Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان گفت: فرآیند انتقال اراضی واقع در حریم شهرها از منابع طبیعی به اداره کل راه و شهرسازی استان شتاب گرفته است.سیستان وبلوچستان گفت: فرآیند انتقال اراضی واقع در حریم شهرها از منابع طبیعی به اداره کل راه و شهرسازی استان شتاب گرفته است.

عطاءاله اکبری در گفت وگو با ایسنا تصریح کرد: به منظور جلوگیری از زمین خواری و مدیریت زمین اقدامات موثری برای انتقال مالکیت و اسناد اراضی واقع در حریم شهرها از منابع طبیعی به اداره کل راه و شهرسازی استان شکل گرفته است به گونه ای که از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۲هزار هکتار زمین به مالکیت سازمان ملی زمین ومسکن افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تاکید بر این فرآیند گفت: در حال حاضر ۲۳هزار هکتار زمین در حریم شهرهای زاهدان، خاش، سراوان، گلشن، هیدوج، سوران، مهرستان، سیرکان، نوک آباد، میرجاوه و گشت در حلقه مالکیت اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان تاکید کرد: باید همه دستگاه‌های اجرایی استان برای مقابل با زمین خواری از هر نوع آن بسیج شوند و این وظیفه قانونی و شرعی است.

اکبری از دادگستری، سازمان بازرسی ، دیوان محاسبات،  اداره کل اطلاعات، نیروی انتظامی و فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان که در امر رفع تصرف از اراضی دولت این اداره کل را همراهی می کنند قدردانی نمود و تاکید کرد: اگر همه ارگانها به وظایف قانونی خود عمل کنند فساد رانت و زمین خواری در حوزه اراضی دولتی پایان می یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اداره کل راه و شهرسازی استان حریم شهرها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۱۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه

  عطاء اله اکبری در جلسه ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: این اداره کل از مجموع ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دست ساخت تلاش دارد تا پایان سالجاری بیش از ۷۰ کیلومتر آن را به بهره برداری برساند.

وی  افزود: سال گذشته حدود ۷۵ کیلومتر بزرگراه به همراه پل بزرگ شیله با اعتبار۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال زیر بار ترافیک رفت.

وی تاکید کرد: اگر چه بدهی به پیمانکاران حوزه راه این اداره کل از مرز ۱۰ هزار میلیارد ریال فراتر رفته است اما متعهد هستیم با وجود بدهی بالا، موضوع تکمیل شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان را به پایان برسانیم.

مدیر کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان گفت: توسعه هر منطقه در گرو افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه و گسترش مراودات مرزی است و باید بتوان از توان این بخش برای توسعه بخش اقتصادی و به تبع آن توسعه کشور استفاده کرد اما برای افزایش مراودات نیازمند بهبود زیرساخت‌های ارتباطی بویژه بزرگراه هستیم.

وی با اشاره به طرح عظیم نهضت ملی مسکن بر تعهد این اداره کل در تکمیل و تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • استرداد ۵۰ هکتار اراضی ملی البرز
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور