Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه برای لوله‌کشی داخل منازل مسکونی در برخی بانک‌های عامل زاهدان دشوار است و همین امر موجب نارضایتی مردم شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، گاز شهری چند سال است به زاهدان رسیده اما عدم تکمیل شبکه درون شهری و لوله‌کشی داخلی منازل موجب شده بخش قابل توجهی از مردم این کلانشهر همچنان از نعمت گاز بی‌بهره بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه لوله‌کشی گاز داخل منازل هزینه‌های زیادی در پی دارد، دولت سعی کرده با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تامین این هزینه‌ها را برای مردم محروم این استان تسهیل کند.

از ابتدای سال جاری مبلغ تسهیلات بانکی برای لوله‌کشی گاز داخل منازل در سیستان و بلوچستان با موافقت هیات وزیران از مبلغ 50 میلیون ریال به 100 میلیون ریال افزایش یافت اما به همین میزان نیز برخی بانک‌های عامل مربوطه شرایط دریافت این تسهیلات را برای مردم دشوار کرده‌اند تا جایی که برخی اصطلاحاً دور آن را خط کشیده‌اند.

یکی از شهروندان زاهدانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: حدودا 20 روز است که معرفی نامه به بانک را از سوی ناحیه گازرسانی در شهرستان زاهدان برای مراجعه به بانک عامل جهت اخذ تسهیلات بانکی کم بهره لوله کشی گاز داخل منزلم را دریافت کرده ام اما هنوز موفق به تشکیل پرونده در بانک نشده ام.

شیهکی ادامه داد: پس از چند ماه انتظار قرعه به نام ما افتاد تا بتوانیم برای جبران هزینه‌های لوله کشی گاز تسهیلات قرض الحسنه ای که قول آن را به مردم داده بودند دریافت کنیم اما با مراجعه به بانک متوجه شدیم شرایط دریافت این تسهیلات سخت ترین مرحله گاز رسانی بوده است.

ادامه پیگیری تسنیم| مردم «افرینه» پلدختر همچنان در صف نفت هستند؛ مسؤلان دنبال افتتاح نمایشی پروژه گازرسانی!شایعه توقف پروژه گازرسانی در شهرستان پیرانشهر صحت نداردمنطقه محروم "زیلایی" کهگیلویه و بویراحمد همچنان در انتظار گازرسانی است

وی عنوان کرد: با پرس و جوهایی که انجام دادم متوجه شدم برخی از بانک‌ها برای پرداخت این وام به مردم اصلا سخت گیری ندارند اما بانکی که ما به آن معرفی شده بودیم یکی از شرایطش این بود که ضامن حتما باید حقوق بگیر همان بانک باشد.

این شهروند زاهدانی خاطرنشان کرد: تاکنون مدارک سه نفر را برای ضمانت تسهیلات قرض الحسنه لوله کشی گاز به این بانک برده ام اما هربار به دلیلی همچون غیرنظامی بودن، نداشتن چک صیادی، نامه کسر از حقوق و ... از سوی بانک رد شده اند.

وی با بیان اینکه بانک مربوطه شیرینی رسیدن گاز به منزل را به کاممان تلخ کرده است تصریح کرد: با شرایطی که بانک‌ها برای دریافت این تسهیلات در نظر گرفته اند بسیاری از مردم توان دریافت این وام را ندارند، کاش مسئولین به جای بالا بردن مبلغ تسهیلات به دنبال راهی برای دریافت آسان تر این تسهیلات بودند.

یکی دیگر از شهروندان زاهدانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه لوله‌کشی گاز از سوی ناحیه گاز رسانی زاهدان به بانک معرفی شدیم و با اینکه من و همسرم هر دو کارمند هستیم اما بانک قبول نکرد تا همسرم ضامن وام من باشد.

میرمرادزهی گفت: پس از دوندگی‌های فراوان بالاخره بانک مربوطه با دریافت سفته، چک و کسر یک میلیون تومان از مجموع مبلغ وام کارها را انجام داد اما با گذشت حدود یک ماه از اتمام کارمان هنوز وامی به حسابمان واریز نشده است.

در تماس تلفنی که خبرنگار ما با این بانک برقرار کرد کارمند بخش تسهیلات در پاسخ به اینکه اعطای این وام برای مردم محروم است و شرایطی که بانک در نظر گرفته برای همه محیا نیست چه باید بکنند گفت "وام را دریافت نکنند!"

محمدرضا میرشکاری معاون بهره‌برداری شرکت گاز سیستان و بلوچستان در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: بانک‌های ملی، پست بانک، کشاورزی و سپه با توجه به مصوبه هیئت دولت به عنوان بانک عامل اعطای تسهیلات گازکشی منازل مردم استان توسط بانک مرکزی معرفی شده‌اند که شرکت گاز هیچ دخل و تصرفی برای تسهیل در شرایط تسهیلات گازرسانی ندارد!

انتهای پیام/394/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان تسهیلات قرض الحسنه لوله کشی گاز بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۴۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران

به گزارش قدس خراسان، محسن مه آبادی شقا اظهار کرد: زمین واحدهای ذکر شده در قالب اجاره ۹۹ ساله از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار شد و تسهیلات ذکر شده نیز ۲ میلیارد ریال بود که در ماه‌های پایانی سال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و برخی متقاضیان این مبلغ را دریافت کرده‌اند.

فرماندار چناران گفت: تعدادی از واحدهای مسکونی روستایی ذکر شده اکنون تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و بقیه در مراحل مختلف ساخت و ساز از جمله در مراحل پایانی تولید هستند.

وی گفت: پارسال سهمیه ساخت مسکن روستایی شهرستان چناران ۳۷۶ دستگاه تعیین شد که پرداخت تسهیلات میزان هدفگذاری بیشتر بوده است.

مه آبادی افزود: امسال سهمیه ساخت مسکن روستایی چناران با اعطای تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، ۴۴۰ واحد مسکونی تعیین شده است و دیروز در نشستی با دهیاران و بخشداران شهرستان چناران برای تحقق این هدف، ارتقای طرح تحول روستایی و افزایش مشارکت و جهش تولید در شهرستان برنامه ریزی و هم اندیشی شد.

فرماندار چناران اضافه کرد: با توجه به این که میزان مقاوم سازی منازل روستایی چناران از میانگین استانی و کشوری پایین تر است، موضوع ساخت و ارتقای ایمنی منازل روستایی در گفت وگو با دهیاران و مدیر بنیاد مسکن شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی