Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به ظرفیت شبکه امامت جمعه و مسئله عدالتخواهی و مطالبه‌گری گفت: جزو مسلمات نماز جمعه هویت عدالتی آن است و باید بتواند با استفاده از ظرفیت خود به گفتمان عدالت برسد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری در برنامه تلویزیونی ثریا با اشاره به ظرفیت مهم شبکه امامت جمعه و مسئله عدالتخواهی و مطالبه‌گری گفت: جزو مسلمات نماز جمعه هویت عدالتی آن است و باید بتواند با استفاده از ظرفیت خود به گفتمان عدالت برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه با کوشش ائمه جمعه در سراسر کشور مطالبه‌گری برای عدالت همیشه مورد تلاش بوده است اظهار کرد: بخش مبارزه با فساد نیز در وجه ایجابی و سلبی ائمه جمعه در همه حال وجود دارد.

وی گفت: مسئله عدالت آرمان اصلی ماست و مباحث مطرح شده نشان داد در جامعه عطر توجه به این موضوع وجود دارد و مردم نسبت به فساد حساس هستند. ما توجه مردم و جوانان به عدالتخواهی را به فال نیک می‌گیریم.

حاج علی‌اکبری با اشاره به شیوه عدالتخواهی گفت: وظیفه  ائمه صرفا قرائت عدالت و سخنرانی نیست. تبیین و ترویج گفتمان عدالت نیاز به برنامه‌ریزی و بسیح همه ظرفیت‌هاست.   رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه برای مطالبه‌گری هیچ محدودیتی بین ائمه جمعه وجود ندارد اظهار کرد: برخی امامان جمعه در سراسر کشور با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند و دشواری‌های زندگی را لمس می‌کند، اما دست از انجام وظیفه خود مبنی بر عدالتخواهی بر نمی‌دارد.

وی با تاکید بر اینکه در طرح عدالت از جمله تبیین و عدالت مصداقی هیچ محدودیتی بین ائمه جمعه وجود ندارد گفت: ما فقط در یک نکته معذوریت داریم و آن نحوه بیان در تریبون نماز جمعه است.

حاج علی‌اکبری گفت: امام جمعه می‌تواند از همه ظرفیت خود برای مطالبات مردم استفاده کند. امروز شبکه امامت کشور در مرحله ورود به گام دوم و شکوفایی و بالندگی قرار دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: ما در نهاد نماز جمعه باید بر اساس قائده‌ای مشخص رفتار کنیم. آیا ظرفیت خطبه نماز جمعه این است که شخص حقیقی یا حقوقی را خطاب قرار بدهیم، وقتی از مصداق صحبت می‌کنیم و می‌خواهیم افشاگری کنیم باید توجه کنیم از وحدت عمومی غفلت نکنیم.

وی بیان کرد: پیگیری مشکلات و مصادیق فساد وظیفه ائمه جمعه است، اما اینجا بحث خطبه است. در خطبه نماز جمعه در حالی که هنوز حکمی برای شخص حقیقی یا حقوقی صادر نشده نباید نامی برده شود؛ در غیر این صورت وحدت جامعه خدشه‌دار خواهد شد و دشمن منتفع می‌شود.

حاج علی‌اکبری با بیان اینکه از مجموع خطبه‌های نماز جمعه باید امید به مردم منتقل شود گفت: طی سال‌های گذشته مواردی وجود داشت که ائمه جمعه فساد را در خطبه مطرح کردند، اما آیا تاثیری جز ایجاد اختلاف در برداشت.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه ما هیچ معذوریتی برای عدالت ساختاری و موضوعی نداریم، ادامه داد: اما نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی اتهام زدن به آنان توسط ائمه جمعه ممنوع است و نباید به آبروی کسی خدشه وارد شود.   رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: البته برای معرفی شخص حقوقی و حقیقی که دارای حکم قضایی باشد در نماز جمعه مشکلی وجود ندارد.   بیشتر بخوانید: اولین نماز جمعه تهران در دوران پس از کرونا به امامت حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری اقامه می‌شود/ اعلام مهمانان و برنامه‌های ویژه

 

تکمیل می‌شود...

برچسب ها: علی اکبری شورای سیاست گذاری ائمه جمعه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علی اکبری شورای سیاست گذاری ائمه جمعه رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور حاج علی اکبری مطالبه گری نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری صبح سه شنبه در همایش منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان اظهار کرد: این برنامه با هدف سازماندهی و انسجام بخشی ائمه جمعه سراسر کشور در قالب ۸ منطقه تدارک دیده شده است که در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: دومین دوره گردهمایی عهد حضور با شرکت ائمه جمعه استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی به میزبانی استان گلستان در حال برگزاری است.

وی افزود: موضوعات بسیار خوبی در راستای جهاد تبیین در دستور کار خود قرار داده‌ایم که به اقتضا هر منطقه موضوعات تغییر خواهد کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: در این گردهمایی به موضوعاتی چون جمعیت، مسجد، نوجوان، آموزش و پرورش و دیگر محورها خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه این همایش طی دو روز در استان گلستان در حال برگزاری است، افزود: یکی از کارهایی که در روز نخست در خصوص اردو راهیان پیشرفت انجام خواهد شد بازدید از جزیره آشوراده و کانال انتقال آب است.

حاج علی اکبری در ادامه با اشاره به اینکه وحدت در بین مردم شیعه و سنی استان گلستان مثال زدنی است و امروز باید به عنوان یک الگو برجسته در کشور معرفی شود، اظهار کرد: وحدت مهمترین موضوع همایش امروز است که باید هم افزایی فکری، برنامه‌ای و امکاناتی شکل بگیرد.

کد خبر 6086363

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود