Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «حسین دماوندی‌نژاد » از افزایش توزیع نهاده به دلیل خشکسالی بی‌سابقه و کاهش علوفه مورد نیاز در استان‌های مختلف کشور خبر داد و افزود: ماهانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن جو، ذرت و کنجاله برای حمایت از دامداران و عشایر توزیع می‌شود.

 معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی تامین نهاده‌های دامی برای حمایت از عشایر و دامداران صنعتی و سنتی است که بخش مهمی از پرورش و نگهدای دام و طیور در کشور از دام روستایی و عشایر تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دماوندی‌نژاد با اشاره به اینکه کشور درگیر خشکسالی بی‌سابقه است و این خشکسالی تقاضا نهاده دامی را دو برابر کرده است، گفت: وزرات جهاد کشاورزی با مکانیزم برنامه‌ای و سهمیه‌ای که از پیش تعیین شده در تلاش است که در موعد مقرر به شکل ماهانه این نیاز را برای بخش دام صنعتی، طیور صنعتی، دام روستایی و عشایری تامین کند.

وی گفت: متوسط ماهانه ۹۰۰ هزار تن ذرت، ۵۰۰ هزار تن جو و ۴۰۰ هزار تن کنجاله سویا برای بخش دام صنعتی، طیور صنعتی، دام روستایی و عشایری توزیع شده است.

دماوندی‌نژاد به حمایت کامل از مرغداری‌ها فعال در بخش مرغ گوشتی و تخم‌گذار اشاره کرد و گفت: به منظور کاهش مشکلات این بخش، اصلاح قیمت‌ها انجام شد تا این روند موثرترین موانع پیش روی تولیدکنندگان این حوزه را برطرف شود و تولیدکنندگان بدون دغدغه تولید مطمئن و پایدار داشته باشند.

وی افزود: هم‌اکنون در بازار مرغ وتخم مرغ تعادل ایجاد شده و تولید توسط تولیدکنندگان شکل گرفته و به بازار روانه شده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دارد.

دماوندی‌نژاد با اشاره به اجرای طرح اصلاح نژاد دام سبک گفت: ارزیابی برای اجرای این طرح در دست بررسی است تا پس از بررسی، برنامه آینده برای اصلاح نژاد دام اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ارز ۴۲۰۰ در حوزه نهاده‌های دامی، به کنجاله سویا، جو دامی، ذرت دامی و دانه‌های روغنی تعلق می‌گیرد که به نظر می‌رسد در بودجه سال آینده، به صورت کامل این ارز از این محصولات حذف شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی دفتر امور طیور سید جواد ساداتی نژاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سید جواد ساداتی نژاد وزارت جهاد کشاورزی سید جواد ساداتی نژاد وزارت جهاد کشاورزی دماوندی نژاد هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۹۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی

مشاور معاون وزیر و مسئول جهاد دامپزشکی از ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی پس از دریافت مکتوب گزارش فعالیت‌های جهادی دامپزشکی در سال ۱۴۰۲ خورشیدی، از خدمات جهاد دامپزشکی به عنوان خدمت مؤثر سازمان دامپزشکی کشور به بهره‌برداران مناطق روستایی و عشایری صعب‌العبور تقدیر و تشکر کرده است.

امین اسدی، مشاور معاون وزیر و مسئول جهاد دامپزشکی در این خصوصی با ابراز خشنودی از این تقدیر دلگرم کننده وزیر جهاد کشاورزی خطاب به جهادگران دامپزشک اظهار کرد: این رضایتمندی عزم همکاران جهاد دامپزشکی جهت گستردگی بیشتر خدمات جهاد دامپزشکی در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نیز مزین شده است را دوچندان خواهد کرد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور در زمینه‌هایی همچون واکسیناسیون، درمان، تشخیص، آموزش و ترویج و مدیریت بیماری‌های دامی انجام داده است و در رزمایش‌های جهاد دامپزشکی از ظرفیت‌های دیگر ارگان‌های دولتی و غیردولتی، سپاه و بسیج و گروه‌های جهادی، برای تسریع خدمت‌رسانی به مناطق صعب‌العبور استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است؛ از آنجا که کنترل بیماری‌های دام و طیور از جمله وظایف سازمان دامپزشکی است، سازمان دامپزشکی کشور در سالی که مزین به نام جهش تولید با مشارکت مردم است، با توسعه کمی و کیفی خدمت جهاد دامپزشکی به تولیدکنندگان می‌تواند در اجرای سیاست‌های این سازمان برای کشف استعداد و ظرفیت‌های گروه‌های جهادی در مناطق روستایی و خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی به تولیدکنندگان مناطق روستایی و عشایری کشور استفاده بهینه کند.

کد خبر 747162

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • ادامه توزیع گوشت قرمز منجمد گوساله و گوسفند در مشهد
  • فروش گوسفند با کارت ملی صحت دارد؟
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • ۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت
  • برنامه جهاد کشاورزی برای حمایت از کشاورزان
  • شرق مازندران نیازمند پایانه صنعتی دام است