Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مدیرکل راه و شهرسازی راه و شهرسازی استان قم از تصمیمات مؤثر کارگروه «زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط ‌زیست استان قم» طی هجده ماه گذشته خبر داد.

حسن صبوری در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان قم بیان کرد: کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان قم که دبیرخانه آن بر عهده این اداره کل بوده از فعال‌ترین کارگروه‌های استان قم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وظیفه ذاتی این کارگروه، بررسی و تصویب کاربری‌ها یا هر نوع خدمات عام‌المنفعه در خارج از محدوده شهرها و روستاها است.

صبوری بابیان اینکه این خدمات شامل هر نوع کاربری ازجمله بهداشتی- درمانی، تولیدی- صنعتی، فرهنگی و آموزش عالی می‌شود، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا به اکنون تعداد ۱۲ جلسه کارگروه زیربنایی و ۲۷ جلسه گروه کاری تشکیل‌شده است.

وی با اشاره به تنوع بالای مسائل مطروحه این پرونده‌ها خاطرنشان کرد: قبل از طرح و تصمیم‌گیری در جلسات مذکور، تمام این طرح‌ها ابتدا در گروه کاری اداره کل راه و شهرسازی استان با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و در صورت نیاز سرمایه‌گذاران پروژه‌ها مطرح و موارد هر پرونده موردبررسی دقیق قرار می‌گیرد.

وی افزود: پرونده‌های موضوعی بررسی‌شده در جلسه‌های گروه کاری، پس از طرح در کارگروه و تأیید، جهت تصویب نهایی به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارسال می‌شود.

صبوری تصریح کرد: در مجموع در هجده ماه گذشته، ۱۰۱ طرح در کارگروه زیربنایی استان مطرح و مورد تصویب قرارگرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به برگزاری جلسات منظم ماهانه در محل استانداری قم و در تعامل با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: حاصل این پرونده‌ها و تصمیم‌گیری در خصوص طرح‌های مطروحه، راه‌اندازی واحدهای صنعتی و صنفی، تولیدی و خدماتی وابسته به بخش کشاورزی یا حمل و نقل، خدمات شهری و مسکن، بهداشت و درمان، انرژی، آب، احداث یا توسعه شهرک‌های مسکونی، صنعتی، گردشگری، بناهای کارگری و فعالیت‌های مکمل و پشتیبان بخش کشاورزی بوده است.

وی موضوعات کارگروه امور زیربنایی را بسیار متنوع قلمداد کرد و افزود: از دیگر پرونده‌های خاص مطروحه، استقرار پهنه کاربری صنایع بزرگ در محدوده نیزار (فولاد غرب آسیا)، شهرک صنعتی خصوصی محور قم – گرمسار و کمربندی جدید شهر قم بوده است.

صبوری در پایان گفت: اقدامات این کارگروه باهدف تسهیل و رونق تولید در حوزه وظایف و اختیارات انجام می‌گیرد که اشتغال‌زایی و شکوفایی اقتصادی را به همراه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رونق اقتصادی رونق تولید راه و شهرسازی پرونده ها استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره تعاون کاشان در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون، کالا‌هایی همچون سیمان، گلاب و عرقیات گیاهی، فرش دستبافت، لوله‌های چدنی، پلیکا، مفتول مسی، پی وی سی، میلگرد، لنت ترمز، لبنیات و مواد شوینده از کاشان به خارج از کشور صادر شده است.


حسن اربابی افزود: استرالیا، اسپانیا، انگلیس، سوئد، کانادا، آلمان، روسیه، اتریش، هلند، ژاپن، چین، پاکستان، عراق، آذربایجان، ارمنستان و افغانستان از جمله کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی بودند.


وی با اشاره به پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان گفت: مجموعه ورزشی رفاه کارگران به عنوان یک پتانسیل حوزه ورزش میباشد که در این زمینه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی رفاه کارگران اختصاص پیدا کرده است.


اربابی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده ۲۲۳ میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی باید پایدار باشد و از این رو تسهیلات امسال به روستا‌هایی پرداخت می‌شود که برنامه داشته باشند و برای هر اشتغال حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و تسهیلات پرداختی نیز مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.


وی با اشاره به ۶۳ هزار بیمه شده اجباری در شهرستان کاشان ابراز داشت: این تعداد در یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی مشغول به کار هستند که این مهم نشان از وسعت جامعه کارگری و اهمیت حوزه کارگری در شهرستان کاشان است.

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی