Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@07:38:25 GMT

اولین هلیکوپتر جهان با قابلیت چرخش 360 درجه

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۸۴۷۳

اولین هلیکوپتر جهان با قابلیت چرخش 360 درجه

اولین هلیکوپتر جهان که با سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت به سمت عقب حرکت می‌کند، در نمایشگاه بین‌المللی اکسپوی چین در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

این هلیکوپتر که با همکاری شرکت آلمانی RotorSchmiede ساخته شده، مجهز به پره های چرخان دوگانه است که آن را ساکت‌تر، ایمن تر و انعطاف پذیرتر می‌کند. موتور این هلیکوپتر آلمانی بوده و بقیه اجزای آن به طور کامل در چین تولید شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو مدل از این هلیکوپتر ساخته شده که یکی تنها گنجایش یک نفر را داشته و کارکرد آموزشی دارد و دیگری امکان حضور دو نفر را دارد و گنجایش آن بیشتر است. این مدل هم برای انجام عملیات امداد و نجات، آموزش و کنترل و گشت زنی قابل استفاده است.

کم صدا بودن هلیکوپترهای یادشده در حدی است که حتی صدای پره های آنها نیز شنیده نمی‌شود. هلیکوپتر یادشده نه تنها با سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت به سمت عقب حرکت می‌کند، بلکه قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را نیز دارد.

شرکت سازنده مدعی است این محصول ۳۰ درصد ایمن تر از هلیکوپترهای سنتی است. قرار است کارخانه‌ای برای تولید انبوه این هلیکوپتر در چین تأسیس شود./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۸۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ مقتدرانه سپاه به رژیم صهیونیستی یک حرکت تاریخی در جهان اسلام بود

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملاحسین عینی؛ امام جمعه شهر نوسود با صدور بیانیه ای از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» سپاه پاسداران علیه مواضع رژیم صهیونیستی تقدیر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم
 
عملیات موشکی هوشمندانه و قاطع سپاه پاسداران جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی درس عبرت آموزی به آنان داد تا بار دیگر مرتکب اشتباه نشوند و این اقدام مشروع در مقابل جنایت رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.
 
پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی یک حرکت تاریخی و سیلی قاطع ای بود به رژیم جنایتکار اسرائیل غاصب که قلب همه را خوشحال کرد، تبریک می گوییم این پیروزی را، ما این حرکت هوشمندانه و مقتدرانه را حمایت می کنیم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادوبی پریمیر پرو به هوش مصنوعی تولید و ویرایش ویدیو مجهز می‌شود
  • پاسخ مقتدرانه سپاه به رژیم صهیونیستی یک حرکت تاریخی در جهان اسلام بود
  • راهنمای ماشینکاری فولاد CK45: نکات کلیدی کار با فولاد CK45
  • کشت سماق برای اولین بار در شهرستان اهر
  • حرکت بزرگ سپاه اسلام امیدی در دل مستضعفان جهان ایجاد کرد
  • حرکت جهادی برای تحقق شعار سال انجام شود
  • حرکت به سمت عمق تولید دستگاه و نوار قندخون در کشور
  • رباتی که روی سیارات می‌جهد
  • اولین تصاویر حرکت پهپادهای ایران به سرزمین های اشغالی
  • فیلسوف مسیحی: ظهور مسیح، همراه با یک جهش انسانی در بشریت رخ می‌دهد