Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش گفت: تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیاتی مشترک با اجرای عملیات هوابرد، هلی‌برن و آبخاکی در سواحل دشمن نسبت به پیاده کردن نیروها و تجهیزات، تصرف سرپل و پیشروی به سمت اهداف تعیین شده، اقدام کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از ستاد تبلیغات رزمایش، امیر دریادار سید محمود موسوی با اشاره به آغاز مرحله اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ اظهار کرد: در این مرحله از رزمایش، تیپ‌های تفنگدار و تکاور نیروی دریایی با همراهی یگان‌هایی از نیروی زمینی ارتش علیه واحدهای سطحی نیروهای حمله‌ور در قالب یگان‌های دشمن، حملات غافلگیرانه انجام داده و به سمت اهداف از پیش تعیین شده در سواحل جنوبی کشور یورش بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تیپ‌ها با بکارگیری انواع تجهیزات و سلاح‌های خود ازجمله قایق‌های تندرو، شناورهای هجومی، زیردریایی‌های مرطوب و ناوچه‌های راکت‌انداز، با استفاده از اصل غافل‌گیری، یگان‌های حمله‌ور در نقش دشمن را منهدم کردند.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش ادامه داد: تکاوران و تفنگداران دریایی نیز به رغم وجود عوارض و موانع متنوع طبیعی در مقابله با عملیات تهاجمی سنگین یگان‌های حمله‌ور در نقش دشمن، با تسلط بر راهبردهای رزمی و رصد اطلاعاتی و عملیاتی یگان‌های نفوذکننده مانع هرگونه فعالیت عملیاتی و تجسس اطلاعاتی دشمن شده و با پشتیبانی یگان‌های پدافند ساحلی نسبت به اجرای آتش سبک و سنگین توپخانه‌ای بر روی اهداف از پیش تعیین شده اقدام کردند و در مدت زمان بسیار کم توانستند مانع از پیشروی یگان‌های مهاجم شوند.

موسوی خاطرنشان کرد: انهدام واحدهای شناور یگان‌های حمله‌ور در نقش دشمن توسط شناورهای تندروی آذرخش، شهاب و رعد مجهز به راکت‌انداز، عملیات مین‌ریزی، دفاع ساحلی توسط توپخانه ساحلی، اجرای تازش موتوری در سواحل و هلی‌برن تفنگداران بوسیله بالگردهای یگان هوا دریا از جمله دیگر عملیات‌های صورت گرفته در این مرحله از رزمایش بود.

به گفته وی، اجرای گشت هوایی به منظور تأمین امنیت هوایی نیروهای عمل کننده در سطح توسط تیزپروازان نیروی هوایی ارتش و همچنین رصد و پایش آسمان منطقه عملیات توسط نیروی پدافند هوایی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این رزمایش بود. همچین نیروهای تیپ ۲۲۳ واکنش سریع با پشتیبانی آتش بالگردهای تهاجمی هوانیروز ارتش، با اجرای کمین نقطه‌ای و منطقه‌ای، مواضع نیروهای حمله‌ور در نقش دشمن را تصرف کردند.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش با اشاره به برقراری ارتباط امن میان یگان‌های عمل‌کننده با مراکز فرماندهی در این مرحله از رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰، گفت: عملیات جمع‌آوری اطلاعات الکترونیکی و سیگنالی و ضد الکترونیکی نیروهای مهاجم، پایداری ارتباطات در فضای مطلق جنگ الکترونیک از جمله نقاط قوت این عملیات است که با موفقیت اجرا شد.

موسوی ارتش با تاکید بر اینکه همه گزینه‌های دفاعی و تهاجمی ایران علیه دشمنان آماده و مهیاست، تصریح کرد: اقتدار نظامی ایران اسلامی نه تنها تهدیدی برای همسایگان نیست، بلکه برای جلوگیری از تهدیدات دشمنان است و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران، همواره در خدمت امنیت منطقه بوده و خواهد بود.

کد خبر 533750

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمایش ذوالفقار 1400 ذوالفقار 1400 ارتش جمهوری اسلامی ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق درس عبرتی برای دشمنان انقلاب است

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه، گفت: وعده صادق و حمله به اسرائیل  یک تنبیه بود و این تنبیه درس عبرتی برای دشمنان انقلاب و اسلام  است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سردار محمد اشعری در محفل انس نیروهای مسلح که به مناسبت روز ارتش و به میزبانی قرارگاه ثامن الائمه علیهم السلام در مرکز آموزش امام رضا(ع) نیروی زمینی سپاه برگزار شد،  29 فروردین را روز حماسه‌سازی ارتشیان در مقابل توطئه‌های خصمانه دشمنان انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران ذخیره الهی و سرمایه الهی برای دفاع از انقلاب اسلامی است؛ نیروی زمینی ارتش دوشادوش دیگر نیروها در تلاش و تکاپو است تا منویات مقام معظم رهبری برآورده شود.

وی افزود: وعده صادقی که مقام معظم رهبری فرمودند با همراهی ارتش وزارت دفاع و دیگر نیروها برآورده شد این یک عنایت الهی است و فروریختن گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را مدیون تلاش‌ها و رشادت‌های نیروهای مسلح هستیم.

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه، خاطرنشان کرد: وعده صادق و حمله به اسرائیل  یک تنبیه بود و  این تنبیه درس عبرتی برای دشمنان انقلاب و اسلام  است.

امیرسرتیپ رضا آذریان ،فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا نیز اظهار داشت: خداوند را شاکریم که توفیق داد تا در بین شما عزیزان باشیم در این جلسه انس و الفت و همدلی،که این همدلی باعث کوری چشم دشمنان است و قدردانی می‌کنم از یگان‌های امنیتی و انتظامی که تمام تلاش و توان خود را به اجرا درآورده تا مراسم رژه نیروهای مسلح به خوبی و سربلندی انجام شود.

وی ادامه داد: قدرت‌نمایی نیروهای مسلح ادامه دارد و دشمن اگر دست به خطایی بزند با قدرت پاسخ خواهیم داد. امید که خداوند این وحدت را از نیروهای مسلح و سایه مقام معظم رهبری را از ما نگیرد و چشم همه ما را در آینده نزدیک به دیدار ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف روشن بگرداند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • دستاورد‌های عملیات کربلای ۱۰
  • وعده صادق درس عبرتی برای دشمنان انقلاب است
  • قدرت نیروهای مسلح کشور ، اجازه جولان به دشمن نمی دهد
  • عکس/ رژه یگان‌های نیروی دریایی ارتش
  • مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • رژه یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش
  • تثبیت موازنه قدرت نظامی منطقه با انجام عملیات صبح صادق
  • مراسم رژه نیروهای ارتش و مسلح دراصفهان
  • یگان‌های پیاده نیروهای ۴ گانه ارتش در رژه تهران شرکت کردند
  • آغاز مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس