Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سابق مرکز موسیقی گفت: تتلو توانست فضای مجازی را به تسخیر خود درآورد!

رضا مهدوی، موسیقی شناس و نوازنده سنتور و مدیرکل سابق مرکز موسیقی، در این خصوص که چرا کنسرت امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به‌رغم اینکه شخصیتی هنجارشکن و گاهی ضد اخلاقی دارد تا این حد مورد استقبال قرار گرفت؟ به خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: این مسئله را می‌توان از دو شاخه بررسی و آسیب شناسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: شاخه اول فضای عمومی موسیقی کشور است؛  نهادها و سازمان‌ها و حتی رسانه ملی موسیقی را هنوز جدی تلقی نمی‌کنند و به این هنر نگاه مناسبتی و زینت المجالسی و جشنواره‌ای  دارند و در حقیقت توجه مسئولان به ساحت قدسی و تشخّصی موسیقی دانان ایران گاه پر رنگ و گاه کمرنگ بوده تا کنون و بر همین اساس نیز ممیزی ها و رفتارهای سلبی ایجابی شکل گرفته است .

مهدوی افزود: نگاه به موسیقی در حاکمیت ما یک نگاه کلان و جهان شمول نیست و حتی در داخل کشور هم مدیریت واحدی ندارد و اساسا برای این رشته مهم و مظلوم تربیت مدیر نداریم و اکثر مدیران از رشته‌های دیگر هستند و فاقد اندیشه و دورنمای فنّ ِ موسیقیا. اتفاق نظر هم بین مدیران بالادستی فرهنگی نیست و این است که تاکید می‌شود بر مظلومیت فرهنگ و چنین موضوعی باعث شده  تا تشدّد آرا فضا را افسار گسیخته کند و داشته‌های در قد و قواره‌های مختلف را که می‌توانیم مورد حمایت و هدایت قرار بدهیم با بی توجهی و کج سلیقگی آن‌ها را رها کرده به حال خودشان تا سلیقه محور فعالیت می‌کنند پس طبیعی است که اینگونه افراد در گوشه و کنار کشور های مختلف به اپوزیسیون روی آورده و به نوعی معاند نیز هم می شوند تا جایگاه و طرفداران بسیاری اخذ کنند.

او ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم مدیران ارشد و میانی و حتی جزء مجددا کتاب دافعه و جاذبه مولا علی علیه‌السلام نوشته شهید مطهری را دوباره مطالعه کنند . یادمان نرفته آقای مقصودلو در عرشه کشتی خلیج همیشه فارس را خواند و یا در نشستی با آقای رئیسی، قوه قضائیه، وقت شرکت جست و همینجا باید جذب حداکثری اتفاق می‌افتاد و دیگر مدیران تغییر رویه می‌دادند تا امروز شاهد بی‌اخلاقی‌های شنیع از سوی این آدم که نمی‌توان دیگر بنام هنرمند نامیدش را شاهد باشیم. وقت آن است دولت جدید فکری به حال مجوز برای رَپ ِ ایرانی کند تا عطش آن به مرور درجوانان کاهش یابد البته با کلام و ترانه های منزه به سبک خانواده ایرانی.

مدیرکل سابق مرکز موسیقی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش دوم به شخصیت خود افراد بر می‌گردد و ایشان و امثال ایشان که  به لحاظ شخصیتی رفتارهای نرمال نشان نمی‌دهند و  به هر قیمتی می‌خواهند دیده شوند و متوجه این شده اند که برای تسخیر روح و روان عده ای  باید کارهایی انجام دهند که دیگران تاکنون به سمت این کارها نرفته‌اند. به‌طور مثال تتو کردن هنگام اجرا در سالن کنسرت و یا فلان حرکت زشت، اقبالی برای موسیقی نیست و حُسنی هم که ندارد ، اتفاقا به ساحت معنوی کلان موسیقی و فرهنگ و سبک زندگی خانواده ایرانی لطمه ها  وارد می سازد.

نوازنده سنتور بیان کرد: باید گفت که برخی مدیران و مسئولان خواسته یا ناخواسته افراد را نسبت به نظام، اخلاق، رفتار و  ساحت قدسی هنری سرزمین بدبین می‌کنند و متاسفانه برخی از افراد هم که زمینه بی اخلاقی دارند و جنبه اجتماعی و هنری ندارند مانند «تتلو» دست به کارهای ناپسندی می‌زنند تا هم دهن کجی به مسئولان کشور خود کنند و علاوه بر آن توانایی و قابلیت‌های پوچ شان را نشان دهند.

او ادامه داد: «تتلو» احتمالا در ماه یا سال‌های آینده با وجود اینکه مردم از کنسرت او در کشور همسایه استقبال کردند و درآمد نجومی به دست آورده است مجددا کنسرت دیگری راه می‌اندازد و پشت پرده با حمایت‌های مافیایی  صاحب شبکه تلویزیونی و سایت‌های شرط بندی هم خواهد شد.

این موسیقی‌دان در ادامه گفت: محدودیت ها و نظارت های سخت در شبکه های ایرانی باعث می شود تک تک هنرمندان به مرور به فکر این باشند تا به دور از وطن سفر کنند و برای پیدا کردن طرفداران بیشتر از اشعار، رفتار، پوشش و موسیقی غیر متعارف برای هر چه بیشتر دیده شدن بهره ببرند.

رضا مهدوی مدیرکل سابق مرکز موسیقی در پاسخ به این سوال که آیا استقبال از کنسرت امیرحسین مقصودلو بنا بر تاثیر او در فضای مجازی بوده است یا خیر بیان کرد: تا حدی، ولی نسبت به توانایی در ناهنجاریها به وسیله موسیقی همچنان مذموم رَپ که مجوز ندارد تتلو در کار خود، البته نه در حرفه موسیقی توانست  فضای مجازی را در تسخیر درآورد و قدرتش را به رُخ بکشد. به نظر برخی  کارشناسان چنین محتویاتی که در اشعار او است تنها نوعی سر و صدا، پرفورمنس و آمیختگی کلام با الفاظ ناموزون و ناشایست محسوب می شود. عده ای از مردم این فرد را به عنوان کسی که به هر شکل پرچمدار نوعی تفاوت و هنجار شکنی شده و درحال مخالفت کردن است مدتی همراهی می کنند تا نفر بعدی ظهور کند  حتی اگر قبلا و قلبا مورد تائیدشان نباشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: موسیقی موسیقی فرهنگ و هنر برنا رسانه ملی ایران جهان کشتی قوه قضائیه دولت خانواده سبک زندگی درآمد پشت پرده شبکه تلویزیونی پوشش فضای مجازی ناهنجاری فضای مجازی پوشش رسانه ملی شاخص فرهنگ و هنر موسیقی کنسرت نوازنده رضا مهدوی تتلو سنتور امیرحسین مقصودلو فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۲۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از قیمت بلیت کنسرت‌ها در سال جدید

مدیرکل دفتر موسیقی گفت: سال گذشته سقف قیمت کنسرت‌ها از ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان می‌رسید اما در حال حاضر که کمتر از ۱ ماه از سال جدید گذشته، این میزان به ۹۰۰ هزار تومان در تهران و ۶۰۰ هزار تومان در شهرهای دیگر به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قیمت بلیت کنسرت به شکل چراغ خاموش افزایش پیدا کرد؛ این جمله‌ای آشنا برای مخاطبان و فعالان حوزه موسیقی از ابتدای سال تا به کنون است، درحالی افزایش ۱۰۰ هزار تومانی کنسرت به گوش می‌رسد که کیفیت اجراها و ارتقا سالن‌های کنسرت دست نخورده باقی مانده است.

از طرفی تهیه‌کنندگان کنسرت‌ها معتقدند تنها ۹ ماه از سال را می‌توانند فعالیت کنند و در همین مدت بها سالن‌ها و تجهیزات به گونه‌ای است که به اجبار باید قیمت‌ها را گران کنند.

امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی درباره گرانی بلیت کنسرت اظهار کرد: ما بخشی که مربوط به خودمان بود یعنی در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر قیمت‌ها را کاهش دادیم و حتی بلیت ۹۰ هزار تومانی هم به فروش رساندیم تا بیشتر مردم بتوانند از امکانات جشنواره استفاده کنند.

وی افزود: بخشی که به شرکت‌ها مربوط است رصد می‌شود و هر سال درصدی قیمت بلیت کنسرت‌ها با مالیات افزایش پیدا می‌کند، البته به قیمت‌ها نظارت می‌شود تا غیر متعارف نباشد و قیمت‌ها از خط قرمز عبور نکند.

مدیرکل دفتر موسیقی با بیان اینکه ما به تنهایی قیمت را تعیین نمی‌کنیم و برای آن صنف وجود دارد، عنوان کرد: هزینه سالن، امکانات و هزینه‌های جانبی که افزایش یافته‌اند باعث می‌شود درصدی هم قیمت بلیت‌ها گران شود.

سمیعی با اشاره به گرانی هزینه اجاره سالن‌ها خاطرنشان کرد: با اضافه شدن سالن‌ها توازن به وجود خواهد آمد؛ قیمت زیاد سالن‌ها دست ما را از جهت کنترل قیمت‌ها می‌بندد و ما در حد قانونی می‌توانیم قیمت‌ها را کنترل کنیم و گاهی با فشاری که می‌آوریم تنها می‌شود تا حدودی قیمت‌ها را کنترل کرد اما بخشی، بخش هزینه‌هاست که طبیعتاً با افزایش موارد جانبی بر روی قیمت تأثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه قیمت بلیت تهران و مناطق آزاد کمی بیشتر از شهرستان‌های دیگر است، ادامه داد: تهران مخاطبان بیشتری دارد اما در همان راستا هم سالن‌هایی که هزینه‌های ورودی بیشتری دارند در تهران است؛ ما تلاش می‌کنیم این افزایش قیمت تا جایی که ممکن است هزینه‌ها در آن لحاظ شود اما قانون را زیر پا نگذارد، قیمت بلیت کنسرت در تهران با احتساب مالیات زیر ۱ میلیون تومان خواهد بود.

مدیرکل دفتر موسیقی خاطرنشان کرد: سال گذشته سقف قیمت کنسرت‌ها از ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان می‌رسید اما در حال حاضر که کمتر از ۱ ماه از سال جدید گذشته است، این میزان به ۹۰۰ هزار تومان در تهران و ۶۰۰ هزار تومان در شهرهای دیگر به فروش می‌رسد.

کد خبر 744838

دیگر خبرها

  • داود آزاد به صحنه می‌رود
  • تنبیه موشکی رژیم صهیونیستی نشان از اقتدار جمهوری اسلامی است
  • همه مسیر‌های هوایی کشور باز است
  • شرکت فرودگاه‌ها: همه مسیرهای هوایی کشور باز است
  • همخوانی علیرضا بیرانوند در کنسرت لُری «تال»
  • علیرضا بیرانوند بالاخره به کنسرت فرج علیپور آمد
  • جزئیاتی از قیمت بلیت کنسرت‌ها در سال جدید
  • شهروند خونسرد در حال نوشیدن چای مجرم را دستگیر کرد + فیلم | ادامه نوشیدن چای نیم‌خورده عکس‌العمل کاربران فضای مجازی را در پی داشت
  • شیرینی حمله به اسرائیل را در فضای مجازی تلخ نکنیم + فیلم
  • خواننده جوانی که در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرد