Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در اطلاعیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آمده است: متعاقب پخش فیلمی از دفع پسماند‌های عفونی و بیمارستانی از سوی شهرداری اهواز در سایت صفیره این شهرستان، کارشناسان سلامت محیط و کار معاونت بهداشت در تاریخ ۱۶ آبان‌ماه جهت بررسی موضوع از محل دفن پسماند‌های عفونی بازدید به عمل آورده و موارد ذیل مشاهده گردید:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفره‌هایی در دیواره سایت وجود دارد که باعث تردد افراد زباله‌گرد به محل سایت شده و زباله‌گرد‌ها نیز در محل مشاهده شدند و لازم است نسبت به حراست محل مداخله جدی صورت پذیرد.

۲. متاسفانه دفن پسماند‌های عفونی بسیار ناقص و نامناسب می‌باشد و امکان دسترسی افراد به این پسماند‌ها وجود دارد و دفع پسماند‌های عفونی و غیر عفونی با هم و در یک محل در حال انجام می‌باشد.

۳. سگ‌های ولگرد در محل سایت پسماند به وفور مشاهده گردید.

۴. کراکنان شاغل در محل از وسایل حفاظت فردی استفاده نکرده بودند.

بدیهی است که مسائل بهداشتی و عوامل تهدید کننده سلامت محیط همواره مورد رصد کارشناسان بهداشت محیط این معاونت بوده و در مورد سلامت مردم هیچ گونه اغماضی را برنتافته و با عوامل تهدیدکننده سلامت به جد برخورد می‌نمایند.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اهواز دفع پسماند پسماند های عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: سنوروزیس (گیجی) نام بیماری ناشی از سنوروس سربرالیس است. سنوروس سربرالیس مرحله نوزادی تنیا مولتی سپس مولتی‏سپس است.

دکتر ابراهیم سپهر افزود:انگل بالغ در روده سگ و سگ سانان زندگی می‌کند. مرحله لاروی این انگل عمدتا" تمایل به سیستم اعصاب مرکزی بخصوص مغز و نخاع شوکی نشخوارکنندگان دارد که موجب کاهش اشتهای شدید، کاهش بینایی به طورت یک طرفه یا نامتقارن، عدم تعادل در ایستادن و راه رفتن، به دور خود چرخیدن، چرخاندن سر و کوبیدن سر به دیوار توسط دام می‌شود.

وی افزود: وجود سگ آلوده در محیط نگهداری دام و آلوده نمودن علوفه موجود در محیط از طریق دفع مدفوع و همچنین نشستن بر روی علوفه و خوراکی که مورد مصرف دام قرار می‌گیرد، زمینه بیماری سنوروزیس را در گوسفندان به وجود می‌آورند، این نوع کرم و انگل خطرناک ابتدا به داخل خون می‌رود و سپس از طریق خون وارد مغز گوسفند شده و با ایجاد یک کیست نسبتا بزرگ در مغز دام، بیماری گیجی را به وجود می‌آورد

 

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست