Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن جعفری هرندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شرق اصفهان با اشاره به خسارت‌های بارش‌های اخیر در این منطقه اظهار کرد: در محور مالواجرد به رامشه، آب گرفتی و تخریب شانه‌های جاده، تخریب بخشی از یک پل در جاده و همچنین دو واژگونی خودرو اتفاق افتاد که خسارت جانی نداشت و فقط خسارت مالی به همراه داشت.

سرپرست فرمانداری شهرستان جرقوبه بیان کرد: در شب ١۴ آبان که جاده دچار آب‌گرفتگی و محور بسته شده بود تعدادی از رانندگان به‌ اتفاق خانواده در حسینه ولی‌عصر اسکان داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:جلسه مدیریت بحران با حضور مسؤولان برگزار شد و ضمن بررسی خسارت‌های وارد شده، مقرر شد مطالعاتی توسط منابع طبیعی برای مهار روان آب‌ها در بالادست انجام شود و همچنین از سد الله‌آباد و رامشه بازدید شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۲/آ/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: شرق اصفهان جرقویه رامشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی آورده است: وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک در نقاط مستعد بارش تگرگ سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) در کرمان، مازندران و گلستان، چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در گلستان، سیستان و بلوچستان و فارس و پنج‌شنبه (۶ اردیبهشت) در کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی مد نظر قرار گیرد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ چهارشنبه در مازندران، مرکزی، قم، شرق لرستان، تهران، پنج‌شنبه در خراسان رضوی، یزد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و شرق اصفهان، هرمزگان، شرق و شمال فارس، شرق سمنان و شرق خراسان شمالی و جمعه در جنوب کرمان و شرق هرمزگان رخ خواهد داد.

احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها بویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید | آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی + ویدئو
  • محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان
  • واژگونی همزمان ۳ خودروی پژو در محور یاسوج به اصفهان/ مرگ ۳ راننده
  • هشدار جوی سطح نارنجی در هرمزگان صادر شد
  • هواشناسی اصفهان درباره بارش‌های همرفتی هشدار نارنجی صادر کرد
  • بارندگی ۴۰۹ میلی‌متری زرآباد و تخریب گسترده زیرساخت‌ها