Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا خانیکی مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران از ثبت ۱۷.۹ میلی‌متر بارش از ۱۳ تا ۱۵ آبان امسال در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: سامانه بارشی نیمه آبان ماه، طی استمرار سه روزه خود از ۱۳ تا ۱۵ آبان امسال با ۱۷.۹ میلی‌متر بارندگی، برای نخستین بار از ابتدای سال آبی تاکنون، وضعیت بارندگی متوسط بلندمدت را با ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد و نسبت به متوسط بلندمدت آبان ماه با ۴۲ درصد افزایش مواجه کرد.

خانیکی با بیان اینکه تمرکز حداکثر این سامانه بارش بر حوضه‌های آبریز شمال شهر تهران و جنوب غرب استان بود، افزود: ایستگاه امامزاده داود با ۶۵.۵ میلی‌متر، ایستگاه سنگان با ۵۲.۷ میلی‌متر، رندان با ۴۳.۸ میلی‌متر و کشار با ۵۷.۳ میلی‌متر در حوضه آبریز رودخانه کن و کلکچال با ۶۹.۴ میلی‌متر در شمال شهر تهران و ایستگاه‌های پرند ۶۴.۶، اختر آباد ۵۴.۴ در جنوب غرب استان، بیشترین سهم بارش‌ها را به خود اختصاص دادند. میزان ریزش‌های ثبت شده در حوضه آبریز سد طالقان و امیرکبیر نیز قابل توجه بوده، به گونه‌ای که در ایستگاه‌های آرموت ۴۳.۹ و سیرا ۲۵ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

بیشتر بخوانید:

بزرگ ترین و فراگیرترین سامانه بارشی در کشور در راه است

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه متوسط ریزش‌های جوی بلندمدت آبان ماه ۳۲.۵ میلی‌متر و میزان تجمعی بلندمدت مهر تا پایان آبان ماه ۴۲.۱ میلی‌متر است، افزود: اگر چه وضعیت ریزش‌های منتهی به نیمه آبان ماه، فعلاً تراز بارندگی استان را مثبت کرده است، اما در صورت عدم ورود سامانه‌های بارشی در ادامه این ماه دوباره با تراز منفی بارندگی‌ها مواجه خواهیم شد، لذا صرفه‌جویی و رعایت مصرف بهینه آب توسط شهروندان ضروری است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران کمبود آب آبان ماه میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۷۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد

اداره کل هواشناسی استان کرمان با ارائه گزارشی از میزان بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: بیشترین بارندگی در سیرجان به میزان ۳۲.۲ میلی‌متر ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان آمده است: طی ۲۴ ساعت گذشته در اکثر ایستگاه‌های هواشناسی کرمان بارندگی ثبت شد که بیشترین میزان بارندگی مربوط به ایستگاه سیرجان به میزان ۳۲.۲ میلی‌متر و پس از آن جیرفت با ۳۱ میلی‌متر بود.

هم‌چنین در ایستگاه‌های کهنوج ۳۰.۰ میلی‌متر، فیض آباد راور ۲۷.۰ میلی‌متر، رودبار جنوب ۲۵.۰ میلی‌متر، بم ۱۹.۶ میلی‌متر، فهرج ۱۷.۶ میلی‌متر، انار ۱۷.۲ میلی‌متر، شهربابک ۱۳.۶ میلی‌متر، لاله‌زار ۱۲.۵ میلی‌متر و راین ۱۲.۲ میلی‌متر ثبت شده است.

بنا بر اطلاعیه اداره کل هواشناسی کرمان، ایستگاه‌های راور ۱۱.۶ میلی‌متر، بافت ۱۰.۶ میلی‌متر، رفسنجان ۹.۳ میلی‌متر، رابر ۸.۶ میلی‌متر، بردسیر ۸.۳ میلی‌متر، ارزوییه ۸.۲ میلی‌متر و زرند ۷.۷ میلی‌متر بارندگی دریافت کرده‌اند.

کد خبر 745340

دیگر خبرها

  • رکورد بارش در سیستان‌وبلوچستان شکسته شد + فیلم
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام
  • مدیریت مصرف آب و صرفه جویی در فصل گرم سال
  • صرفه‌جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتری مصرف بنزین در منطقه ایلام
  • هشدار به مصرف کنندگان | هوای برق را داشته باش
  • بارش چشمگیری برای کرمانشاه پیش‌بینی نمی‌شود
  • ثبت بیشترین بارندگی با ۲۳ میلی متر در ایستگاه درح‌ 
  • صرفه جویی سه میلیون متر مکعبی در مصرف آب‌های زیرزمینی اردبیل
  • اسدیه رکورددار بارش‌ها در خراسان جنوبی