Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: در شش‌ماهه اول امسال در مناطق مختلف استان بیش از ۲۹۶ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است.

"عباس شمس اللهی" در گفت‌وگو با ایسنا،  با بیان اینکه در مجموع ۲۹۶ میلیون و ۷۴۱ هزارو ۱۳۹ متر مکعب گاز در سطح استان ایلام مصرف شده است، افزود: در بخش صنعت ۱۹۹ میلیون و ۱۴۹ هزارو ۹۰۷ متر مکعب، خانگی ۶۱ میلیون و ۹۴۳ هزارو ۱۹۷ متر مکعب، ادارات دولتی و آموزشی ۳ میلیون و ۷۵ هزارو ۸۲۹ متر مکعب، CNG‌ها ۲۴ میلیون و ۹۸۵ هزارو ۷۴۹ مترمکعب و مشترکین تجاری ۷ میلیون و ۳۷۳ هزارو ۴۰ مترمکعب گاز مصرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این مقدار مصرف گاز در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل درمجموع ۱۱ درصد رشد داشته‌است، ادامه داد: مصرف واحدهای صنعتی و CNG نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ و ۶ درصد افزایش و مشترکین خانگی، تجاری، ادارات دولتی و آموزشی به ترتیب ۳۷ و ۶ و ۴۳ درصد کاهش مصرف گاز داشته اند.
شمس اللهی با اشاره به اینکه با ورود به آبان‌ماه، هرسال مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی دچار افزایش شدید می‌شود، اظهار داشت: نزدیک به ۶۰ درصد سبد انرژی استان از طریق گاز طبیعی تاُمین می‌شود و این آمار نشان می‌دهد که گاز طبیعی یکی از مهمترین حامل‌های انرژی است و بایستی برنامه ریزی مدون و استراتژیک برای بهره‌مندی تمامی اقشار جامعه از این نعمت الهی تدوین شود تا در فصول سرد سال در ارائه خدمات و پایداری گاز وقفه ایجاد نشود.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تاُمین سوخت مستمر و مداوم در تمامی بخش‌ها را در گرو مصرف بهینه گاز طبیعی دانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود که آحاد مختلف استان با صرفه جویی از این نعمت خدادادی، شرکت گاز استان را یاری کنند تا فصل سرد امسال بدون قطعی گاز سپری شود. 
مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام با بیان  اینکه با شروع فصل سرما مردم از وسایل گرمایشی گاز سوز از جمله بخاری استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: قبل از استفاده از وسایل و تجهیزات گازسوز، از صحت کارکرد سیستم‌های گرمایشی و نیز مسدود نبودن مسیر دودکش اطمینان و بازرسی و بازبینی لازم انجام شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شرکت گاز استان استان ایلام گاز طبیعی متر مکعب مکعب گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۱۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، عبدالحمید سرتیپی گفت: در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون تن انواع محصولات تولید شده در داخل استان آذربایجان‌غربی به ارزش نزدیک به ۱۴۸۹ میلیون دلار از گمرکات استان به بازارهای جهانی صادر شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین در بازه زمانی یاد شده بیش از ۲ میلیون و ۵۴۵ هزار تن انواع کالاهای بازرگانی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان به بازرهای جهانی صادر شده است که از لحاظ وزنی ۴۳ درصد نسبت به ۱۱ ماهه ۱۴۰۱ رشد داشته است.

سرتیپی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه، ۳۶۸ هزار و ۶۲۲ تن انواع کالاهای مورد نیاز کشور به ارزش ۸۳۸ میلیون و ۴۸۹ هزار دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی ۳۵ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه ۸۱۰ فقره کارت بازرگانی صادر و ۴۳۳ فقره نیز تمدید گردید که از لحاظ صدور ۵۷ درصد و از لحاظ تمدید ۷۶ درصد افزایش داشته است. همچنین در ۱۱ ماهه سال گذشته ۸۲۹ فقره کارت پیله وری در استان صادر شده است.

سرتیپی بیان کرد: در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ در کل استان ۱۱۲ نوبت انتخابات برای تعیین تکلیف اتحادیه های صنفی استانی برگزار گردید که بیشترین انتخابات با ۳۴ نوبت در شهرستان ارومیه برگزار و دارندگان واحدهای صنفی، خدماتی و تولیدی افراد واجد شرایط را برای سکانداری اتحادیه های صنفی مربوطه برای دوره مدیریتی ۴ ساله انتخاب کردند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888822

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۸ هزار گردشگر از سد‌های آذربایجان غربی دیدن کردند
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • تولید آب در بوشهر برای گردشگران نوروزی افزایش یافت
  • آیا مصرف استامینوفن در دوران بارداری برای نوزادان خطرناک است؟
  • کاهش ۴۰ درصدی سرقت در شهرستان ایلام
  • ایرانیان چقدر گوشت مصرف می‌کنند؟
  • تولید و تأمین روزانه ۴۴۵ هزار مترمکعب آب در استان بوشهر در نوروز
  • سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷.۱ کیلو رسید
  • صعود تولید ناخالص داخلی منابع طبیعی کانادا
  • پر شدن ۹۸ درصد آب‌بندان‌های مازندران