Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@01:53:14 GMT

روز پرکار محیط بانان گیلان

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۲۹۲۱

روز پرکار محیط بانان گیلان

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ساسان اکبری‌پور، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست گیلان تعداد ۱۵ قبضه سلاح شکاری متعلق به متخلفان شکار غیرمجاز را در گیلان کشف و ضبط کردند.

او افزود: نیرو‌های محیط بانی و یگان حفاظت محیط زیست گیلان در پایش‌های مستمر خود در مناطق تحت مدیریت، موفق شدند تعداد ۱۵ قبضه سلاح شکاری از نوع پنج تیر، دولول و تک لول متعلق به متخلفان شکار غیرمجاز را در سطح استان گیلان کشف و ضبط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان همچنین از ارسال پرونده متخلفان شکار غیرمجاز به دستگاه قضایی خبر داد و گفت: از ابتدای شروع فصل شکار در گیلان نیرو‌های این یگان در راستای حفاظت از مناطق تحت امر فعالیت خود را به شکل گسترده آغاز کرده‌اند.

اکبری‌پور به دو برابر شدن کشفیات سلاح در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا تا به امروز هیچ پروانه شکاری در گیلان صادر نشده است و با توجه به دستورالعمل‌های صادر شده هرگونه فعالیت شکار در استان گیلان ممنوع است و به همین منظور تمامی مناطق تحت مدیریت توسط محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست گیلان کنترل و نظارت می‌شود.

او تصریح کرد: با توجه به لزوم کنترل و پایش بازار‌های محلی و جلوگیری از فروش و عرضه پرندگان حمایت شده ومهاجر، گشت‌های نامحسوس یگان حفاظت محیط زیست به صورت متناوب در تولم شهر، چاف، چمخاله لنگرود و بازار محلی انزلی و رشت انجام می‌شود.

 

 

انتهای پیام/م.‌ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست دستگاه قضایی یگان حفاظت محیط زیست گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۲۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان، با اعلام خبرثبت تصاویری بزرگترین گونه گوزن جنگل‌های هیرکانی افزود: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود پس از هفته‌ها تلاش شبانه روزی موفق به ثبت تصاویر زیبا از ۴ راس گوزن قرمز (مرال) درارتفاعات جنگلی این شهرستان شدند.
 حمزه عشوری افزود: پایش دوره‌ای و منظم زیستگاه‌ها و همکاری جوامع محلی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت این گونه با ارزش در استان است. 
وی تصریح کرد: مرال یا گوزن قرمز یکی از نماد‌های تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی، و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع زیستگاه‌های گیلان است. 
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه مرال به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند گفت: امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه‌ی بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است و محیط بانان با حضور و تلاش شبانه روزی در جنگل‌ها زیستگاه‌ها را برای حیات وحش امن می‌کنند.
حمزه عشوری افزود: زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهرماه انجام می‌شود و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی جمعیت مرال‌ها می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت