Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان گفت: دستگاه های اجرایی در صدور مجوز توجه به شاخص های زیربنایی توسعه استان را مد نظر قرار دهند.

شهرام ملکی امروز شنبه (۱۵آبان ماه) در جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان کردستان در محل سالن جلسات دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان این مطلب اظهار کرد: در صدور مجوز طرح های زیربنایی خصوصا در زمینه گردشگری باید با اجرای مطالعه و ظرفیت سنجی و امکان سنجی امکانات شاخص های توسعه استان را مدنظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین خواستار رعایت اصول پدافند غیر عامل اجرای طرح های عمرانی در استان شد.

ملکی در ادامه ضمن تاکید بر تسریع در بازنگری طرح جامع شهرها در پایان گفت: برای تامین نیازمندی بخش مسکن استان از جمله در طرح قانون جهش تولید در سطح استان باید در افق بلند مدت اراضی مورد نیاز متقاضیان با اولویت اراضی دولتی پیش بینی شود.

لازم به ذکر است در این جلسه تعداد ۳۰ پرونده مربوط به طرحهای تولیدی و زیربنایی، مجتمع خدماتی رفاهی و گردشگری، کشاورزی و دامپروری، صنوف مزاحم شهری، جایگاه سوخت و صنعت در برخی از شهرهای استان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان پرداخت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آرام حیدری ظهر امروز در نشست‌ هم‌اندیشی فعالان ICT کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات برگزار شد، اظهار داشت: یکی از شاخص‌های حوزه فناوری اطلاعات در سطح کشور، شاخص توسعه فاوا (TDT) است که استان کردستان در این حوزه جایگاه بیست‌وپنجم کشور را دارد.

وی با بیان اینکه شاخص توسعه فاوا (TDT) دارای سه زیر شاخص است، گفت: در زیر شاخص دسترسی به زیرساخت‌ها، دارای رتبه 14 هستیم و توانسته‌ایم نسبت به میانگین تأمین زیرساخت‌های کشوری در سطح بالاتری قرار بگیریم. 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با بیان اینکه کردستان به واسطه پایین بودن مصرف دیتا در استان، در زیرشاخص استفاده رتبه 29 کشوری را به خود اختصاص داده‌ است، گفت: پهنای باند ورودی استان 570 گیگابایت بر ثانیه است که مصرف روزانه استان 210 گیگ بوده است. در زیر شاخص مهارت که در استفاده از مهارت‌های دیجیتال ارزیابی شده است، استان کردستان در جایگاه 28 کشوری قرار دارد.

حیدری از اجرای طرح آموزش ایران دیجیتال در کردستان خبر داد و بیان کرد: این طرح یک طرح ملی است که در استان نیز اجرا می‌شود و برای ارتقاء این پارامتر تلاش خواهیم کرد. یک‌هزار و 260 کسب و کار فعال کردستان دارای نماد الکترونیک است و 113 استارت آپ فعال در استان وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یکی از مزیت‌های رقابتی استان را وجود شرکت‌های متعدد خواند و اذعان کرد: تعداد شرکت‌های عضو نظام صنفی رایانه‌ای استان نیز 104 مورد است که از این تعداد 56 مورد فعال است.

حیدری با اشاره به اینکه از 62 شرکت دانش بنیان استان 16 شرکت در حوزه فاوا مجوز فعالیت دارند، گفت: پارک علم و فناوری از 32 میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده 18 میلیارد به شرکت‌های کردستان پرداخت کرده است.

به گزارش تسنیم، در این جلسه فعالان حوزه lCT نیز به بیان مشکلات و موانع پیش‌رو پرداختند و خواستار رفع این مشکلات شدند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • عقب‌ماندگی کریدور شمال – جنوب در کردستان
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی
  • سفر اول رئیس‌جمهور به استان ایلام ۱۴۵ مصوبه داشته است
  • بررسی روند پیشرفت پروژه پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  • افتتاح کارگزاری صدور شناسنامه فرش کُردی در کردستان
  • زنجیره ارزش فرش دستباف در کردستان ایجاد می‌شود