Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌های پیشنهادی خود برای بودجه ۱۴۰۱ پروژه جدید تعریف نکنند، گفت: همچنین دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های دارای اولویت خود را برای تخصیص بودجه احصا و در برنامه‌های پیشنهادی خود برای لایحه بودجه قرار دهند.

اقبال عباسی ۱۶ آبان‌ماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ضوابط و دستورالعمل‌های مورد نیاز برای تدوین لایحه بودجه پیشنهادی استان در سال ۱۴۰۱ به دستگاه‌های اجرایی ارسال شود، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌های پیشنهادی خود رعایت انظباط، حذف فرآیندها و هزینه‌های غیرضرور، ارتقای بهره‌وری، رفع موانع مخل در رشد اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار و شناسایی و عملیاتی نمودن راهکارهای افزایش منابع عمومی را مدنظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: لایحه بودجه ۱۴۰۱ باید تا ۱۵ آذرماه توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شود، بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌های پیشنهادی خود را تا حداکثر تا سه هفته آینده به سازمان برنامه و بودجه ارائه دهند تا این برنامه‌ها جمع‌بندی و به مرکز ارسال شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌های پیشنهادی خود برای بودجه ۱۴۰۱ پروژه جدید تعریف نکنند، گفت: همچنین دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های دارای اولویت خود را برای تخصیص بودجه احصا و در برنامه‌های پیشنهادی خود در لایحه بودجه قرار دهند.

عباسی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید بحث واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام به بخش خصوصی را با جدیت دنبال کنند، لیست پروژه‌هایی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد، توسط دستگاه‌های اجرایی احصا شود تا بر اساس لیست بتوان روند واگذاری را پیگیری و مطالبه کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی باید در تدوین برنامه‌های پیشنهادی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به اسناد بالادستی مانند سند آمایش سرزمین توجه ویژه داشته باشند، توضیح داد: آسان‌ترین راه در تدوین برنامه تامین اعتبار از محل دولتی است، دستگاه‌های اجرای باید به ظرفیت خیرین و بخش خصوصی در تامین اعتبارات توجه داشته باشند و محل دقیق تامین اعتبار برای اجرای پروژه‌ها را در برنامه بودجه مشخص کنند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد بودجه کشور در اختیار وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی درخواستی برای ملی کردن پروژه‌های استانی و اختصاص ردیف بودجه برای اجرای طرح و پروژه‌ای دارند باید از هم‌اکنون از طریق مجلس شورای اسلامی و وزارتخانه متبوع این موضوع را پیگیری کنند تا این طرح‌ها در لایجه بودجه ۱۴۰۱ گنجانده شود، ملی شدن طرح‌های استانی مزایای خوبی در اختصاص اعتبار به پروژه دارد.

عباسی در ادامه گفت: دولت برای سال آینده رشد اقتصادی هشت درصد به‌صورت میانگین در کشور را پیش‌بینی کرده، سهم چهارمحال و بختیاری از رشد اقتصادی کشور ۷.۶ درصد تعیین شده است، برای تحقق این مهم باید دستگاه‌های اجرایی بحث واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی را با جدیت دنبال کنند، قیمت تعیین شده برای پروژه‌ها واقعی و متناسب باشد تا سرمایه‌گذار برای این کار رغبت پیدا کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه بهره‌وری در استان، عنوان کرد: جلسه بعدی این کارگروه باید با محوریت آب باشد، باتوجه به شرایط خشکسالی و کمبود بارش باید بهره‌وری آب در مصارف کشاورزی، شرب و صنعت بالا برود.

وی تصریح کرد: بحث درآمدزایی توسط دستگاه‌های اجرایی باید مورد توجه مدیران قرار بگیرد، اگر دستگاه‌های اجرایی نتوانند در سال آینده درآمدزایی کنند در تامین هزینه‌های جاری دستگاه خود با مشکل مواجه خواهند شد، فروش اموال و املاک مازاد یکی از راه‌های درآمدزایی برای دستگاه‌ها محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار بگیرد.

عباسی در پایان در خصوص اهمیت توجه به مسئله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، یادآور شد: اگر بتوانیم افراد را با این آموزش‌ها توانمند کنیم، کمک بزرگی به بحث اشتغالزایی می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری لایحه بودجه ۱۴۰۱ پروژه عمراني اعتبار استاندار چهارمحال و بختیاری برنامه های پیشنهادی خود دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری دستگاه های اجرایی لایحه بودجه بودجه ۱۴۰۱ دستگاه ها بخش خصوصی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ اردیبهشت افتتاحیه راهیان نور غرب و شمالغرب کشور

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور کشور به ریاست سردار سعید محمدی جانشین معاون اجرایی رئیس جمهور و نماینده تام الختیار رئیس جمهور در راهیان نور و نمایندگان وزارت خانه هاو دستگاه‌های اجرایی در ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد. این نشست پیرو جمع بندی فعالیت‌های دستگاه اجرایی در راهیان نور جنوب کشور و ارائه گزارش توسط نمایندگان دستگاه‌ها و ارائه برنامه جهت راهیان نور غرب و شمالغرب برنامه ریزی شده بود.

در ابتدا این جلسه دبیر ستاد مرکزی راهیان نور سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده ضمن عرض خیر مقدم از دستگاه‌های فعال در راهیان نور جنوب تقدیر و تشکر کردند ضمنا از پیگیری‌ها پشتیبانی‌های نماینده ریاست جمهور در راهیان نور آقای مهندس منصوری و جانشین ایشان سردار سعید محمدی قدردانی نمودند
وی افزود: ۱۳ اردیبهشت همزمان برنامه صعود بازی دراز افتتاحیه راهیان نور غرب و شمالغرب صورت می‌پذیرد.

در ادامه سردار سعید محمدی جانشین معاون اجرایی رئیس جمهور نماینده تام الاختیار ایشان در راهیان نور ضمن قدر دانی از جهش کمی و کیفی راهیان نور خبر داد.

وی افزود: با راهبری سردار کارگر و حضور پرتلاش سرهنگ روح الله محمد حسین زاده و با پیگیری دستگاه‌های اجرایی امسال راهیان نور نسبت به تمام سال‌های گذشته یک جهش چشمگیر و قابل رویت داشته است.

وی با توجه به سفر هرساله رئیس جمهور به استان خوزستان افزود:سفر‌های استانی استان خوزستان امسال برای سومین سال متوالی در ایام اوج راهیان نور جنوب برنامه ریزی و انجام میشود که این نشان از اهمیت و اولویت دار بودن راهیان نور برای دولت است.

وی در بخش پایانی به تفاوت‌های عمده فرهنگی، زیرساختی و جعرافیایی راهیان نور غرب و شمالغرب اشاره کردند.

در همین راستا نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی و وزارت خانه‌ها نیز گزارش عملکرد مجموعه خود را در راهیان نور جنوب کشور ارائه و برنامه‌های مد نظر جهت برگزاری راهیان نور غرب و شمالغرب را نیز مورد بررسی قراردادند.

در مایان نیز مقرر شد جلسه بعدی این شورا در ایام اوج و در مناطق راهیان نور غرب و شمالغرب برگزار شود .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • ۱۳ اردیبهشت افتتاحیه راهیان نور غرب و شمالغرب کشور
  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به مناسبت دهه کرامت
  • نظر دولت درباره تعطیلات آخر هفته؛ پنجشنبه یا شنبه‌ها؟
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • چرا بازگشت انسان به ماه سخت است؟
  • بودجه ویژه‌ای برای فرهنگ قزوین لحاظ کردیم
  • تخصیص‌های بودجه‌ پیش از تصویب جداول به صورت علی‌الحساب است
  • طرح مولدسازی برای دستگاه های اجرایی گیلان لازم الاجراست