Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@16:00:29 GMT

بخش عمده ای از گردشگران سلامت مربوط به کشورهای اکو است

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۵۱۹۴

بخش عمده ای از گردشگران سلامت مربوط به کشورهای اکو است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر شال بافیان ظهر شنبه در نشست مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اهمیت کشورهای عضو اکو برای حوزه گردشگری مازندران اظهار داشت: بخش قابل توجهی از گردشگران سلامت ایران از کشورهای عضو اکو هستند.

وی با تاکید بر برپایی مطلوب رویداد گردشگری ساری ۲۰۲۲ افزود: امیدواریم رویدادی مطلوب و در شأن کشور و ایران برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ظرفیت‌های نهفته در کشورهای عضو اکو اشاره کرد و گفت: بخشی عمده‌ای از متقاضیان گردشگری سلامت، تاریخی و طبیعی از کشورهای عضو اکو هستند.

سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران نیز با بیان اینکه چندگانگی در حوزه گردشگری از جمله مسائل به شمار می‌رود، گفت: پنج هزار و ۵۰۰ بهره برداری و ۳۰۰ پروژه دارای ۳۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند که سرگردان بانک‌ها بوده و این واحدها در حال تبدیل و تغییر کاربری هستند.

وی بر لزوم تهیه طرح جامع و نقشه راه در حوزه گردشگری تاکید کرد و گفت: در سال ۹۷ شرح خدمات طرح جامع را تهیه کردیم ولی به دلیل نداشتن اعتبار روی زمین مانده است.

وی ادامه داد: اگر طرح جامع گردشگری داشته باشیم، متولی آن به وضوح مشخص است و باید در این راستا برنامه ریزی و تدبیر لازم داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران درباره مناطق نمونه گردشگری گفت: نیمی از مناطق نمونه تاکنون واگذار شدند و میراث فرهنگی در آن نقشی نداشته است.

وی با بیان اینکه منطقه نمونه گردشگری عباس آباد به دلیل ۱.۵ میلیون تومان بهره مالکانه خلع ید شده است، افزود: این درحالی این منطقه ثبت یونسکو شده است.

کد خبر 5345013

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری سلامت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اکو یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر عکس استانها کرمانشاه سفر استانی خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان استکبار ستیزی آمار کرونا بارش باران گرگان راهپيمايي 13 آبان لیگ برتر فوتبال ایران کشورهای عضو اکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۵۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۳۴۰ میلون تردد جاده ای/ مازندران بیشترین مقصد مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک گفت: از ۲۴ اسفند ۴۵۲ فقره تصادف فوتی ۱۱ هزار و ۶۰۰ تصادف جرحی در جاده‌های کشور ثبت شده است.

وی افزود: وضعیت کلی تردد از ابتدای طرح نوروزی از ۲۴ اسفند تا به امروز ۳۴۰ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شد که به حدود ۲۶ میلیون تردد روزانه رسیده و بیشترین آمار ترددها مربوط به روز ۷ فروردین و۲۹ اسفند بوده است.

سرهنگ شیرانی گفت: حجم انباشت و بیشترین مقصد مسافران نوروزی استان مازندران بوده که در حال حاضر ۳۲۰ هزار خودرو مسافران در این استان وجود دارد و ۲۱۵ هزار خودرو در استان گیلان و حدود ۱۰۰ هزار در خراسان وجود دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش دارد که بیشترین کاهش مربوط به ایام بارندگی‌ها و شرایط نامساعد جوی بوده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک گفت: همچنین در استان‌های شمال غربی کشور آذربایجان غربی و شرفی اردبیل و کردستان بارش باران و در ارتفاعات برف پیش بینی شده است و رانندگان حتماً باید آمادگی لازم برای تردد در این شرایط را داشته باشند.

کد خبر 6063400

دیگر خبرها

  • پایش سلامت آب آشامیدنی در روستاهای بندرعباس
  • استقبال گردشگران نوروزی از روستای نمونه گردشگری در نیر
  • ۴ هزار و ۵۰۰ مأموریت اورژانس قم در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳
  • فروش ۲۰ میلیارد ریالی صنایع دستی از کارگاه‌گردی در مازندران
  • انجام ۳۳۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان فارس در هشتمین روز نوروز
  • مراجعه ۵۵۵ بیمار حادثه ترومایی به مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان استان فارس
  • کارگاه‌گردی در مازندران ۲۰ میلیارد ریال صنایع دستی فروخت
  • تکمیل ظرفیت واحد‌های بوم‌گردی مازندران تا ۲۴ فروردین
  • خدمت‌رسانی به ۱۰ هزار بیمار در بیمارستان‌های فارس
  • ثبت ۳۴۰ میلون تردد جاده ای/ مازندران بیشترین مقصد مسافران نوروزی