Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان، گفت: غربالگری اضطراب کودکان پنج تا ۶ سال این استان در شرایط کرونایی به صورت مجازی و از طریق سامانه اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، شجاع احسانی با اعلام این خبر، افزود: والدین کودکان پنج تا ۶ سال می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری اضطراب به آدرس moshavereh.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

behzisti.gov.ir ضمن ثبت نام با وارد کردن تاریخ تولد و کد ملی کودکان نسبت به تکمیل پرسشنامه اقدام کنند و در صورت لزوم و داشتن علایم به مراکز مشاوره و پس از آن به روانپزشک معرفی شوند.

 

به گفته وی این طرح از سال های قبل در مهدهای کودک و پیش دبستانی‌های استان اجرا می شد اما با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی این مراکز، امسال به صورت مجازی اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: طرح غربالگری اضطراب کودکان با هدف شناسایی زودهنگام کودکان در معرض خطر اضطراب، ارجاع زودهنگام برای مداخله تخصصی و افزایش اطلاعات والدین درباره پیشگیری از آن توسط دفتر مشاوره معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی اجرا می‌شود.

احسانی ادامه داد: این اختلالات در صورت بی توجهی، نبود تشخیص به موقع و درمان نشدن در دوره نوجوانی و بزرگسالی موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و بروز رفتارهای اجتنابی، ترس مرضی یا منجر به افسردگی و مصرف مواد مخدر می شود.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی همدان تصریح کرد: با تشخیص به موقع و مداخله به هنگام می توان از طریق والدین و مربیان به کودکان کمک کرد که چگونه اضطراب خود را کنترل کنند و زندگی طبیعی داشته باشند.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی همدان یادآوری کرد: گام بعد از غربالگری شناسایی کودکان مضطرب، معرفی به مشاوره و اجرای پروتکل های درمانی از جمله رفتار درمانی بازی درمانی و استفاده از ابزارهای تشخیصی همانند آزمون‌های ترسیم نقاشی و تست های فرافکن CAT برای تشخیص علت اضطراب است.

تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر است که بیشترین تعداد مربوط به شهر همدان با ۱۷ هزار و ۶۳۶ و فامنین با هزار و ۳۳۲ نفر معلول است و ۶۰ درصد آنها را مرد و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی استفاده می کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: همدان پیشگیری بهزیستی غربالگری اضطراب اجرا می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۲۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۰۰ خانواده متقاضی فرزند خواندگی هستند

علی محمد قادری در جلسه بررسی فرایند اجرایی طرح ملی «خانواده میزبان» افزود: صلاحیت این خانواده ها در کارگروه های شهرستانی و استانی مورد بررسی قرار گرفته و پس از آن با طی کردن دوره آموزشی، در صورت آمادگی میزبان، کودکان به صورت موقت تا زمان تعیین تکلیف آنان برای ورود به خانواده دائمی خود جهت بازپیوند به خانواده زیستی، نگهداری در خانواده خویشاوندان یا فرزندخواندگی به عنوان مهمان در خانواده میزبان حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۷ کودک در ۱۳ استان اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، تهران، قزوین، اصفهان، خوزستان، کرمان، مازندران، کرمانشاه، سمنان، مرکزی و همدان وارد خانواده میزبان شده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن بررسی مستندات و گزارشات گفت: انتخاب خانواده شایسته برای فرزندان سازمان و همچنین انتخاب موسسات خانواده محور حائز صلاحیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید از سوی ستاد و استانها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

قادری تأکید کرد: خانواده هایی که این کودکان به آنان سپرده می شود باید از شایستگی و صلاحیت کامل برخوردار باشند و نظارت لازم و کافی بر این امر صورت پذیرد.

وی با تأکید بر اهمیت ویژه این طرح و لزوم حضور کودکان در خانواده ها بجای نگهداری در مراکز نگهداری بر اساس تعالیم اسلامی و ملی، گفت: باید روند اجرایی مرحله به مرحله طرح در جلساتی ماهیانه متشکل از نمایندگان حوزه های اجرایی و نظارتی سازمان مورد بررسی قرار گیرد و گزارش جزئیات ارائه شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۷۲هزار نفر در کشور آموزش‌های هنر را فرا گرفتند
  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح
  • راهپیمایی همدانی ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»
  • اولین تصاویر از اضطراب و وحشت عجیب امروز اصفهانی‌ها!
  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی
  • وجود ۴۱۵ پرونده در انجمن اتیسم همدان
  • بیش از ۶۰۰ خانواده متقاضی فرزند خواندگی هستند
  • تاکسی داران همدانی در انتظار تحقق وعده شهرداری
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • طرح ویژه برخورد با رانندگان بدون گواهینامه اجرا می شود