Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@23:09:57 GMT

واکسیناسیون سراسری فلج اطفال در افغانستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۷۰۷۶

واکسیناسیون سراسری فلج اطفال در افغانستان آغاز شد

صندوق کودکان سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی روند واکسیناسیون سراسری فلج اطفال در افغانستان را با حمایت طالبان آغاز کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، صندوق کودکان سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی روند واکسیناسیون سراسری فلج اطفال را امروز (دوشنبه 17 آبان) در سراسر افغانستان آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین روند واکسیناسیون سراسری فلج اطفال با همکاری طالبان در 3 سال گذشته است.

«نیک ولی شاه مومن» هماهنگ‌کننده عملیات اضطراری سازمان بهداشت جهانی برای برنامه فلج اطفال، به «رویترز» گفت که این روند از روز دوشنبه در بخش‌های مختلف افغانستان آغاز شده و افزود که موانع متعددی پیرامون کمبود کارکنان آموزش دیده وجود دارد.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، واکسیناسیون سراسری فلج اطفال در افغانستان که قرار است 3 میلیون کودک را در برابر این بیماری واکسینه کند، حمایت طالبان را دارد که به تیم‌ها اجازه می‌دهد تا به کودکان در مناطقی از کشور که قبلاً غیرقابل دسترس بودند، دسترسی پیدا کنند.

«احمد المندهاری» مدیر منطقه‌‌ای شرق مدیترانه سازمان بهداشت جهانی نیز در بیانیه‌ای گفت: فوریت طالبان برای ادامه واکسیناسیون فلج اطفال نشان دهنده تعهد مشترک برای حفظ نظام بهداشتی و شروع مجدد واکسیناسیون‌های ضروری برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری‌های قابل پیشگیری است.

موافقت طالبان با واکسیناسیون سراسری فلج اطفالکمک طالبان به روند واکسیناسیون «فلج اطفال» در غرب افغانستانگفتگوی تلفنی نخست وزیر پاکستان و بیل گیتس برای مبارزه با فلج اطفال

پیش از این نیز، «داینگ لو» نماینده سازمان بهداشت جهانی برای افغانستان با مثبت خواندن از سرگیری این روند افزود که دسترسی پایدار کودکان برای پایان بخشیدن به بیماری فلج کودکان ضروری است و باید در اولویت قرار گیرد.

«هرو لدوویک دیلیس» نماینده یونیسف در افغانستان نیز چندی قبل تاکید کرد که برای ازبین بردن کامل فلج اطفال باید همه کودکان افغان در سراسر این کشور واکسینه شوند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان واکسیناسیون سراسری فلج اطفال سازمان بهداشت جهانی روند واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۷۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز بهداشت شماره ۳ مشهد گفت: زمان اجرای عملیات ایمن سازی تکمیلی در دو مرحله انجام می‌شود که نوبت اول از دوم تا  چهارم اردیبهشت و نوبت دوم سی ام اردیبهشت تا یکم خرداد است.

دکتر ناصر امینی افزود:  همه مهاجران خارجی مقیم در اردوگاه‌ها و یا خارج از اردوگاه‌ها، همه خانوار‌های ساکن در کلنی‌ها و محل تجمع عمده مهاجران خارجی، همه نقاط که پوشش واکسیناسیون نوبت سوم کمتر از ٩٥ درصد دارند، مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار وک همه کودکان زیر ٥ سالی که احتمالاً همراه مادران خود در زندان‌ها اقامت دارند. گروه‌های هدف این برنامه  هستند که باید تحت پوشش قرار گیرند.

وی با بیان اینکه این برنامه با هدف حفظ سلامتی کودکان و جلوگیری از شیوع فلج اطفال، با جدیت تمام دنبال می‌شود افزود: عملیات ایمن‌سازی تکمیلی در مرکز بهداشت شماره سه مشهد در مراکز خدمات جامع سلامت شهری مهرگان، قرقی سفلی، سیس آباد، ولیعصر و مراکز روستایی مدیری، رسالت، همت آباد، رضائی مقدم، علی آباد و تیم‌های سیارروستا‌های مارشک، معین آباد، فرخد انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شماره ۳ مشهد گفت: این اقدامات با هدف افزایش پوشش واکسیناسیون و جلوگیری از ورود و چرخش مجدد ویروس فلج اطفال در مناطق مذکور صورت می‌گیرد.

دکتر ناصر امینی افزود:  هرچند که تلاش‌ها برای تحقق اهداف برنامه ریشه کنی فلج اطفال در کشور‌های همسایه همچنان تداوم دارد، اما افزایش تردد به داخل کشور به دنبال تحولات سیاسی و همچنین پوشش پایین واکسیناسیون جاری و تکمیلی در برخی مناطق این کشورها، نشان‌دهنده خطر بالای ورود ویروس به کشورمان است.

وی گفت: تداوم وضع عاری از فلج اطفال در سال‌های اخیر، مبین تلاش‌های نظام سلامت با هدف دستیابی به پوشش بالای واکسیناسیون و انجام با کیفیت عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالیانه بوده است.

رئیس مرکز بهداشت شماره ۳ مشهد گفت: برنامه جهانی ریشه‌کنی فلج اطفال و حفظ دستاورد‌های آن از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه بهداشت است.

دیگر خبرها

  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کرمانشاه
  • واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مشهد اجرا می‌شود
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه
  • آغاز ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • آغاز نوبت اول واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مناطق پرخطر
  • اجرای طرح واکسیناسیون علیه عفونت تنفسی و گوش در بوشهر
  • آغاز عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در خراسان رضوی