Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیاتی مشترک با اجرای عملیات هوابرد، هلی برن و آبخاکی در سواحل دشمن نسبت به پیاده کردن نیروها و تجهیزات، تصرف سرپل و پیشروی به سمت اهداف تعیین شده، اقدام کردند.

در این مرحله از رزمایش، تیپ‌های تفنگدار و تکاور نیروی دریایی با همراهی یگان‌هایی از نیروی زمینی ارتش علیه واحدهای سطحی نیروهای حمله‌ور در قالب یگان‌های دشمن، حملات غافلگیرانه انجام داده و به سمت اهداف از پیش تعیین شده در سواحل جنوبی کشور یورش بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش با اعلام این خبر گفت: این تیپ‌‌ها با بکارگیری انواع تجهیزات و سلاح های خود ازجمله قایق های تندرو، شناورهای هجومی، زیردریایی‌های مرطوب و ناوچه‌های راکت انداز، با استفاده از اصل غافل‌گیری، یگان‌های حمله ور در نقش دشمن را منهدم کردند.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش افزود: تکاوران و تفنگداران دریایی نیز به رغم وجود عوارض و موانع متنوع طبیعی در مقابله با عملیات تهاجمی سنگین یگان‌های حمله‌ور در نقش دشمن، با تسلط بر راهبردهای رزمی و رصد اطلاعاتی و عملیاتی یگان‌های نفوذکننده مانع هرگونه فعالیت عملیاتی و تجسس اطلاعاتی دشمن شده و با پشتیبانی یگانهای پدافند ساحلی نسبت به اجرای آتش سبک و سنگین توپخانه‌ای بر روی اهداف از پیش تعیین شده اقدام کردند و در مدت زمان بسیار کم توانستند مانع از پیشروی یگان‌های مهاجم شوند.

وی خاطرنشان کرد: انهدام واحدهای شناور یگان‌های حمله ور در نقش دشمن توسط شناورهای تندروی آذرخش، شهاب و رعد مجهز به راکت انداز، عملیات مین‌‌‌ریزی، دفاع ساحلی توسط توپخانه ساحلی، اجرای تازش موتوری در سواحل و هلی برن تفنگداران بوسیله بالگردهای یگان هوادریا از جمله دیگر عملیات‌های صورت گرفته در این مرحله از رزمایش بود.

امیر دریادار موسوی افزود: اجرای گشت هوایی به منظور تأمین امنیت هوایی نیروهای عمل کننده در سطح توسط تیزپروازان نیروی هوایی ارتش و همچنین رصد و پایش آسمان منطقه عملیات توسط نیروی پدافند هوایی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این رزمایش بود.

وی ادامه داد: همچین نیروهای تیپ 223 واکنش سریع با پشتیبانی آتش بالگردهای تهاجمی هوانیروز ارتش، با اجرای کمین نقطه‌ای و منطقه‌ای، مواضع نیروهای حمله ور در نقش دشمن را تصرف کردند.

امیر دریادار موسوی با اشاره به برقراری ارتباط امن میان یگان‌های عمل‌کننده با مراکز فرماندهی در این مرحله از رزمایش ذوالفقار 1400، گفت: عملیات جمع‌ آوری اطلاعات الکترونیکی و سیگنالی و ضد الکترونیکی نیروهای مهاجم،  پایداری ارتباطات در فضای مطلق جنگ الکترونیک از جمله نقاط قوت این عملیات است که با موفقیت اجرا شد.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش با تاکید بر اینکه همه گزینه های دفاعی و تهاجمی ایران علیه دشمنان آماده و مهیاست، تصریح کرد: اقتدار نظامی ایران اسلامی نه تنها تهدیدی برای همسایگان نیست، بلکه برای جلوگیری از تهدیدات دشمنان است و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران، همواره در خدمت امنیت منطقه بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نیروی دریایی سواحل مکران ذوالفقار 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کامبیز نرماشیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ضمن تبریک اعیاد گذشته و تبریک عملیات «وعده صادق» که اثبات‌کننده اقتدار و قدرت علمی ایران اسلامی به جهان بود، با بیان گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این دانشگاه با ۳۳ هزار، ۲۵۰ هیئت علمی، ۶ واحد، ۲ مرکز و ۲۴ پردیس آموزشی تاکنون کارنامه درخشانی در حوزه آموزش عالی استان به ثبت رسانده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با داشتن ظرفیت هیئت علمی، کارمند و دانشجو از ظرفیت علمی و پژوهشی بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در جلسات اخیر که با حضور استاندار فرهیخته و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده است، تأکید بسیار بر استفاده بهینه از ظرفیت علمی استان برای مرتفع کردن مشکلات و مسائل استان سیستان و بلوچستان به‌خصوص توسعه سواحل مکران انجام شده که در آخرین جلسه هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اکثریت طرح‌ها و برنامه‌های مصوب شده با اولویت توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران بوده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با تأکید بر مطالبات مقام معظم رهبری درباره توسعه سواحل مکران، افزود: اجرای برنامه‌های علمی و پژوهشی در طرح‌های اقتصادی و استفاده از پژوهش و اقتصاد دانش‌بنیان امکان موفقیت در این عرصه را بیش از پیش خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح، خلع سلاح شده است
  • نجات جان سه نفر از سیل‌زدگان هرمزگانی توسط نیروهای نداجا
  • ناشنیده‌هایی از ۳۴ روز مقاومت جانانه تکاوران ارتش در خرمشهر /اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد
  • قدرت نیروهای مسلح کشور ، اجازه جولان به دشمن نمی دهد
  • مراسم رژه نیروهای ارتش و مسلح دراصفهان
  • یگان‌های پیاده نیروهای ۴ گانه ارتش در رژه تهران شرکت کردند
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران
  • فرمانده نیروی زمینی ارتش: در آمادگی کامل قرار داریم/ در انواع موشک‌ها و رادارها و تسلیحاتی که بر بالگردها نصب است از هوش مصنوعی بهره می‌گیریم/ رژیم صهیونیستی ترتیبات دفاعی اش سست تر از خانه عنکبوت است
  • پای هوش مصنوعی به تسلیحات نطامی ایرانی رسید | نیروهای مسلح ایران با تابو شکنی قاعده جدیدی در منطقه رقم زدند