Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد در دیدار با سعید خرازی سفیر ایران در قرقیزستان که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر انجام شد، گفت:  آماده صدور خدمات فنی مهندسی در حوزه خدمات شهری به قرقیزستان هستیم و مبنای ما در دوره ششم مدیریت شهری گسترش ارتباطات بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به توانمندی‌های شهرداری در حوزه خدمات شهری افزود: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی در این حوزه به ۲-۳ شهر قرقیزستان هستیم.

شهردار مشهد ادامه داد: قرقیزستان از ابتدا ارتباط خوبی با ایران داشته و در حال حاضر ۱۲ سند همکاری دوجانبه میان این دو کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید

آمادگی برای جراحی اقتصاد/ دعوت شهردار مشهد از سرمایه گذاران خارجی


ارجائی بیان کرد:  مبنای ما در دوره ششم مدیریت شهری این است که ارتباطات بین المللی مشهد را با همکاری دولت و عاملیت وزارت خارجه گسترش دهیم، براین اساس امیدواریم تا وزارت امور خارجه نیز به استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی شهری توجه بیشتری داشته باشد.

او تصریح کرد: در همین راستا شورای اسلامی شهر ما را مکلف به برگزاری نشست شهرداران عضو سازمان شانگ‌های کرده که امیدواریم با همکاری وزارت خارجه موفق به برگزاری مناسب این نشست در مشهد شویم.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه شهرداری مشهد در حوزه خدمات فنی و مهندسی، خدمات شهری، فضای سبز، رفت و روب و آتش نشانی درکشور پیشرو است، تأکید کرد: آمادگی صدور خدمات فنی و مهندسی و تجربیات شهرداری مشهد را در این حوزه‌ها به شهر‌های قرقیزستان داریم.

ارجائی اظهار کرد:  خوشبختانه شورای اسلامی شهر مشهد نیز از توسعه ارتباطات بین المللی مشهد با سایر شهر‌ها به ویژه همسایگان ایران حمایت می‌کند.

او افزود: یکی از مشکلات، نبود پرواز‌های منظم مشهد به قرقیزستان است که با استاندار خراسان رضوی جهت منظم شدن پرواز‌ها و همچنین افزایش آن صحبت‌هایی داشته ایم و آماده ایم در این زمینه همکاری داشته باشیم.

شهردار مشهد ادامه داد: آماده انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های مشترک میان شهرداری مشهد و قرقیزستان در حوزه ارائه خدمات فنی و مهندسی در حوزه‌های رفت وروب، جمع آوری پسماند و آتش نشانی، هستیم.

ارجائی بیان کرد: شهرداری مشهد می‌تواند ذیل این تفاهم نامه توسعه زیرساخت‌های خدمات شهری ۲-۳ شهر قرقیزستان را برعهده گرفته ودرمقابل از ظرفیت‌های کشاورزی و دامداری به ویژه در بخش نهاده‌ها استفاده کند، شورای شهر از گسترش روابط بین المللی مشهد با سایر شهر‌های جهان حمایت می‌کند.

مهدی ناصحی نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: شورای ششم پای توسعه ارتباطات بین المللی مشهد با سایر شهر‌های جهان ایستاده و به دنبال تدوین چهارچوبی در این راستا است.

او افزود: در همین راستا اعضای شورای شهر طرح برگزاری نشست شهرداران شهر‌های کشور‌های عضو سازمان شانگ‌های را به تصویب رسانده است.

انتهای پیام//م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری مشهد خدمات شهری خدمات فنی و مهندسی ارتباطات بین المللی خدمات فنی و مهندسی شورای اسلامی شهر بین المللی مشهد شهرداری مشهد شهردار مشهد خدمات شهری شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) جمیله علم‌الهدی، «بانوی اول ایران» در پاکستان!

فرارو- جمیله علم الهدی که رئیس جمهور را در سفر به پاکستان همراهی کرد در دانشگاه اقتصاد لاهور به سخنرانی پرداخت و و گفت که استقلال زنان به معنای حفظ فرهنگ آنهاست.

به گزارش فرارو، جمیله علم الهدی که در رسانه‌های پاکستان به عنوان "بانوی اول ایران" معرفی شده در سخنرانی خود در دانشگاه لاهور گفت: پاکستان و ایران روابط دوجانبه تاریخی، فرهنگی و مذهبی قوی دارند.

وی با بیان اینکه ایران یک دستور کار بزرگ برای افزایش همکاری در روابط، تجارت، اتصال و انرژی دارد، افزود که ایران دستور کار بزرگی برای افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله روابط مردمی دارد.

همسر رئیسی گفت که رهبری دو کشور باید روابط دوجانبه را برای مقابله با تحولات منطقه‌ای و جهانی و تهدید مشترک تروریسم تقویت کنند.

علم الهدی همچنین گفت: این سفر فرصتی مهم برای تقویت بیشتر روابط ایران و پاکستان است. پاکستان و ایران نه تنها همسایه بلکه دوستان خوبی هم هستند.

دیگر خبرها

  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • (تصاویر) جمیله علم‌الهدی، «بانوی اول ایران» در پاکستان!
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • رئیس‌ جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد