Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی محیط زیست نوشهر ، مهدی کیاهیرتی گفت : درپی گزارش روز جمعه چهاردهم آبان همیاران محیط زیست مبنی بر ورود شکارچیان غیرمجاز در حوزه استحفاظی بخش کجور این شهرستان، ماموران یگان حفاظت محیط زیست وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: این گروه شکارچی حرفه ای و سابقه دار از شرایط بارانی و برفی در روز جمعه استفاده کرده و به ارتفاعات منطقه حفاظت شده رفتند که با اجرای عملیات تعقیب و کمین ۴۸ ساعته نیروهای یگان در ارتفاعات منطقه جنگلی روستای منجیر دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شکارچیان متخلف با گذراندن شب در روز شنبه پس از شکار یک مرال سه ساله در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی لاشه را به همراه تفنگ گلوله زن در باغی در روستای منجیر بخش کجور مخفی کرده بودند.

مسئول منطقه حفاظت شده البرز مرکزی افزود: غروب روز یکشنبه هنگامی که این افراد برای بردن لاشه و تفنگ مراجعه کردند توسط ماموران یگان حافظت محیط زیست با اخذ حکم قضایی دستگیر و بخشی از لاشه یک مرال به همراه تفنگ گلوله زن کشف و ضبط و ۲ خودروی وانت پیکان و پژو ۴۰۵ نیز توقیف شد.

کیاهیرتی افزود : این شکارچیان حرفه ای غیرمجاز بومی پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند. 

۲۲۰ هزار هکتار منطقه حفاظت‌ شده البرز مرکزی در شهرستان نوشهر قرار دارد که برای هر ۵۰ هزار هکتار تنها یک محیط‌ بان فعال است. 

برچسب‌ها نوشهر سازمان حفاظت محیط زیست مازندران کجور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر سازمان حفاظت محیط زیست مازندران نوشهر سازمان حفاظت محیط زیست مازندران کجور شده البرز مرکزی منطقه حفاظت شده محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۴۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: پارسال بیش از ۳۴ هزار مورد کشفیات یگان حفاظت محیط زیست به ثبت رسیده است .

محبت خانی در جمع مدیران محیط زیست کشور در شیراز از برخورد با متخلفان محیط زیست در استان فارس خبر داد و افزود: پس از استان فارس ، خراسان رضوی و مازندران در رتبه‌های بعدی کشفیات صید و شکار در کشور قرار دارند.

وی افزود:  کشفیات محیط زیست در فارس ۹ درصد افزایش یافته است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، از مدیران محیط زیست استان‌ها خواست از قاچاق حیات وحش از جمله گونه های در معرض خطر انقراض ، جلوگیری کنند.

دیگر خبرها

  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات یگان حفاظت محیط زیست کشور
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات مربوط به محیط زیست طی سال گذشته
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در ۴ شهر مازندران
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان زرقان دستگیر شدند