Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: استفاده از تجارب و حمایت‌های بین المللی در برنامه احیای تالاب هامون یکی از شاخصه‌های اصلی مدیریت جامع تالاب است.

وی ادامه داد: برنامه احیای تالاب بین المللی هامون نیازمند استفاده از تجارب سایر کشور و حمایت‌های بین المللی است تا در زمینه‌های مختلف برنامه احیای تالاب از جمله احیای پوشش گیاهی، کاهش و یا حذف پدیده گردوغبار، حفظ آب در بستر تالاب و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از همکاری و تجارب آن‌ها استفاده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: پتانسیل ها، تجارب و همکاری بین بخشی کشور‌های مرتبط با موضوع تالاب و چالش‌های مرتبط با آن اولین قدم در برنامه بین المللی احیای تالاب هامون است که در این خصوص کشور‌های ایران، پاکستان و افغانستان می‌توانند در خصوص موضوع پدیده گرد وغبار و ... چاره اندیشی و برنامه عملیاتی مشترک در حوزه‌های تحت اختیار انجام دهند.

وی بیان کرد: اقدامات جزیره‌ای و عدم اجرای کارشناسی و گسترده برنامه‌های احیای تالاب هامون موجب گسترش سطح خشکی مطلق در بستر تالاب هامون و افزایش چشمگیر مدت زمان باد‌های معروف ۱۲۰ روزه در سیستان می‌شود و این موضوع موجب افزایش انفجاری پدیده گرد وغبار در شمال استان خواهد شد.

پورمردان گفت: بخش عمده‌ای از پدیده گردغبار ناشی از خشکی بستر تالاب هامون در محدوده هامون صابوری و در درون خاک افغانستان بوده که رفع یا کاهش این پدیده نیازمند همکاری‌های کارشناسی و اقدام گروهی کشور‌های همسایه مانند پاکستان با نگاه به تجارب بین المللی در این خصوص است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تالاب هامون محیط زیست احیای تالاب تالاب هامون بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۱۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدیده اقلیمی نادر در امارات/ فرودگاه دبی به دریاچه تبدیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، در پی بارندگی شدید و جاری سیل در کشور کوچک حاشیه خلیج فارس، فرودگاه بین‌المللی دبی که عنوان دومین فرودگاه شلوغ جهان را یدک می‌کشد، زیر آب رفت و ویدئوهای منتشرشده آن را بیشتر شبیه به یک دریاچه به تصویر می‌کشد!

بارندگی‌های سیل‌آسا در امارات از دیروز شروع شد و جاده‌های اصلی را به رودخانه بدل کرد و حرکت سریع آب، منازل مسکونی و ساختمان‌های اداری را زیر آب فرو برده است.

تصاویر ویدئویی غافلگیرکننده، باند فرودگاه بین‌المللی دبی را زیر آب نشان می‌دهد و یک فروند هواپیمای غول‌پیکر نیز در تلاش است تا راه خود را از بین سیلاب باز کند. هواپیماهای بزرگ بیشتر شبیه به قایق‌هایی هستند که در فرودگاه سیل‌زده حرکت می‌کنند.

اختلال در فعالیت فرودگاه دبی امروز نیز ادامه یافته است و دسترسی به جاده‌ها مسدود شده است و بسیاری از خطوط هوایی پروازهای خود را لغو کرده یا به تعویق انداخته‌اند.

خبرگزاری دولتی امارات «WAM» این بارندگی را «پدیده آب و هوایی تاریخی» خوانده که «از تمام رویدادهای اقلیمی ثبت‌شده از زمان آغاز جمع‌آوری داده‌ها در سال ۱۹۴۹» پیشی گرفته است.

همچنین در بارندگی‌های مجزا در عمان که طی روزهای اخیر جریان داشته است، تاکنون دست کم ۱۸ نفر جان خود را از دست داده و تیم‌های امداد و نجات همچنان به‌دنبال مفقودشدگان هستند.

کد خبر 6080680

دیگر خبرها

  • احیای ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه مردم استان سمنان
  • ببینید | پدیده اقلیمی نادر در امارات | فرودگاه دبی به دریاچه تبدیل شد
  • ۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود
  • پدیده اقلیمی نادر در امارات/ فرودگاه دبی به دریاچه تبدیل شد
  • بازگشت فلامینگو ها پس از چند سال به تالاب گاو خونی
  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • ۴ هزار واحد تعطیل و نیمه‌فعال امسال احیا می‌شود
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان
  • امسال ۴ هزار واحد تعطیل و نیمه فعال احیا می شود
  • ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت