Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@22:25:34 GMT

بنزین گران می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۲۲۸۹

بنزین گران می‌شود؟

یک کارشناس انرژی با بیان اینکه گران شدن بنزین امری اجتناب ناپذیر است، گفت: با توجه تورم بیش از ۴۰، به نظر می‌رسد افزایش قیمت بنزین در سال جاری منطقی نباشد.

سعید میرترابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در نگاه اقتصاد اکنون قیمت بنزین واقعی نبوده و بر اساس اصول برنامه‌های توسعه و همچنین قوانینی که بر بهینه‌سازی مصرف انرژی تاکید دارد، یکی از بهترین راهکارها برای کاهش مصرف این حامل‌های انرژی که اکنون بسیار فراتر از استانداردهای جهانی است، واقعی کردن قیمت آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گران شدن بنزین امری اجتناب ناپذیر است

وی افزود: بنابراین از دیدگاه اقتصادی و بر اساس قوانین و با هدف بهینه‌سازی مصرف، گران شدن بنزین امری اجتناب ناپذیر است.

این کارشناس انرژی گفت: البته ابعاد اجتماعی گران شدن بنزین با توجه به نرخ بالای تورم در سال‌های اخیر باید مورد توجه قرار بگیرد. افزایش قیمت بنزین بر افزایش نرخ تورم هم تأثیرگذار بوده و لازم است با انجام بررسی‌های لازم، واقعی شدن قیمت بنزین به طور منطقی انجام شود.

میرترابی اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود، قیمت بنزین واقعی‌تر شده و پرداخت‌های جبرانی به مردم انجام شود زیرساخت‌های آن هم فراهم است، با این روش تبعات اجتماعی و سیاسی افزایش قیمت بنزین کمی تعدیل خواهد شد.

توزیع یارانه بنزین باید عادلانه باشد

وی در ادامه گفت: موضوع عادلانه کردن توزیع باید در حامل‌های انرژی بیشتر مورد توجه قرار گیرد، بنزین کالایی است که بر اساس آمارهای موجود، به جز افرادی که در ناوگان تاکسیرانی مشغول به کارند، بیشترین میزان مصرف را در میان دهک‌های بالای جامعه داشته، بنابراین زمانی که به بنزین یارانه تعلق می‌گیرد، عدالت اجتماعی در جامعه رعایت نشده است.

این کارشناس انرژی گفت: شناسایی گروه‌های هدف و نحوه پرداخت هزینه‌های جبران افزایش قیمت بنزین کار مشکلی بوده که نیازمند برنامه‌ریزی است، لازم است دولت شبکه اطلاعاتی در اختیار داشته باشد که در آن خانوارها از نظر سطح درآمد دسته بندی شده باشند.

افزایش قیمت بنزین در سال جاری منطقی نیست

میرترابی اضافه کرد: هدفمندسازی یارانه حامل‌های انرژی درآمد دولت ا افزایش می‌دهد که دولت می‌تواند بخشی از این درآمد را بین دهک‌های پایین جامعه توزیع کند. البته مشکلات اجرای این طرح در گذشته باید بررسی و برطرف شود، اکنون با توجه تورم بیش از ۴۰ درصد، به نظر می‌رسد افزایش قیمت بنزین در سال جاری منطقی نباشد.

وی ادامه داد: اگر در سال آینده روند تورم نزولی شده و دولت قیمت بنزین را پس از آن افزایش دهد، آمادگی افکار عمومی برای پذیرش این موضوع بیشتر خواهد بود، بخشی از تبعات افزایش قیمت بنزین غیر قابل پیش بینی و کنترل است بنابراین منطقی نیست که این کار در سال جاری انجام شود.

کد خبر 533685

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بنزين افزایش قیمت بنزین سهمیه بندی بنزین گرانی بنزین افزایش نرخ بنزین اعتراضات بنزینی پمپ بنزين سهمیه بنزین یارانه بنزین بنزین دو نرخی بنزین یورو4 پمپ بنزین های کوچک اختلال در پمپ بنزین اختلال در پمپ بنزین ها قیمت بنزین 98 سهمیه بنزین سفر اصلاح قیمت بنزین حمله سایبری به پمپ بنزین ها توزیع بنزین زمان سهمیه بندی بنزین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق افزایش قیمت بنزین گران شدن بنزین سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران فروشی و افزایش قیمت خلاف عدالت خودرو پژو پارس

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، طبق قانون شرکت های خودرو سازی می توانند هر ساله اقدام به پیش فروش خودروهای خود کنند که این اقدام نوعی تشویق برای خودروسازان و همینطور کمک به مشتریان برای خرید ارزان تر خودرو است اما متاسفانه بدقولی خودرو سازان در تحویل به موقع خودرو وعده داده شده کام مشتریان را تلخ می کند.شهروند خبرنگاری در همین باره پیامی ارسال کرده اند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

در سال گذشته تعداد زیادی از مردم برای خودرو در سامانه یکپارچه ثبت نام کردند و مقرر بوده ایران خودرو در زمستان ۱۴۰۲ خودرو را تحویل دهد لکن این اقدام در سال ۱۴۰۲ انجام نشده و ایران خودرو به تعهد خود عمل نکرده است و حالا قیمت خودرو پژوپارس را ۱۵۰ گران کرده است در حالی که باید این خودرو ها به قیمت زمان مقرر تحویل بایستی تحویل مشتری میشد و بابت دیرکرد هم به مشتری خسارت پرداخت میشد اما این گران فروشی و افزایش قیمت چه معنایی دارد.

دیگر خبرها

  • ادعای حمله اسرائیل به ایران، طلا را گران کرد!
  • ادعای حمله اسرائیل به ایران قیمت طلا را گران کرد
  • گران فروشی و افزایش قیمت خلاف عدالت خودرو پژو پارس
  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • افزایش قیمت بنزین در چین
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟