Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-29@02:34:25 GMT

احوالپرسی تلفنی لاوروف از امیرعبداللهیان

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۰۱۸۸

به گزارش صدای ایران ، لاوروف جویای سلامت وزیر امور خارجه کشورمان در پی ابتلا به ویروس کرونا شد.
امیرعبداللهیان نیز ضمن تاکید بر خوب بودن شرایط عمومی خود ، ضمن تمجید از مواضع سازنده و مثبت روسیه در قبال موضوع هسته‌ای ایران، تأکید نمود.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به توافق صورت‌گرفته با هماهنگ‌کننده برجام در خصوص زمان برگزاری گفت‌وگوها با گروه ۱+۴، تأکید نمود که پیشرفت سریع گفت‌وگوها مستلزم آن است که طرف‌های اروپایی و آمریکا با اجتناب از زیاده‌خواهی و طرح خواسته‌های فرابرجامی، رویکردی واقع‌بینانه و سازنده در پیش گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیرعبداللهیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران سابقه و روند مذاکرات پیشین در وین را مد نظر دارد، تصریح کرد: ایران در مذاکرات آتی مطالبات خود را با قوت پیگیری خواهد نمود. 
وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان ساخت که به هیچ وجه نباید در جدیت جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوها و لزوم بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان تردید داشت.
امیرعبداللهیان با اشاره به تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران، تصریح کرد: اگرچه جمهوری اسلامی ایران نسبت به نیات طرف آمریکایی تردید دارد، با این وجود چنانچه طرف آمریکایی به طور کامل به تعهدات خود بازگشته و مطالبات بیشتر نداشته باشد، جمهوری اسلامی ایران نیز به اجرای همه تعهدات خود بازخواهد گشت.
وزیر امور خارجه کشورمان در  این تماس با اشاره به همکاری های سازنده جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی  بر لزوم پرهیز مدیرکل آژانس  از اتخاذ مواضع سیاسی تاکید نمود وخاطرنشان کرد که ایران به همکاری‌های فنی با آژانس ادامه خواهد داد.
وزیر امور خارجه روسیه نیز در این تماس با تأکید بر اهمیت احیای برجام، تصریح نمود که همه طرف‌ها و در وهله نخست ایالات متحده می‌بایست به تعهدات خود بازگردند.
لاوروف همچنین یادآور شد که مسکو همواره بر لزوم توقف اقدامات مخرب آمریکا در قبال برجام تأکید داشته است.
در این تماس طرفین در خصوص لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان با توجه به در پیش بودن فصل سرما توافق کردند. دو طرف همچنین بر اهمیت تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان تأکید نمودند.
وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس به آخرین وضعیت تحولات در حوزه قفقاز نیز اشاره داشته و عنوان نمود که جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات منطقه ای در قالب ۳+۳ و سایر فرمت های مورد توافق برای حل و فصل مسائل قفقاز و توسعه همکاری های منطقه ای  حمایت می‌کند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: وزیر امور خارجه ایران مناسبات دو جانبه لاورف وزیر امور خارجه کشورمان جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۰۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری وزیر امور خارجه و اسماییل هنیه برگزار شد

نشست خبری حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و اسماییل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس برگزار شد. 

بعد از استقبال رسمی «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، دور اول مذاکرات آن‌ها برگزار شد.

در این مذاکرات، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه، «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و «خالد قدومی» نماینده حماس در تهران نیز حضور دارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانی
  • امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانی‌ خود دیدار کرد
  • سفر امیر عبداللهیان به عشق‌ آباد
  • امیرعبداللهیان عازم عشق‌آباد شد
  • امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود
  • نشست خبری وزیر امور خارجه و اسماییل هنیه برگزار شد
  • آغاز رایزنی امیرعبداللهیان و هنیه
  • استقبال امیرعبداللهیان از هنیه در تهران
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان