Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیروز عارفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز اظهار داشت: اصحاب رسانه و آموزش و پرورش در راستای فراهم ساختن زندگی بهتر برای شهروندان، توسعه‌نیافتگی را نشانه‌گیری و برای رفع مشکلات توسعه‌ای و پیدا کردن نشانه‌های توسعه‌نیافتگی شهرستان سقز تلاش کنند.

وی افزود: در این راه، صاحبان رسانه و متولیان آموزش و پرورش می‌توانند با گفت‌وگو و مدارا، مسائل را رصد و برای رفع مشکلات تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه، رسانه‌ها چشم بینای جامعه و ناظر بر اعمال و رفتار مردم و مسوولان هستند و در راستای حفاظت از منافع عمومی تلاش می‌کنند، یادآور شد: حساسیت جامعه نسبت به آموزش و پرورش دلیل توجه اصلی رسانه‌ها به این نهاد است.

مدیر آموزش و پرورش سقز عنوان کرد: رسانه‌ها با نقد سازنده و ارائه راهکار و پیشنهاد، یاریگر و بال آموزش و پرورش محسوب شده زیرا یکی از کارکردهای رسانه، تقویت اهداف آموزشی و تربیتی نهاد تعلیم و تربیت است و تعامل دستگاه تعلیم  و تربیت با رسانه، برای جامعه بسیار ضروری است.

عارفی اضافه کرد: مهم‌ترین نقش یک رسانه، آگاهی‌بخشی است و هر رسانه با حقیقت‌جویی و حقیقت‌گویی، رعایت انصاف، دوری کردن از حب و بغض، انعکاس اطلاعات درست و مراجعه به منابع اصلی و غیررسمی ( چندمنبعی)، می‌تواند به عنوان مرجع رسانه، محل رجوع مردم و دیگر رسانه‌ها تبدیل شود.

وی با عنوان اینکه برای واکنش به اخبار مجموعه آموزش و پرورش، آماده گفت‌وگو با رسانه‌ها هستیم، خاطرنشان ساخت: دستگاه تعلیم و تربیت در این راستا، چون اتاق شیشه‌ای خواهد بود.

وی با اشاره به تاثیر روزنامه‌نگاری بر فضای عمومی، از رسانه‌ها خواست، آموزش و پرورش را در انجام ماموریت‌ها یاری دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز یادآور شد: شهروندان سقزی از رویدادهای علمی و فرهنگی استقبال می‌کنند و این نوع دیدگاه و رویکرد مردم شهرستان سقز، برای کادر علم و تربیت، دلگرم کننده است.

کمبود نیروی آموزشی

مدیر آموزش و پرورش سقز اظهار داشت: 240 نفر از کادر آموزشی مدارس شهرستان سقز سال گذشته بازنشست شدند و سال آینده هم بیش از 300 نفر شرایط بازنشستگی پیدا خواهند کرد و این در حالی است که 70 نفر جذب شده است.

عارفی افزود: آموزش و پرورش سقز مبدا انتقال است نه مقصد، و معلمان سایر شهرها، میل ندارند به سقز منتقل شوند این در حالی است در صورتی که اجاز دهیم سالانه بیش از 100 نفر از معلمان سقز به مرکز استان خواهند رفت.

وی با اشاره به کمبود نیروی آموزشی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان، محل خوبی برای پرورش نیرو است و بایستی ظرفیت پذیریش این مکان علمی افزایش یابد.

کمبود فضای آموزشی

عارفی با بیان اینکه بیشتر مدارس شهرستان سقز در بازه زمانی سال‌های 47 تا 67 ساخته شده‌اند، اضافه کرد: 40 مدرسه در شرف پیرشدگی و 14 مدرسه تخریبی است که سالانه با مجوز نظام مهندسی کلاس در آنها دایر می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های مناسب آموزش و پرورش شهرستان سقز برای جذب خیران مدرسه‌ساز، تصریح کرد: جبران کمبود فضای آموزشی در شهرستان سقز نیازمند همت خیران مدرسه‌ساز کشوری است.

وضعیت مدارس

مدیر آموزش و پرورش سقز در این نشست خبری گفت: تمام مدارس این شهرستان، هوشمند و دارای وسایل گرمایشی مناسب هستند و هیچ یک از مدارس با بخاری نفتی و گازی گرم نمی‌شوند.

وی یکی از پاشنه آشیل‌ها در حوزه پوشش تحصیلی مدارس را عدم استقبال دانش‌آموزان دختر در بخش سرشیو سقز عنوان و اضافه کرد: شاید یکی از دلایل آن مسائل فرهنگی، جغرافیایی و معیشتی باشد.

غارفی همچنین با بیان اینکه بازگشایی مدارس تصمیمی سخت ولی بد نبوده است، عنوان کرد: اولیاء از بازگشایی مدارس استقبال کرده‌اند.

عارفی با یادآوری اینکه برای بازگشایی مدارس بر اساس دستور ملی، سه سناریوی بازگشایی برای مدارس کمتر از 70 نفر، شاد و ترکیبی پیش‌بینی شده است، افزود: بیش از 70 درصد دانش‌آموزان بالای 12 سال واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به آموزش از طریق فضای مجازی، ادامه داد: سال گذشته از محل کمک‌های مردمی 890 میلیون تومان تبلت و 140 میلیون تومان ملزومات مدارس برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه شد.

دستاوردها

وی با بیان اینکه از 15 تیرماه 1399 به عنوان مدیر آموزش و پرورش سقز منصوب شده‌ام، افزود: در این مدت 9 مدرسه خیرساز کلنگ‌زنی شده است که تا پایان سال تعدادی از آنها به بهره‌برداری می‌رسد و در این راستا معتقدم نهضت مدرسه‌سازی در شهرستان سقز راه‌اندازی شده است.

فیروز عارفی، افزایش تعداد رتبه‌های برتر کنکور در سال جاری، توفقیات به دست آمده در حوزه المپیادهای علمی، کسب رتبه ممتاز در پروژه پرسش مهر، افزایش 2 برابری درآمد آموزش و پرورش، جمع‌آوری اموال زائد، تعیین تکلیف مدارس تخریبی و اخذ مجوز برای تخرب آنها و ساماندهی هزینه‌های آموزش و پرورش را از دیگر دستاوردها برشمرد.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش رسانه سقز توسعه نیافتگی مدیر آموزش و پرورش سقز شهرستان سقز رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان نهم استان‌ تهران به رشته‌های مهارتی روی‌آوردند

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: در ۲ سال گذشته ۸ درصد در شهرستان‌های استان تهران توسعه سنواتی داشته‌ایم، یعنی دانش‌آموزان پایه نهم به جای رشته‌های نظری به سمت رشته‌های مهارتی سوق داده شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، نشست مدیران روابط عمومی مناطق و رسانه‌ها عصر امروز با حضور مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و برخی اصحاب رسانه در سالن هاشمی رفسنجانی اداره کل برپاشد. 

مسعود بهرامی در این نشست با تبریک و عرض خداقوت به سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی در خصوص تحقق وعده صادق، اظهار داشت: از دید تربیتی اگر بخواهیم به این اقدام نگاه کنیم دو نکته قابل تأمل وجود دارد؛ نکته اول اینکه به اندازه‌ای که دشمن جسارت کرد ما عمل کردیم، همانند وصیت امیرالمؤمنین(ع) به امام حسن(ع) در خصوص ابن ملجم مرادی و نکته دوم رعایت اخلاق جنگی است که با وجود حمله وسیع از سمت ایران، کشته‌ای غیرنظامی نداشته و این نشان دهنده این است که جنگ ما، جنگ اخلاق است دفاع ما نیز دفاع اخلاق بوده و مانند رژیم غاصب کودک‌کش نیستیم.

وی با اشاره به اهداف برپایی این نشست گفت: این جلسه به جهت همفکری، هم اندیشی و هم افزایی با کسانی که دستی بر آتش رسانه دارند و در فضای رسانه‌ای موفق بوده اند، برپا شده است. هدف از تشکیل این جلسه رفع چالش‌های عرصه رسانه با کمک یکدیگر است تا قدرت رسانه‌ای مناطق را افزایش دهیم و بر روی سه کلید واژه اساسی؛ معلم، مدرسه و دانش‌آموز در حوزه رسانه آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در خصوص اقدامات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: اقدامات زیادی در عرصه‌های متفاوت صورت گرفته که نیاز به پیوست‌های رسانه‌ای مطلوب دارد، از آن دسته می‌توان به این مورد اشاره کرد که اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برای اولین بار پس از قریب به 30 سال میانگین نمرات امتحانات نهایی ما از میانگین کشوری بالاتر آمد. 

وی گفت: در 2 سال گذشته 8 درصد در شهرستان‌های استان تهران توسعه سنواتی داشته‌ایم، یعنی دانش‌آموزان پایه نهم به جای رشته‌های نظری به سمت رشته‌های مهارتی سوق داده شدند. همه درگیر آموزش و پرورش هستند یا خودشان یا فرزندشان و یا از صورت‌های دیگر و ما باید با رشد فعالیت‌های رسانه‌ای بتوانیم این جمعیت بالا را به قدری مؤثر مورد استفاده قرار دهیم و فعالیت‌های حوزه‌های مختلف را به شکل مطلوب انعکاس دهیم.

آموزش رایگان مهارتی به دانشجویان و دانش آموزان/ مهارت‌آموزی 4.5 میلیون نفر در کشور

گفتنی است، در ادامه این نشست روابط عمومی‌های آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های استان تهران و برخی اصحاب رسانه به بیان چالش‌ها و مشکلات این حوزه پرداختند و خواستار تعامل بیشتر و دو سویه آموزش و پرورش با اصحاب رسانه شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان
  • دانش‌آموزان نهم استان‌ تهران به رشته‌های مهارتی روی‌آوردند
  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی 
  • لغو تمامی مرخصی های دست اندرکاران آموزش و پرورش