Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار بورس همراه با قیمت‌گذاری دستوری معنایی ندارد و ماهیت بازار سرمایه با قیمت‌گذاری دستوری در تعارض است. دولت باید به شعارهای خود در قبال بازار سرمایه عمل کند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، بهنام صمدی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه وضعیت بازار بورس اظهار کرد: مشکل بازار سرمایه نبود خریدار است و فروشندگان قدرتی در بازار ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت در زمینه قیمت‌گذاری دستوری باید تکلیف خود را مشخص کند. نمی‌توان هم بازار بورس را داشت و هم قیمت‌گذاری دستوری انجام داد. بازار بورس همراه با قیمت‌گذاری دستوری معنایی ندارد و در تعارض است. مسئله بعدی این است که آیا دولت تمایلی به تامین مالی از بازار سرمایه را دارد یا خیر؟
وی افزود: موضوع بعدی این است که ناظر بیش از حد در بازار سرمایه دخالت می‌کند. ناظر در قبال بازار سرمایه رفتار سلیقه‌ای دارد و هیچ دستورالعمل مشخصی در این زمینه وجود ندارد و این امر باعث فرار سرمایه و سرمایه‌گذار شده است.
این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه «دولت باید به شعارهای خود در قبال بازار سرمایه عمل کند» بیان کرد: نمی‌توان مدام به سهام‌دار گفت که صبور باشد و ما کمک خواهیم کرد. در حال حاضر عملا هیچ اقدام مثبتی در بازار بورس نسبت به قبل رخ نداده است. دولت باید به وعده‌های خود عمل کند.
صمدی خاطرنشان کرد: برای اصلاح اقتصاد ما هیچ راهی به جز رجوع به بازار سرمایه نداریم. برای اصلاح نظام اقتصادی یا باید به سراغ اصلاح نظام مالیاتی رفته یا باید از بازار سرمایه استفاده کرد.
وی در خصوص وضعیت بازار بورس گفت: بازار سرمایه در حال حاضر از وضعیت تحلیل خارج شده است. باوجود اینکه شرایط بازار جهانی، قیمت نفت ، دلار و وضعیت بنیادی شرکت‌ها بسیار مناسب است، صرفا به دلیل از بین رفت اعتماد در بازار سرمایه دچار این وضعیت شده‌ایم.
این تحلیلگر بازار بورس در خصوص آینده کوتاه مدت و بلند مدت بازار بورس تصریح کرد: تا زمانی که دولت اقدامی برای احیای اعتماد در بازار سرمایه انجام ندهد، بازار روی خوش به خود نخواهد دید. دولت باید برای احیای اعتماد تلاش کند در غیر این صورت وضعیت بازار درست نخواهد شد و هر وضعیت مثبتی، فرصت برای فروش محسوب می‌شود و دولت باید اعتمادسازی کند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قیمت گذاری دستوری بازار سرمایه بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۶۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس قرمز شد

آفتاب‌‌نیوز :

پس از پاسخ سپاه پاسداران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، بازار سرمایه کاهش را تجربه کرد و به نظر می‌رسد اثرات هیجانی این رخداد غیراقتصادی باعث افزایش فشار فروش در بورس شد. البته سازمان بورس با تشکیل جلسه اضطراری دامنه نوسان در بازار سرمایه را به یک درصد کاهش داده که این تصمیم تا سه روز اجرایی خواهد شد.

به هر ترتیب، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در دومین روز هفته ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحد کاهش پیدا کرد و به رقم دو میلیون و ۱۹۶ هزار و ۷۷۶ واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۲۶۷۷ واحد در عدد ۷۲۳ هزار و ۵۳۹ واحد ایستاد.

تعداد معاملات روز یکشنبه بورس، بیش از ۹۰ هزار فقره بود که تقریبا یک چهارم روز‌های گذشته محسوب می‌شود. ارزش معاملات امروز نیز به ۳۱۵۰ میلیارد تومان رسید.

فملی، فولاد، فارس و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. هم‌چنین فملی، فولاد، ذوب و وبملت از نماد‌های پرتراکنش بوددن که همگی منفی شدند.

فرابورس ایران هم روز یکشنبه ۱۲۹ واحد افت کرد و شاخص آن در عدد ۲۴ هزار و ۶۴۵ واحد ایستاد.

تعداد معاملات امروز فرابورس نیز با ۵۰ هزار فقره تقریبا یک چهارم روز‌های گذشته بود. ارزش معاملات فرابورس ۹۲۷۷ میلیارد تومان بود.

شگویا، هرمز، زاگرس و بپاس از نماد‌های تاثیرگذار بر شاخص فرابورس بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند. هم‌چنین فزر، کرمان، فصبا و بگیلان از نماد‌های پرتراکنش بودند که بجز فزر سایر نماد‌ها منفی شدند.

اما درخصوص پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه فردین آقابزرگی ـ کارشناس بورس - با اشاره به رشد ۴۶۰۰ برابری شاخص بورس در ۲۷ سال گذشته اظهار کرد: با وجود تنش‌هایی که طی حدود سه دهه گذشته رخ داده هیچ بازاری به اندازه بورس بازدهی نداشته است. نوسان اخیر نیز زودگذر خواهد بود.

وی در گفتگو با ایسنا، پیش‌بینی کرد که به زودی تاثیر عوامل غیراقتصادی بر بازار سرمایه از بین خواهد رفت و بعید است بحران در سطح بین‌المللی ادامه پیدا کند. به نظرم بورس در میان‌مدت خود را بازیابی می‌کند و در یک فرآیند کلی در مسیر رشد قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پتانسیل صادرات بیش از ۶۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد
  • سهامداران برای خرید کدام نمادها صف کشیدند؟
  • ورق بازار سرمایه برگشت
  • برگشت بورس در کوتاه مدت
  • خبرگزاری دولت: آغاز ریزش نرخ دلار در بازار آزاد/ ماجرای شایعه وصول مالیات از مهریه/ قیمت شمش طلای حراجی چند میلیارد تومان شد؟
  • ◄ گرانی بلیت هواپیما و کاهش 30 درصدی عرضه بلیت
  • بورس قرمز شد
  • خروج روزانه ۲۸۸ میلیارد تومان از بورس از ابتدای دولت
  • فرار بزرگ سهامداران بورس
  • از ابتدای دولت رئیسی روزانه 288 میلیاردتومان از بورس فرار کرده/ ۵۰ میلیون نفر درگیر بازار سرمایه هستند