Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که دولت آمریکا نگران قیمت بالای بنزین است و حتی از اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت درخواست کرده است، پالایشگاههای آمریکایی امسال بیشترین میزان بنزین را در سه سال اخیر صادر کرده اند.

به گزارش بلومبرگ، صادرات بنزین آمریکا در هشت ماه نخست امسال به ۸۰۲ هزار بشکه در روز افزایش یافت که بالاترین میزان برای این دوره از سال ۲۰۱۸ پیش از شایع شدن پاندمی به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان رانندگان آمریکایی بالاترین قیمت از سال ۲۰۱۴ به این طرف را برای خرید بنزین پرداخت می کنند. تقاضای خارجی برای بنزین همچنان رو به افزایش خواهد بود زیرا مکزیک که بزرگترین واردکننده بنزین آمریکاست، همچنان در مراحل ابتدایی خروج از پاندمی ویروس کروناست.

نرخ بالای صادرات بنزین آمریکا تصویر کلی از تقاضای جهانی برای نفت را نشان داده و محدودیتهای دولت بایدن برای کنترل قیمتها را بارز می‌کند. جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا اعلام کرده که دولت در حال بررسی برداشت از ذخایر نفت استراتژیک است اما شرکت مشاوره انرژی اسپکتس بر این باور است که اقدام مذکور تنها یک راهکار موقتی برای کمبود عرضه در بازار است.

اکثر صادرات بنزین ایالات متحده به آمریکای لاتین می رود. پالایشگاهها ۱۳۹ هزار بشکه در روز به برزیل ارسال کردند که بالاترین حجم از سال ۱۹۴۵ به این طرف محسوب می شود. مکزیک که بزرگترین خریدار خارجی بنزین آمریکاست، هنوز به سطح پیش از شیوع کووید ۱۹ بهبود پیدا نکرده اما با بهبود اقتصاد از تبعات پاندمی، در مدت دو سال آینده احیا خواهد شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، افزایش قیمت بنزین برای مصرف کنندگان تنها مشکل آمریکا نیست. افزایش قیمت دلار به حدی قوی بوده که واردات بنزین کشورهای آمریکای لاتین را به یکباره بسیار گرانتر کرده است. قیمت بنزین در برزیل امسال ۴۶ درصد رشد کرده و به بالاترین حد از سال ۲۰۱۳ رسیده است. قیمت بنزین در مکزیک به حدی بالاست که بعضی از شهروندان مکزیکی ممکن است روز دوشنبه که مرزها بازگشایی می شوند، به آمریکا بروند تا باک خودروهایشان را پر کنند

برچسب هاایالات متحده آمریکا خبرگزاری بلومبرگ (Bloomberg) صادرات بنزین

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا خبرگزاری بلومبرگ Bloomberg صادرات بنزین آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو بنزین آمریکا صادرات بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه

آلمان، فرانسه و آمریکا در صدر واردکنندگان قطعات خودرو و لوازم یدکی از ترکیه هستند.

به گزارش عصرایران به نقل از اناتولی، طی سه ماه نخست سال جاری به ارزش 3.7 میلیارد دلار صادرات قطعات خودرو و لوازم یدکی صورت گرفت. آلمان، فرانسه و آمریکا در صدر واردکنندگان قرار گرفتند. 

بر اساس آمار اتحادیه صادرکنندگان اولوداغ، بخش خودروسازی ترکیه طی ماه‌های ژانویه تا مارس سال جاری به ارزش 3 میلیارد و 731 میلیون و 612 هزار دلار صادرات قطعات و لوازم جانبی خودرو انجام داد.

صادرات این بخش در مدت مشابه سال گذشته 3 میلیارد و 614 میلیون و 610 هزار دلار بود.

به ترتیب بیشترین صادرات ترکیه در این بخش به کشورهای آلمان، فرانسه، آمریکا، ایتالیا، روسیه، انگلیس و رومانی انجام گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مداخله آمریکا در خاورمیانه؛ دغدغه جدید رأی دهندگان آمریکایی برای انتخابات ۲۰۲۴
  • برنت ۸۹ دلار و ۴۲ سنت شد
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • افزایش قیمت بنزین در چین
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹