Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی پیرهادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اولویت های کمیسیون محیط زیست و برنامه‌های جدید در این حوزه اظهار داشت: اجرای برنامه عملیاتی طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران، تجهیز و بهره برداری بوستان های جدید و تملک باغات در مناطق کم برخوردار شهر تهران با اولویت احداث بوستان در محلات فاقد بوستان محلی، از جمله اولویت های این کمیسیون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: احداث و تجهیز ایستگاه های جدید آتشنشانی، ایجاد مراکز جدید میادین میوه و تره بار در محله های فاقد این مراکز و تلاش برای بهبود وضعیت محیط زیست و سلامت شهری از دیگر اولویت های کمیسیون محیط زیست است.

پیرهادی با بیان اینکه در شهر تهران با وضعیت مطلوب فاصله داریم، عنوان کرد: بهبود و گسترش چشمه های سرویس بهداشتی در سطح نواحی و محلات، مناسب سازی فضاهای عمومی شهر تهران، از مواردی است که اعضای کمیسیون بر آن تاکید دارند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای تهران، همچنین اجرای ساختمان سبز در هر محله تهران و مکان یابی طراحی شهرک سبز، را از دیگر اولویت‌های مورد توجه کمیسیون اعلام کرد.

پیرهادی گفت: افزایش تاب آوری شهر تهران با تمرکز بر بروزرسانی تجهیزات آتش نشانی، ساماندهی غرفه ها و اماکن انتفاعی موجود در بوستان ها از اولویت های این کمیسیون خواهد بود.

برچسب‌ها شورای شهر شورای اسلامی شهر تهران مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شورای اسلامی شهر تهران مدیریت شهری شورای شهر شورای اسلامی شهر تهران مدیریت شهری محیط زیست شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماندها تهیه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج حشمتی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت هفته زمین اظهار کرد: با توجه به نامگذاری روز زمین پاک در سال ۱۴۰۳ با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» به استقبال این روز رفتیم و به منظور اشاعه فرهنگ محیط زیستی برنامه‌هایی در قالب هفته زمین پاک مدنظر قرار دادیم.

وی در ادامه گفت: سعی داریم با مکاتبه و فراخوان کلیه دستگاه‌های دولتی به منظور گرامیداشت و اجرای برنامه‌های مختلف در این روز، شرکت در برنامه‌های تلویزیونی، ساخت تیزر و همراهی با خبرنگاران در قالب بازدیدهای یک‌روزه در آگاهی‌بخشی به کلیه آحاد جامعه و دستگاه‌های ستادی و استانی به منظور حفظ محیط زیست قدم تأثیرگذاری برداریم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: مطابق آمارهای جهانی استفاده از پلاستیک‌ها از ۱.۵ میلیون تن در سال ۱۹۵۰ به ۲۳۲ میلیون تن در سال ۲۰۱۰ رسیده است و با برآورد ۴ درصدی افزایش میزان سالیانه آن‌ها، قطعاً نگرانی برای محیط زیست وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه میکروپلاستیک‌ها به دلیل وجود مواد شیمیایی مضر و قابلیت جذب، انتشار آلاینده‌های آلی پایدار به عنوان تهدیدی برای کیفیت آب و اکوسیستم‌ها تلقی می‌شوند، ادامه داد: پلاستیک‌ها با توجه به منبع تولید به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می‌شوند و تجمع آن‌ها در سیستم‌های آبی بسیار آسیب‌زاست.

حشمتی اضافه کرد: انواع مختلف بیوپلاستیک‌ها که شامل پلاستیک‌های سلولزی، پلی‌استرهای آلیفاتیک، پلی لاکتیک اسید و رزین‌های پلی آمید می‌شوند نیز جز مخاطرات انسان‌ساخت برای زمین هستند.

وی یادآور شد: حدود ۲۰ میلیون پسماند عادی (شهری و روستایی) و ۴۵ میلیون تن پسماند کشاورزی در سال در سطح کشور تولید می‌شود همچنین تولید ۱۱ میلیون تن پسماند صنعتی و ویژه، ۴۰۰ هزار تن پسماند عفونی سالیانه گزارش شده است. با این مقادیر تولید پسماند در کشور و عدم رعایت ملاحظات دفع اصولی آن‌ها تصور زمین پاک مقدور نخواهد بود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: ایجاد و گسترش سامانه جامع محیط زیست برای رصد نقل و انتقال پسماندها و مدیریت صحیح آن‌ها از اصلی‌ترین سیاست‌های ما در معاونت است. ابزارهای برخط نظارت بر حسن انجام تکالیف تولیدکنندگان مطمئناً کمک راهبردی به سازمان خواهد کرد همچنین طی دو سال اخیر ۲۹ جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند برگزار و تکالیف دستگاه‌های اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های مدیریت پسماند در آن بررسی و تصمیم‌گیری شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، حشمتی تاکید کرد: رسیدگی به بیش از ۱۰ هزار درخواست در سامانه نقل و انتقال پسماندها نشانگر جدیت سازمان در این بخش است. احصا و پیگیری وظایف دستگاه‌ها در قانون مدیریت پسماندها، تدوین پیش‌نویس اصلاح قانون مدیریت پسماندها، درخواست اصلاح مواد ۱۲ و ۳۶ آئین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماندها، تدوین و پیگیری انجام آئین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی و سایر موارد در دست اقدام از عملکردهای این حوزه در سال پیش است.

کد خبر 6085646

دیگر خبرها

  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماندها تهیه شد
  • فرهنگسازی در حوزه پسماند با کمک گروه‌های اجتماعی بانفوذ در کشور
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  • تجهیز خیابان‌های تهران به سطل زباله هوشمند
  • سطل‌های زباله در تهران هوشمند می‌شود
  • لزوم بازنگری طرح جامع مدیریت پسماند شهر‌ی در خوزستان
  • نگرانی از انباشت ۲۰ میلیون تن پسماند ساختمانی در قم
  • پسماند کشاورزی یکی از معضلات زیست محیطی مازندران