Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج گفت: تا کنون حدود ۲۰۰ متوفی در آرامستان بهشت علی (ع) دفن شده‌اند.

حمیدرضا عسگری  با اشاره به اینکه امکان دفن اموات در آرامستان بهشت علی (ع) با کمترین هزینه ممکن ایجاد شده، اظهار کرد: بهشت علی (ع) ۲۲۰ هکتار وسعت دارد و ساکنان محمدشهر، ماهدشت، فردیس،کیانمهر و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می‌توانند با کمترین هزینه اموات خود را در این آرامستان دفن کنند.

وی با بیان اینکه هزینه دفن اموات در بهشت علی (ع) یک سوم بهشت سکینه (س) است، افزود:  در حال حاضر خدمات اداری و ... امواتی که قرار است در بهشت علی (ع) دفن شوند در آرامستان بهشت سکینه(س) انجام می‌شود و پس از آن مراحل انتقال صورت می‌گیرد.

وی افزود: تا کنون حدود ۲۰۰ متوفی در بهشت علی (ع) آرام گرفته‌اند و با توجه به اینکه هزینه دفن در این آرامستان به مراتب از آرامستان بهشت سکینه (س) پایین‌تر است، طی سال‌های آتی شاهد استقبال شهروندان از این مجموعه برای دفن اموات خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به اینکه فاز نخست آرامستان بهشت علی (ع) شهریور سال ۹۸ به بهره برداری رسیده، اضافه کرد: این فاز بیش از ۴۰ هکتار است که امکان دفن بیش از ۸۴۰۰ متوفی در آن ایجاد شده است.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آرامستان بهشت علی آرامستان بهشت بهشت سکینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۶۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین اظهار نظر اسماعیلیان در مورد سریال رمضانی الحشاشین

به گزارش مبلغ سریال حشاشین در ماه رمضان امسال در کشور مصر و سایر کشورهای عربی به نمایش گذاشته شد و استقبال قابل توجهی از آن شد. حال به تازگی اندیشمندان و طرفداران مکتب اسماعیلیون به میدان آمدند تا از تحریفات این سریال در مورد فرقه اسماعیلیه و زندگانی حسن صباح بگویند. در ادامه گزارش وبسایت مسلمنا از واکنش اسماعیلیان به این سریال را می خوانید:

دکتر داریوش محمدپور دانشیار موسسه مطالعات اسماعیلیه لندن با ابراز تأسف از تحریف تاریخ در مورد این سریال گفت: بنا به منابع تاریخی لباس و پرچم فاطمیان و اسماعیلیان «سفید» بوده است و پرچم عباسیان سیاه بود. در بخش نخست سریال حسن صباح در مقابل اروپایی‌ها (صلیبیون) به یکی از مریدانش می‌گوید که خودش را پایین بیندازد و خودکشی کند، ولی در هیچ منبع تاریخی چنین چیزی وجود ندارد و قلعه‌ای که در سریال دیده می‌شود نیز هیچ شباهتی با قلعه اسماعیلیه ندارد و کاملا عنصر خیال در آن برجسته است.

آقای محمدپور معتقد است که جنبه خیال انگیز بودن و جذاب کردن قصه برای مردم از دلایل پروبال دادن به داستان حسن صباح است و آن را تبدیل به یک افسانه کرده‌اند و بر اساس آن بازی‌های کامپیوتری ساخته شده و الهام بخش سریال‌ها و کتاب‌های تاریخی، تخیلی و شبه علمی شده است.

دانشیار این موسسه اسماعیلی پژوهی گفت: «جنبه دیگر توجه به حسن صباح، سیاسی است چرا که در روزگار معاصر در مورد دین و بخصوص دین اسلام و به ویژه تشیع چنین نشان داده می‌شود که خشونت از دل دین بیرون می‌آید و ارتباط تنگاتنگی با خشونت دارد».

وی تصریح کرد که در لندن عقلگرایی را مشخصه اسماعیلیه می‌دانند و درباره مشابهت‌های میان اسماعیلیه نزاری و گروه‌های تندرو و اخوان‌المسلین می‌گوید «این خیانت به تاریخ و میراث فرهنگی و فکری اسماعیلیان است و اگر نگاهی به آثار آنها شود از بطن این گروه عرفان و تصوف وفلسفه و نگاه باطنی به دین در آمده است اما از اخوان المسلمین و داعش، چنین خدمات علمی بدست نیامده است».

داریوش محمدپور می‌گوید: «دولت مصر برای مهار اخوان‌المسلیمن، اسماعیلیه و حشاشین و طالبان و داعش را یکی می‌کند و این در حالی است که حسن صباح یک چهره علمی و فرهنگی و یک استراتژیست نظامی بود و جایگاه او در اسماعیلیه «داعی» است و پایه گذار «تئوری تعلیم» در اسماعیلیه بود و در ادبیات نزاری در تعریف حسن صباح هیچ کدام از عنوان‌های نظامی و سیاسی دیده نمی‌شود و کاملا اعتقادی و دینی و عارفانه است».

دکتر فرهاد دفتری ریاست پیشین موسسه مطالعات اسماعیلی نیز در مصاحبه کوتاه با العربیه گفت: اروپایی‌ها پس از بازگشت از ایران به مرور زمان، افسانه‌هایی را به آن اضافه کردند و بخصوص با سفر «مارکوپولو» به ایران در قرن سیزدهم و روایت‌های غلوآمیز او از حشاشین، این افسانه‌ها به اوج می‌رسد و این تفاسیر و تعابیر عملا سنگ بنایی برای قضاوت‌ها و مطالعات بخصوص جوامع غربی در قرن نوزدهم شد.

در روایت مارکوپلو از قلعه الموت گفته شده که حسن صباح پشت قلعه، باغی همانند بهشت به همراه دختران و زنان مهیا کرده بود و به پیروانش حشیش می داده و وقتی در حالت سرخوشی بودند به باغ می‌برد و به آنها گفته می‌شد که به بهشت آمده اند و... پس از بیداری وقتی از بهشت می پرسیدند، جوابشان می دادند اگر بهشت می‌خواهند باید ترور کنید.

فرهاد دفتری در گفت‌وگو با «عرب نیوز» ادامه داد: بسیاری از افسانه‌ها درباره نزاریان «ریشه در جهل تخیلی صلیبیان و وقایع‌نگاران غربی آنها دارد که به سرزمین مقدس آمدند و بیت‌المقدس را در سال ۱۰۹۹ فتح کردند».

آقای فرهاد دفتری افزود که اسماعیلیان مبدع ترور نبودند و سوابق نزاری ها نشان می‌دهد که در طول ۳۴ سال سلطنت حسن صباح کمتر از ۵۰ ترور توسط این گروه انجام شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899057

دیگر خبرها

  • نخستین اظهار نظر اسماعیلیان در مورد سریال رمضانی الحشاشین
  • تغسیل اموات کنار آب‌انبار شیخ در طرشت
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • ۱۶۰۰۰ مترمربع از معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد آسفالت شد
  • توزیع آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد
  • توزیع ۴۲۰۰ تن آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت
  • کفن و دفن جدیدی در آرامستان‌های قدیمی شهر تهران انجام نمی‌شود