Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@21:18:26 GMT

عنوان ملت برتر به آلمانی‌ها تعلق گرفت

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۶۵۸۴

عنوان ملت برتر به آلمانی‌ها تعلق گرفت

آلمان در بین ۶۰ کشور در فهرست شاخص برندهای ملی آنهولت ایپسوس در سال ۲۰۲۱ بالاترین رتبه را کسب کرده است و به عنوان "ملت برتر" معرفی شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر سال، شاخص برندهای ملی آنهولت ایپسوس (NBI) تصورات مردم در مورد کشورهای سراسر جهان را از طریق پرسشنامه وسیع ارزیابی می‌کند تا کشور برتر جهان را تعیین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای NBI ۲۰۲۱، محققان تعداد پرسش‌شوندگان خود را از ۲۰ هزار به ۶۰ هزار افزایش دادند و ۶۰ کشور را به جای ۵۰ مورد معمول ارزیابی کردند.

در یک بیانیه مطبوعاتی، مؤسسه نظر سنجی ایپسوس اعلام کرد که آلمان به عنوان "ملت برتر امسال" شناخته شد. این کشور اروپایی برای پنج سال متوالی این شهرت چشمگیر را حفظ کرده و از سال ۲۰۱۷ هر سال مقام اول را به دست آورده است. علاوه بر این، آلمان در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۴ نیز بالاترین رتبه را کسب کرده بود.

ایپسوس اعلام کرده که موفقیت این کشور مرهون عملکرد استثنایی آن در همه ۵ شاخص است: صادرات، مهاجرت، سرمایه گذاری، حکمرانی و فرهنگ.

پاسخ دهندگان از سراسر جهان نشان دادند که نسبت به خرید محصولات آلمانی و سرمایه گذاری در مشاغل آلمانی احساس مثبتی دارند. فراتر از این، قابلیت استخدام مردم آلمان، تلاش‌های دولت برای مبارزه با فقر و دستاوردهای این کشور در ورزش نیز به کسب امتیاز بالا کمک کرده است.

در سال ۲۰۲۱ آلمان با فاصله کمی قبل از کانادا قرار گرفت که برای اولین بار رتبه دوم را کسب کرد. ژاپن و ایتالیا نیز نسبت به سال‌های گذشته در رتبه‌های بالاتری قرار گرفته‌اند؛ ژاپن از رتبه چهارم به رتبه سوم و ایتالیا از رتبه ششم به رتبه چهارم صعود کرده است.

در این رده بندی همه کشورها شاهد بهبود در شهرت خود نبودند، زیرا برای مثال ایالات متحده به طور قابل توجهی از رتبه ششم به دهم سقوط کرده است. به همین ترتیب نیز بریتانیا از رتبه دوم به رتبه پنجم افت پیدا کرد. تغییرات رده بندی ۱۰ کشور برتر شامل موارد زیر است:

۱۰ کشور برتر در فهرست برندهای ملی آنهولت ایپسوس در سال ۲۰۲۱ عبارتند از:

آلمان کانادا ژاپن ایتالیا بریتانیا فرانسه سوئیس ایالات متحده سوئد استرالیا کد خبر 533589

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بهترین کشور دنیا آلمان بهترین های جهان شهرهای جهان ملت برتر سرمایه گذاری ایپسوس مهاجرت استخدام شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذای شرکتی، عاملی برای افزایش تعلق خاطر کارکنان به سازمان

چه چیزهایی موجب تعلق خاطر کارکنان به سازمان می‌شود؟ غذای شرکتی یکی از راه‌هایی است که می‌تواند این احساس تعلق خاطر را در کارکنان ایجاد کند. هر چه این احساس قوی‌تر باشد، کارکنان را بیشتر تشویق می‌کند تا در انجام وظایف خود کوشا باشند و با شرکت ارتباط بهتر برقرار کنند. بنابراین، اختصاص دادن زمانی برای سرو ناهار یا شام شرکتی یکی از محرک‌های اصلی برای بهبود مشارکت کارکنان و ایجاد حس تعلق است.

اهمیت غذای شرکتی در تعلق خاطر کارکنان سازمان

از آنجایکه کارمندان بیشتر وقت خود را در محل کار می‌گذرانند، باید حس کنند که بخشی از این سیستم هستند. این حس در اثر ویژگی‌ها و وظایف مشترک در یک تیم بوجود می‌آید و فرد را با نیروی بیشتری به کل سازمان متصل می‌کند. حس تعلق خاطر به عنوان یک محرک درونی بر کاهش سطح استرس و افزایش بهره وری، احساس شادی و سلامت روحی و جسمی کارکنان تأثیر می‌گذارد. اما چگونه می‌توان این حس تعلق را در سازمان خود پرورش داد؟ سرو غذای پرسنلی در شرکت این احساس را در کارکنان چند برابر می‌کند.

سال‌هاست اهمیت تعلق خاطر کارکنان به یک مجموعه بزرگ‌تر توسط محققان ثابت شده است. ایجاد حس تعلق خاطر با برگزاری دورهمی‌های تیمی و سفارش غذای شرکتی و پرسنلی چشم‌اندازی مشترک برای رسیدن به یک هدف را ایجاد می‌کند. مدیران با ترتیب دادن برنامه غذایی منظم، کارکنان را تشویق به برقراری ارتباط می‌کنند و به آن‌ها احساس مهم بودن و تعلق خاطر می‌دهند. از طرفی غذا خوردن کنار همکاران یک کار لذت بخش است و سنگ بنای ایجاد روابط دوستانه خواهد بود. پرورش حس تعلق خاطر به محل کار به معنای ایجاد پیوندهای قوی در یک تیم است و ارزش آن را دارد که برای جذب همه افراد سازمان وقت بگذاریم و واقعاً این حس را ایجاد کنیم.

چگونه غذای شرکتی حس تعلق خاطر ایجاد می‌کند؟

ناهار شرکتی کارکنان را دور هم جمع می‌کند تا از موفقیت تیمی خود لذت ببرند و حس کنند که به فرهنگ کاری سازمان متصل هستند. برگزاری رویدادها و فعالیت‌های گروهی، جشن‌ها و مناسبت‌های خاص همراه با پذیرایی و سرو غذا راهی عالی برای اطمینان از موفقیت کلی سازمان و تشویق به برقراری ارتباط و مشارکت در بین کارکنان است. اگر کارکنان سازمان احساس مشارکت و انگیزه نداشته باشند و خود را بخشی واقعی از تیم ندارند، استعداد کاری خود را از دست خواهید داد.

سفارش غذای ‌شرکتی برای افزایش روحیه کارکنان معجزه می‌کند و باعث می‌شود کارکنان احساس ارزشمندی کنند. این برنامه رفاهی نشان می‌دهد که به سلامت کارکنان اهمیت می‌دهید و حس اجتماعی آن‌ها تشویق می‌کنید. در واقع، غذا خوردن در محل کار نه تنها بد نیست بلکه ایجاد محیط بازتر و پرشورتر و تعامل اجتماعی را افزایش می‌دهد.

برای افزایش مشارکت کارکنان، نظرخواهی در مورد نوع غذاها و برنامه غذایی روزانه سازمان را در دستور کار خود قرار دهید تا حس تعلق خاطر را نیز افزایش دهید. برای سفارش انواع غذاهایی ایرانی یا فرنگی، نوع ساندویچ‌ها، سالادها، سوپ‌ها و نوشیدنی‌ها نظر کارکنان را بدانید. حتی می‌توانید در مورد کیفیت غذاها و گنجاندن غذاهای رژیمی به برنامه غذایی با کارکنان خود صحبت کنید تا از این طریق با سلایق آن‌ها بیشتر آشنا شوید. تمام این کارها در نهایت تعلق خاطر و حس اجتماعی را کارکنان را تقویت می‌کند.

برای کارکنان غذا خوردن بعد از یک روز کاری سخت در مکانی مشترک مانند یک سالن غذاخوری بزرگ تجربه عالی خواهد بود. در محیط‌های پرمشغله کاری امروزی، ایجاد فضاهایی برای سرو غذا مورد توجه است. بنابراین، حتما محلی را برای سرو غذا اختصاص دهید. فضاهای نوآورانه، امکانات سرو غذا در محیط اداری و دسترسی راحت به وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های مغذی را در طول روز برای کارکنان فراهم می‌کنند.

کترینگ‌های باتجربه با ارائه برترین منوهای غذایی به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا در میان مشغله روزانه فضایی برای گفتگو فراهم کنند. با سفارش غذای پرسنلی از بهترین کترینگ‌ها یک فضای صمیمانه هم برای پرورش خلاقیت و هم کار عمیق فراهم می‌کنید. سفارش وعده‌های غذایی مغذی مطابق با اولویت‌ها و محدودیت‌های غذایی، فضایی را برای کارمندان فراهم می‌کند تا با یکدیگر روابط مثبتی برقرار کنند و حس اجتماعی بودن را در محیط کار بیشتر تقویت کنند.

زمانی که غذای مورد نیاز کارکنان خود را از شرکت‌های تهیه غذا سفارش می‌دهید این پیام را به آن‌ها می‌دهید که نگران غذای خود نباشید. در واقع، شما از طریق کترینگ‌ها همه کارها از جمله خرید مواد اولیه، آماده‌سازی، برنامه‌ریزی، پخت و پز و بسته بندی را انجام داده‌اید. با دسترسی راحت به وعده‌های غذایی مغذی، کارمندان در زمان صرفه جویی می‌کنند، در غیر این صورت، باید زمان زیادی را صرف تهیه غذا یا جستجوی غذا در اینترنت کنند. صرفه‌جویی در وقت و انرژی کارکنان، به آن‌ها اجازه می‌دهد زمان و انرژی بیشتری برای انجام کارهای روزمره خود و کارهای شرکت داشته باشند؛ این منجر به افزایش رضایت شغلی و احساس رفاه بیشتر می‌شود. ناریجه، یک از بهترین و با کیفیت ترین کترینگ ها در زمینه سفارش غذای سازمانی است که در راستای ایجاد آرامش و تعلق خاطر کارمندانتان به شما کمک می کند.

از طرفی غذای پرسنلی به معنی اهمیت سلامتی کارکنان برای سازمان و مدیران آن است. دسترسی به گزینه‌های غذایی سالم و خوشمزه در محل کار، روحیه کارکنان را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. هنگامی که کارمندان گزینه‌های غذایی مناسب و سالمی در دسترس داشته باشند، به احتمال زیاد احساس ارزشمندی و مراقبت از سوی کارفرمایان خود می‌کنند. این به نوبه خود باعث ایجاد یک محیط کاری مثبت و افزایش رضایت کلی شغلی و حس تعلق خاطر می‌شود.

سوالات متداول

1.حس تعلق خاطر کارکنان به سازمان چیست؟

حس تعلق خاطر به محل کار به این معنی است که کارمند خود را جزئی از تیم یا سازمان می‌داند و پیشرفت خود را در پیشرفت سازمان می‌بیند.

2. چرا تهیه غذای سازمانی منجر به تعلف خاطر کارکنان به سازمان می‌شود؟

سفارش غذای سازمانی توسط مدیران به کارکنان این پیام را می‌دهد که سلامتی شما برای سازمان اهمیت زیادی دارد و تمام تیم سازمانی مانند یک خانواده در کنار یکدیگر هستند.

3. کترینگ‌ها چه نقشی در حس تعلق کارکنان به سازمان دارند؟

کترینگ‌ها با فراهم کردن غذای شرکتی و سرو آن در شرکت می‌توانند عوامل استرس زا در رابطه با تهیه غذای روزانه را در کارکنان کاهش دهند که بر سلامت روان و رضایت شغلی و حس تعلق خاطر آن‌ها تأثیر مثبت می‌گذارد.

4. چگونه کارکنان می‌توانند در زمینه سفارش غذای شرکتی مشارکت کنند؟

مدیران می‌توانند در مورد سفارش انواع غذاها، کیفیت غذاها و نوشیدنی‌ها، غذاهای رژیمی و خاص و سلامت و مغذی بودن غذاها در جلسات کاری نظر کارمندان را جویا شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899165

دیگر خبرها

  • غذای شرکتی، عاملی برای افزایش تعلق خاطر کارکنان به سازمان
  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر | مذاکره با چهره سرشناس برای آمدن به ایران
  • چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکارهای مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می آیند (+عکس)
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • تقابل شدید آلمان با آزادی بیان برای حمایت یکجانبه از اسرائیل
  • ۲ مازندرانی رتبه‌های برتر اتوموبیلرانی کشور را تصاحب کردند