Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد یگان‌های ترکیبی ارتش این کشور رزمایش توپخانه‌ای را برای افزایش آمادگی دفاعی کشور انجام داده‌اند.

به گزارش مشرق، رسانه های دولتی کره شمالی بامداد یکشنبه گزارش دادند که نیروهای مکانیزه ارتش کره شمالی تمرینات آتش توپخانه‌ای را به عنوان بخشی از تلاش برای تقویت توان دفاعی این کشور برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) در این باره خبر داد که این رزمایش‌ها روز شنبه و در حالی انجام گرفتند که پیونگ‌یانگ به طور فزاینده‌ای از آنچه که به عنوان رفتار دوگانه کشورهایی مانند کره جنوبی و آمریکا می‌بیند گلایه‌مند است.

بیشتر بخوانید: کره شمالی توانایی تولید اورانیوم بیشتر را دارد

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، تحلیلگران می‌گویند کره شمالی به دنبال عادی‌سازی فعالیت‌های دفاعی خود با هدف جلب پذیرش بین‌المللی نسبت به تسلیحات اتمی و زرادخانه موشک‌های بالستیک خود است که توسط قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تحریم شده است.

بر اساس این گزارش، بیشتر نیروی توپخانه متعارف کره شمالی در امتداد مرز سنگربندی شده با کره جنوبی مستقر هستند، جایی که بُرد آنها تا پایتخت پرجمعیت این کشور یعنی سئول می‌رسد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی ادامه داد: «به محض صدور دستور شلیک توسط فرماندهان یگان‌های ترکیبی، توپخانه‌ها برای انهدام دشمن [فرضی] به صورت رقابتی هدف را گلوله‌باران کردند تا با دقت به آن ضربه بزنند».

پیونگ‌یانگ در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

این در حالی است که یک هفته پیش، نیروهای هوایی کره جنوبی و آمریکا در بحبوحه تنش‌ها با کره شمالی، رزمایش نظامی مشترکی را در مقیاس کوچک و به‌دور از جنجال رسانه‌ای گذشته که باعث تنش در پیونگ‌یانگ می‌شد، برگزار کردند. 

پیش از این نیز «کیم جونک راک» سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد به‌جز انجام آزمایش‌های موشکی مختلف توسط کره شمالی، اخیراً فعالیت نظامی غیرمعمول در این کشور مشاهده نشده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان کره جنوبی موشک بالستیک آمریکا دولتی کره شمالی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عذرخواهی در پی حادثه امروز در رژه ارتش در مشهد

به گزارش همشهری آنلاین، در رزمایش امروز ارتش انتشار تصاویری از فعال شدن آبپاش خودروی زرهی حاشیه ساز شده ومورد توجه رسانهها قرار گرفت.

اتفاقی خاص در مراسم رژه روز ارتش در مشهد + فیلم کد خبر 845308 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه رزمایش دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

دیگر خبرها

  • حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح
  • نمایش اقتدار و توان رزمی دفاعی ارتش در بوشهر
  • عذرخواهی در پی حادثه امروز در رژه ارتش در مشهد
  • رزمایش هوایی ارتش چین
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • توان و قدرت بالای نیروهای مسلح ایران بر همگان عیان شد + فیلم
  • نمایش توان و دستاورد‌های نیرو‌های مسلح در رژه روز ارتش
  • نمایش اقتدار و توان رزمی دفاعی ارتش در بوشهر+ تصویر
  • ایران در حوزه دفاعی خودکفا شده است