Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش از علمیاتی شدن پهپاد جنگ الکترونیک و ضد تشعشع راداری امید در این رزمایش خبر داد.

به گزارش ستاد تبلیغات رزمایش، دریادار سید محمود موسوی گفت: در ادامه مراحل اصلی نمایش قدرت رزمایش مشترک ذوالفقار۱۴۰۰ ارتش، یگان‌های زیرسطحی نیروی دریایی ارتش شامل زیردریایی‌ طارق و زیردریایی ایرانی غدیر، با به کارگیری انواع اژدرها، به مقابله با تهدیدات سطحی و زیرسطحی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار افزود: در جریان این تمرین، زیردریایی طارق با شلیک اژدر، هدف سطحی خود را مورد اصابت قرار داد و زیردریایی بومی غدیر نیز با شلیک اژدر پیشرفته و تماما ایرانی والفجر توانست هدف خود را در دریا منهدم کند.

دریاردار موسوی با اشاره به پرتاب یک فروند مین DM۱ از زیر دریایی طارق در این مرحله از رزمایش، ادامه داد: همچنین در بخش دیگری از رزمایش، یگان‌های نیروی دریایی ارتش با استفاده از پهپاد جنگ الکترونیک و ضد تشعشع راداری «امید»، از مبدا یگان‌های سطحی در دریا موفق به مختل‌سازی رادارهای دشمن در ساحل شدند.

وی، بهره‌گیری از تجهیزات و تسلیحات بومی در این رزمایش را یکی از نقاط قوت آن عنوان کرد و یادآور شد: با جهاد بی‌وقفه دانشمندان و متخصصان جوان در ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر مراکز علمی و تحقیقاتی کشور، امروز در حوزه تامین نیازمندی‌های دفاعی، کاملا به ظرفیت‌های داخلی متکی هستیم و نمایش اقتدار دفاعی در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش با استفاده از تجهزات و تسلیحات بومی را می‌توان دلیل روشن و واضحی برای بی‌اثر بودن تحریم‌های تسلیحاتی دشمنان در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی برشمرد.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار با بیان اینکه دشمنان منطقه هیچگاه و هیچ وقت نخواسته و نتوانسته‌اند امنیت منطقه را ایجاد کنند، تاکید کرد: امروز تروریسم، صهیونیسم و حامیان آنها امنیت منطقه را تهدید می کنند، بنابراین ما بر این باوریم که استقرار امنیت پایدار نیازمند هوشیاری و همکاری همه کشورهای منطقه است./ ایرنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رزمایش مشترک ذوالفقار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۵۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق رویارویی قدرت واقعی با قدرت پوشالی بود

به گزارش همشهری آنلاین، امیر دریادار شهرام ایرانی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم رژه ارتش در جمع خبرنگاران درباره تغییر موازنه قوا در منطقه، اظهار داشت: خیلی وقت است که موازنه قوا در منطقه با وجود نیروی مقاومت تغییر کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، گفت: عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت کرد که قدرت واقعی با قدرت پوشالی در صحنه چگونه عمل می‌کند.

وی افزود: امروز با عملیات وعده صادق به همه ثابت شد که مسلمانان در کنار هم یک حرف می زنند و آن حرف حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآورشد: با عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت شد که قدرت واقعی با قدرت پوشالی در صحنه چگونه عمل می کند.

امیردریادار ایرانی تصریح کرد: این روند اینگونه است که دولت های منطقه، خواست مردم خود را انجام دهند و این دولت ها بیدار می شوند و متوجه می شوند که ملت های خود چه می خواهند.

کد خبر 845184 منبع: ایرنا برچسب‌ها شهرام ایرانی- فرمانده نیروی دریایی دفاع - رژه اسرائیل خبر ویژه دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

دیگر خبرها

  • نجات سه سیل‌زده استان هرمزگان توسط نیروی دریایی ارتش
  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • عکس/ رژه یگان‌های نیروی دریایی ارتش
  • عملیات وعده صادق رویارویی قدرت واقعی با قدرت پوشالی بود
  • مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • سامانه‌های راداری، موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد
  • رژه یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش
  • سامانه‌های راداری،موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد
  • رژه تجهیزات نیروی دریایی در روز ارتش نیروی دریایی ارتش
  • آغاز مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس