عضو شورای امنیت خواست به مسئولیت عای خود در قبال این قطعنامه و اجرای آن عمل کنند.

دیگر خبرها

  • روسیه: قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه باید اجرا شود | دلیل وتوی قطعنامه آمریکا مشخص شد
  • روسیه: قطعنامه آتش‌بس غزه برای همه طرف‌ها الزام‌آور است
  • ️قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه به تصویب رسید
  • فوری | تصویب قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه در شورای امنیت
  • قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه به تصویب رسید
  • قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه سرانجام در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید
  • شورای امنیت قطعنامه «آتش‌بس فوری» در غزه را تصویب کرد
  • قطعنامه آتش‌ بس فوری در غزه به تصویب رسید
  • گمانه‌زنی‌ها درباره تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه
  • گمانه‌زنی‌ها درباره تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه بدون وتوی آمریکا