Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران استان قزوین گفت: خانواده ها برای صیانت از حریم خانوادگی و جلوگیری از بروز مشکلات جدی، در مجالس خود از عکاسان و فیلمبرداران فاقد مجوز رسمی که فقط در فضای مجازی حضور دارند استفاده نکنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ غلامرضا بهشتیان در خصوص تهدیدات فضای مجازی برای خانواده ها اظهار داشت: در شرایط کنونی که فضای مجازی جامعه را فرا گرفته و بسیاری از افراد در این فضا جولان می دهند از خانواده ها انتظار داریم مراقب تهدید این فضا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بویژه در دوران کرونا شاهد گسترش استفاده از این فضا هستیم و امروزه باید بپذیریم در فضای مجازی هم تهدید و هم فرصت زیادی وجود دارد که باید بتوانیم با شناسایی مشکلات آن از آسیب های تهدید در امان باشیم.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران استان قزوین یادآورشد: متاسفانه مدتی است که شاهد تبلیغات گسترده برخی از کسانی هستیم که برای عکاسی و فیلمبرداری در فضای مجازی تبلیغات می کنند و در این میان عده ای از خانواده ها بدون توجه به داشتن مجوز، از این افراد برای مجالس جشن عروسی و تولد و یا مراسم دیگر استفاده می کنند که تاکنون مشکلاتی نیز برایشان ایجاد شده است.

وی اظهارداشت: در استان قزوین 180 عکاس و فیلمبردار داریم که دارای مجوز هستند و همه آنها تحت پوشش یک عکاسی فعالیت می کنند و شناخته شده هستند و اگر مشکلی ایجاد شود امکان پیگیری و پاسخگویی وجود دارد.

بهشتیان یادآورشد: تمام  افرادی که مجوز عکاسی و فیلمبرداری گرفته اند مراحل تایید صلاحیت حرفه ای، اخلاقی، اجتماعی و انتظامی را گذرانده اند و دارای هویت و شناسنامه هستند و تحت نظارت کار می کنند اما کسانی که فقط در فضای مجازی فعالند از نظر اتحادیه فاقد صلاحیت هستند و اگر افرادی که سفارش کار می دهند دچار مشکلاتی شوند امکان احقاق حق آنها و گاهی شناسایی آنها نیز سخت است.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران استان قزوین بیان کرد: وظیفه داریم از عکاسان و فیلمبرداران رسمی و مجوز دار حمایت کنیم و اجازه ندهیم حیطه شغلی آنها که بسیار حساس و با حریم خانواده ها ارتباط دارد خدشه دار شده و آسیب ببیند و صیانت از حقوق این افراد را وظیفه خود در اتحادیه می دانیم.

وی گفت: پرونده های متعدد و شکایات زیادی از سوی خانواده ها از افراد فاقد مجوزی شده که فیلم و عکس خانوادگی آنها را در اختیار دارند و گاهی این فیلمها بعد از سالها در فضای مجازی منتشر می شود که پیامدهای اخلاقی ناگواری دارد لذا از خانواده ها انتظار داریم هشدارهای ما را جدی بگیرند و از سفارش کار به عکاسان فاقد مجوز جدا خودداری کنند.

بهشتیان افزود: از خانواده ها درخواست می کنیم برای استفاده از عکاسان و فیلمبرداران در مجلس خود حتما از افراد دارای مجوز که زیر نظر یک واحد عکاسی فعالیت می کنند استفاده کنند و قبل از سفارش کار حتما از اتحادیه عکاسان استان نیز استعلام لازم را دریافت کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی گفت: خانواده ها مراقب باشند و به استناد یک کارت شناسایی، حریم خانوادگی خود را با خطر و آسیب مواجه نکنند و بدانند بی احتیاطی آنها می تواند زیان های جبران ناپذیری برای خود و خانواده آنها داشته باشد.

بهشتیان تصریح کرد: صیانت از حریم خانواده و حفظ آبرو و شخصیت افراد یک وظیفه اخلاقی است و همه باید مراقبت کنیم تا این حریم خصوصی با بی احتیاطی و سهل انگاری خدشه دار نشود.  

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عکاسان و فیلمبرداران اتحادیه عکاسان فضای مجازی خانواده ها استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۳۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان طرح نور با هدف صیانت از فرهنگ و خانواده ایرانی اسلامی و حفظ عفاف و حجاب در کشور آغاز شده است و یکی از سوژه های پر تکرار و پر واکنش کاربران در فضای مجازی هست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • کودک ربوده شده به آغوش خانواده بازگشت
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر