Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم نطنز بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قیمت سبب شکوفایی صنعت خودرو می شود. رحمت الله فیروزی پوربادی، با اشاره به موضوع اصلاح قیمت خودرو به عنوان یکی از ضرورت‌هایی که می‌تواند موجب شکوفایی این صنعت شود، گفت: اگر این امر موجب جبران ضرر و زیان خودروسازان در قیمت تمام شده محصولات و نیز به وجود آمدن رقابت و افزایش کیفیت محصولات شود، اقدام خوب و ارزشمندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اگر صرفا به دلیل افزایش قیمت‌ها، آزاد سازی رخ دهد، برای کشور مضر است.

وی با اشاره به توان خودروسازان در تولید خودرو، اظهار کرد: خودروسازان می‌توانند تقاضای موجود در کشور را تامین کنند، چنانچه که مشاهده می‌شود، در کشور خودرو به وفور وجود دارد. اما تنها تعداد خودرو مهم نیست، بلکه باید بر روی کیفیت نیز کار شود تا خودرویی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، از ایمنی لازم برخوردار بوده و بتواند رضایت مردم کشور را جلب کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به زیان انباشته خودروسازان که موجب قرار گرفتن این صنعت در وضعیت بحرانی شده است، گفت: در صورت عدم حمایت دولت از خودروسازان و عدم موافقت با آزادسازی قیمت‌ها به شکلی درست و عادلانه، دولت باید به اصل نود پایبند بوده و ضرر و زیان خودروسازان را از طریق انجام اقداماتی کارشناسی و صحیح جبران کند. زیرا نباید اجازه دهیم صنعت فعال خودروسازی که پشتوانه اقتصاد و اشتغال در کشور است از دست برود.

به گفته وی، اگر مصالح مجموعه کشور در این است که اصلاح قیمت‌ها بر اساس رویکردی کارشناسانه اتفاق بیفتد و حاکمیت نیز این موضوع را بپذیرد، مشکلی در این امر وجود ندارد.

نماینده مردم نطنز بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوع واردات خودرو، دو رویکرد و نگاه را برای این امر برشمرد و تصریح کرد: در موضوع واردات خودرو، یکی از نگاه ها، نگاه مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام به این موضوع است که بر تقویت داشته‌های داخل تاکید می‌کند، همانطور که در سال ۸۹ و در جریان بازدید از شرکت ایران خودرو، ایشان بر روی حمایت از کالای داخلی و جلوگیری از وادرات خودرو، تاکید کردند.

وی افزود: نگاه دوم نیز واردات خودرو را محرکی برای ایجاد رقابت و کاهش قیمت محصولات داخلی می‌داند. این دو نگاه کلی وجود دارد، اما به نظرم باید سیاست‌های مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید داخل، در کشوری جاری و ساری شود.

فیروزی پوربادی، با تاکید بر اینکه نگاه مجلس حمایت از صنعت و به ویژه خودروسازی است، اظهار کرد: نه تنها در خودرو بلکه در تمام حوزه‌ها باید داشته‌های خود را تقویت و از آن‌ها حمایت کنیم تا بتوانیم در آینده نزدیک، خود تبدیل به یک برند جهانی در حوزه صادرات محصول به سایر کشور‌ها شویم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: خودرو خودروسازان خودروسازی مجلس شورای اسلامی مجلس اصلاح قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدل‌های جدید خودروهای برقی چینی در نمایشگاه بانکوک

خودروسازان چینی مانند جیلی و اکسپنگ قرار است در نمایشگاه بانکوک، یک نمایشگاه یک هفته‌ای که چهارشنبه (۲۷ مارس) آغاز می‌شود، جدیدترین خودروهای برقی خود را برای مشتریان تایلندی رونمایی کنند.

به گزارش ایسنا، با افزایش فروش خودروهای برقی، خودروسازان چینی در نمایشگاه بین‌المللی خودرو بانکوک این هفته در کانون توجه قرار خواهند گرفت و این امر بر چالش فزاینده‌ای برای غول‌های خودروسازی ژاپنی تاکید می‌کند.

خودروساز زیکر در هانگژو، در ماه ژوئن دو مدل خودروی الکتریکی را در تایلند ارائه خواهد کرد. زیکر با شرکت‌های چینی مانند بی‌وای‌دی و گریت وال موتورز که در حال حاضر بیشترین سهم را از بازار خودروهای برقی تایلند دارند، رقابت خواهد کرد.

شرکت خودروسازی اکسپنگ، یک خودروی پهپاد پرنده را در غرفه خود به نمایش می‌گذارد و در نظر دارد امسال پنج نمایشگاه در تایلند افتتاح کند تا خودروهای برقی بالاتری را ارائه دهد.

خودروسازان چینی متعهد شده‌اند که بیش از ۱.۴۴ میلیارد دلار در تاسیسات تولید در بزرگترین قطب تولید خودرو در جنوب شرقی آسیا سرمایه‌گذاری کنند. تایلند در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳۰ درصد از تولید سالانه خودرو خود را به خودروهای برقی تبدیل کند. سال گذشته تایلند ۱۶۴ خودروی برقی باطری تولید کرد.

بر اساس گزارش رویترز، خودروسازان بزرگ ژاپنی قرار است ۱۵۰ میلیارد بات (۴.۳۴ میلیارد دلار) در تایلند طی پنج سال سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ناترازی‌های مالی، منشا اصلی ناترازی برق در کشور
  • منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است
  • خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف می شوند؟
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • نماینده مجلس:دولت رئیسی کاری کرده که حتی شرکتهایی که کار دانش بنیان نمی کنند، خودشان را دانش بنیان جا می زنند
  • مخبر: خودروسازان به تعهدات خود عمل کنند / تاکید بر اصلاح نقاط حادثه‌خیز تا پایان سال
  • مخبر: خودروسازان به تعهدات خود عمل کنند/تاکید بر اصلاح نقاط حادثه‌خیز تا پایان سال
  • مدل‌های جدید خودروهای برقی چینی در نمایشگاه بانکوک
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟