Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین گره‌گشا بوده است. خبرگزاری میزان - هفتمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین با حضور سعید عمرانی، معاون دادستان کل کشور و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین به منظور پیگیری مصوبات سفر ماه گذشته ریاست قوه قضاییه به استان قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  محمد قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین اظهار کرد: بحمدالله ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین با تلاش و همت مجدانه اعضاء، همراهی و همدلی تمامی مدیران، دستگاه‌ها، نهاد‌ها و بخش خصوصی عملکرد قابل قبولی داشته که مورد تقدیر دادستانی کل کشور بوده و تصمیمات و اقدامات این ستاد در راستای تسهیل و رفع موانع تولید اثرگذار و راه‌گشا بوده است.
وی افزود: البته همچنان مشکلات متعدد واحد‌های تولیدی حل و فصل نشده و فعالان این بخش با مسائل و معضلات فراوانی مواجه هستند، اما تا جایی که در توان ستاد بوده، تلاش شده که این دغدغه‌ها کاهش یابد و امیدواریم بتوانیم در آینده برای مشکلات موجود راهکار‌های علمی و عملی پیش‌بینی و اجرایی شود، تا تولیدکنندگان بتوانند بدون نگرانی به مقوله تولید بپردازند.
قاسمی در ادامه بیان داشت: برگزاری نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی در استان قزوین به صورت مستمر پیگیری می‌شود؛ البته به ابتکار استان قزوین کارگروه حمایت از تولید نیز در ذیل این ستاد تشکیل شده که مسائل و مشکلات بخش تولید به صورت میدانی بررسی و عارضه‌یابی می‌شود، سپس نتیجه اقدامات کارگروه در نشست‌های ستاد مطرح و تصمیمات مقتضی اتخاذ می‌شود.
وی افزود: شعب طلایه داران صلح و سازش نیز در اتاق بازرگانی و اتاق اصناف استان قزوین تشکیل شده و مسائل و مشکلات ابتدا در این شعب فارغ از پرونده محوری مورد بررسی قرار می‌گیرد و امیدواریم بخشی از مشکلات نیز در این شعب مرتفع و حل و فصل شود.
قاسمی یاد آور شد: از سوی رئیس کل دادگستری استان قزوین بخشنامه‌هایی در خصوص عدم توقیف مواد اولیه، دستگاه ها، لوازم و... واحد‌های تولیدی و همچنین جلوگیری از هر گونه اقدام منجر به تعطیلی واحد‌های صنعتی صادر شده، که اجرای این بخشنامه‌ها در دستور کار قرار دارد و با جدیت پیگیری می‌شود.
وی به دیدار رئیس قوه قضاییه با فعالان اقتصادی، تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران استان قزوین اشاره کرد و گفت: در این نشست برخی از فعالان اقتصادی استان قزوین به بیان دغدغه‌های خود پرداختند که ۱۰ مصوبه از سوی ریاست قوه قضاییه به دادگستری استان قزوین ابلاغ شده و موارد به قید فوریت در دستور کار قرار گرفته و قطعاً نتیجه اقدامات به مرکز اعلام خواهد شد، امیدواریم با اجرای این مصوبات بتوانیم گره‌گشای برخی از مشکلات حوزه صنعت و تولید باشیم.
قاسمی در ادامه تاکید کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات این حوزه با هم‌افزایی قابل حل است؛ اما علی‌رغم همه اقدامات و تلاش ها، تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله داریم، زیرا بخشی از نارسایی‌ها حاصل تحریم‌های ظالمانه و بخشی محصول سوء مدیریت‌ها است.
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات حوزه صنعت مربوط به عدم ثبات قوانین و مقررات است، زیرا تغییرات آنی و یک شبه در این عرصه مانند سم مهلک است. البته قوانین موجود نیز برای شرایط عادی وضع شده و در شرایط جنگ اقتصادی کارآمد نیست، گاهاً نیز مانع کار است و این موضوع نیز باید به فراخور مسائل و مشکلات توسط قوه مقننه، مجریه و قضاییه مورد بازبینی قرار گیرد و قوانین موجود بروزرسانی شود، دستگاه قضایی نیز این اطمینان را می‌دهد، که موضوعات را در راستای احیاء حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و فرا پرونده‌ای دنبال کند و در کنار تولیدکنندگان خواهد بود.
گفتنی است در پایان این مراسم از تلاش‌ها و خدمات محمد قاسمی، دادستان قزوین و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین با توجه به کسب رتبه برتر در سطح کشور از جهت پیگیری مستمر و حل مشکلات واحد‌های تولیدی استان قزوین و حضور جهادی و میدانی در این عرصه توسط  عمرانی، معاون دادستان کل کشور با اهدا لوح تقدیر، قدردانی به عمل آمد.   بیشتر بخوانید: دستگاه قضایی، پشتیبان صنعتگران و تولیدکنندگان است   انتهای پیام/ برچسب ها: رفع موانع تولید اشتغال زایی حمایت از کالای ایرانی دستگاه قضایی قزوین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رفع موانع تولید اشتغال زایی حمایت از کالای ایرانی دستگاه قضایی قزوین ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین مسائل و مشکلات عمومی و انقلاب قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۵۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه ارومیه در این جلسه با تبریک اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در موشک باران رژیم غاصب صهیونیستی گفت: نقش واحدهای تولیدی از نقش رزمندگان اسلام در جبهه کم نیست چرا که اکنون جنگ اقتصادی دشمن است که در صحنه مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با بیان اینکه در حکومت اسلامی محور مردم هست گفت:حکومت اسلامی مردم نهاد است و اساس و محور در نظام اسلامی مردم می باشد و آنچنان که مردم در دوران دفاع مقدس پای کار آمدند و جنگ را مدیریت کردند و توفیقات ارزشمندی حاصل گردید اکنون هم نقش مردم در موضوع تولید و اقتصاد بسیار حائز اهمیت و تعیین کننده است و یقینا اگر مردم پای کار باشند مشکلات اقتصادی هم به شایستگی مدیریت خواهد شد و تکلیف دولتمردان هم این است که زمینه حضور مردم را فراهم نمایند‌.

رئیس کل دادگستری استان هم دراین جلسه باتقدیر و تشکر از حماسه غرور آفرین سپاهیان اسلام در موشک باران رژیم غاصب صهیونیستی گفت:امنیت ایران اسلامی خط قرمز ملت ایران است و فرزندان ملت در لشگر اسلام با قاطعیت پاسخ کوبنده ای را به اشغالگران قدس دادند که واقعا مایه مباهات است.

وی افزود:امروز در خدمت افسران جنگ اقتصادی هستیم و تلاش خواهیم کرد برای تحقق فرمان رهبرمعظم انقلاب در خصوص جهش تولید هم مسائل را واکاوی و هم تصمیمات کاربردی اتخاذ نمائیم چرا که فرمان مقام معظم رهبری از همه جهت تکلیف همگانی است و باید لبیک عملی به فرمان معظم له بگوئیم.

رئیس کل دادگستری استان یادآور شد:آذربایجان غربی ظرفیتهای بزرگی درحوزه های گمرک، کشاورزی و صنعت دارد و می بایست از این ظرفیتها با برنامه ریزی درست و صحیح نهایت بهره را برد.

مقام ارشد قضایی استان به آسیب های اجتماعی موجود اشاره و گفت: یکی از علتهای مهم آسیب های اجتماعی و ارتکاب جرم در جامعه مشکل اشتغال و معیشت است که چنانچه واحدهای تولیدی فعالانه تولید را پیش ببرند یقینا این آسیب ها و جرایم به حداقل خواهد رسید.

عتباتی به حمایتهای قضایی صورت گرفته از واحدهای تولیدی اشاره و گفت:در سال۱۴۰۲ بیش از ۴۷ بازدید از واحدهای تولیدی با ۲۰جلسه و ۳۰۰مصوبه در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان صورت گرفت و بالغ بر ۸۰۰۰فرصت شغلی در استان صیانت شد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیزدر این جلسه گفت:دستگاه قضایی در راستای تکالیف قانونی خود و دستورات ابلاغی ریاست معظم قوه قضائیه و دادستانی کل کشور گره گشایی از فعالیتهای تولیدی و بنگاههای اقتصادی را جز تکالیف و وظایف خود می داند.

دیگر خبرها

  • مدیریت مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم
  • آزادسازی ۹۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی استان تهران
  • ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان برای بررسی راهکارهای قانونی کاهش هزینه ساخت مسکن در استان
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و تقویت اشتغال در استان تهران است
  • تقویت اعتماد ملی و بین‌المللی به کالای ایرانی لازمه تحقق شعار است
  • موانع مشارکت مردم در اقتصاد باید رفع شود/ واحد‌های تولیدی با مشکلات تأمین ارز و نقدینگی مواجه اند؛ بانک مرکزی برای این وضعیت تدبیری بیندیشد
  • کمک به اشتغال حدود ۷ هزار نفر با اقدامات دستگاه قضایی استان البرز
  • جلوگیری از تعطیلی ۴۳ واحد تولیدی با ورود دادگستری البرز
  • روند مثبت تعامل دولت و قوه قضائیه در یزد
  • ۴۳ واحد تولیدی استان البرز احیا شد