Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سما، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مخالفت شدید این رژیم با آغاز بکار کنسولگری آمریکا در قدس برای فلسطینیان را اعلام کرد.

بنت در نشست خبری با برخی اعضای کابینه مدعی شد که جایی برای کنسولگری آمریکا در خدمت فلسطینی‌ها در قدس وجود ندارد.

در این نشست، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که قدس پایتخت رژیم صهیونیستی است و او قصد دارد شهرک اویتار را طبق توافق با نمایندگان شهرک‌نشین‌ها ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او توضیح داد: ما پشت همه توافقاتی هستیم که امضا کردیم.

پیش از این نیز، «یائیر لاپید»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سؤالی درباره تصمیم آمریکا برای بازگشایی کنسولگری در بیت المقدس برای تماس با فلسطینی‌ها، مدعی شده بود: ما فکر می‌کنیم ایده بدی است. این منطقه فقط پایتخت اسرائیل است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا با انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس و ادغام کنسولگری آمریکا با سفارت در این منطقه از ادعای تل آویو نسبت به بیت المقدس به عنوان پایتخت خود حمایت کرده بود، هرچند در آن زمان این اقدام آمریکا با محکومیت گسترده جهانی روبرو شد.

با این حال به تازگی دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا وعده داده که خواهان احیای رابطه با فلسطینی هاست و به همین منظور کنسولگری آمریکا در بیت المقدس را بازگشایی خواهد کرد. پیشتر در پی انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، امور فلسطینی‌ها به سفارت صهیونیست‌ها محول شده بود.

محله‌های شرقی بیت المقدس همراه با کرانه غربی و غزه، در پی جنگ سال ۱۳۴۶ (۱۹۶۷ میلادی) به اشغال صهیونیست‌ها درآمد و از آن زمان با وجود ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی، اما جامعه جهانی خواستار عقب نشینی و توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی کرانه باختری و بیت المقدس است.

کد خبر 5345461

منبع: مهر

کلیدواژه: نفتالی بنت قدس اشغالی رژیم صهیونیستی فلسطین ایالات متحده امریکا بیت المقدس ایالات متحده امریکا عراق روسیه لبنان رژیم صهیونیستی عربستان سعودی فلسطین افغانستان ایران جورج قرداحی اتیوپی ترکیه داعش طالبان کنسولگری آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطینی ها بیت المقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۱۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که دولت آمریکا به رهبری بایدن، شریک جنایت‌های رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: دولت آمریکا به رهبری بایدن، حقوق فردی و حق آزادی بیان را نقض و دانشجویان و اعضای هیأت علمی را به دلیل مخالفت با نسل‌کُشی فلسطینیان در نوار غزه به دست رژیم نئونازی صهیونیستی، بازداشت می‌کند.

وی افزود که دولت بایدن در جنگ وحشیانه علیه ملت فلسطین شریک است. بایدن نمی‌خواهد بپذیرد با افکار عمومی آمریکایی مواجه است که ماهیت رژیم نئونازی صهیونیستی را کشف و از ارزش‌های انسانی حمایت کرده و در طرف درست تاریخ ایستاده‌است.

الرشق تصریح کرد: دانشجویان امروز رهبران آینده هستند و سرکوب آن‌ها به این معناست که دولت بایدن دیر یا زود تاوان سنگینی به خاطر آن در انتخابات خواهد پرداخت.

بر اساس این گزارش، مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، بطور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از همان آغاز هدف اصلی خود از جنگ علیه نوار غزه را بازگرداندن اسیران صهیونیستِ در نزد مقاومت و نابودی جنبش حماس اعلام کرد اما در نهایت، بعد از ۴۸ روز مجبور شد که به آتش بس موقت تن داده و از راه مذاکره با همین جنبش حماس تعدادی از اسرای خود را در مقابل اسرای فلسطینی آزاد کند.

رژیم صهیونیستی سپس با آغاز مجدد جنگ علیه غزه اعلام کرد که هدف از این اقدام فشار بر جنبش حماس برای آزادی سایر اسیران صهیونیست و نابودی کردن این جنبش است اما جنبش حماس نیز در مقابل اعلام کرد که تا زمانی که یک آتش بس دائمی و پایدار برقرار نشود، اسیران صهیونیست آزاد نخواهند شد و آزادی آنها نیز از طریق تبادل با اسیران فلسطینی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • سربازان گردان «نتسح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطای بزرگ رژیم صهیونیستی بود
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین