Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی عاشوری روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه این صندوق در سال گذشته ۴۲۴ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به میزان ۳۴۰۰ میلیارد تومان به نیازمندان پرداخت کرده، افزود: از این میزان ۶۸۰ میلیارد تومان وام اشتغال در قالب ۳۵ هزار فقره، ۴۷۳ میلیارد تومان وام مسکن در قالب ۴۴ هزار فقره، ۲۱۷۹ میلیارد تومان وام کارگشایی در قالب ۳۳۴ هزار میلیارد تومان و بقیه در سرفصل‌های دیگر به مددجویان و خانواده‌های نیازمند ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعهد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت برای سال جاری، پرداخت چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات است، گفت: همچنین ۱۹۰۰ میلیارد تومان وام کارگشایی، ۲۰۰ میلیارد تومان وام ودیعه مسکن، هزار میلیارد تومان وام اشتغال، ۱۰۰ میلیارد تومان وام درمان، ۱۰۰ میلیارد تومان وام شهریه دانش‌آموزان و دانشجویان و ۷۰۰ میلیارد تومان وام تامین مسکن تا پایان امسال پرداخت خواهد شد.
عاشوری با بیان اینکه در هفت ماهه سال جاری، ۱۳۲۲ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در قالب ۱۵۰ هزار فقره، به نیازمندان ارائه شده، اظهار داشت: تسهیلات این صندوق تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون هیچگونه ضمانتی به مددجویان پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وام پرداختی این صندوق تا سقف ۱۰ میلیون تومان با کارمزد صفر و تسهیلات بالاتر با کارمزد سه درصد ارائه می‌شود که این کارمزد نیز فقط یکبار در طول بازپرداخت اقساط، قابل دریافت است.

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام(ره) همچنین با اشاره به راه‌اندازی صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال مددجویان افزود: این صندوق با هدف ضمانت تسهیلات مددجویان با اولویت زنان سرپرست خانوار تشکیل شده و در یکسال اخیر ۲۸۰۰ نفر از مددجویان با تامین اعتبار ۷۰ میلیارد تومان از این ضمانت استفاده کردند.

عاشوری با اشاره به برنامه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت برای انتشار اوراق قرضه اسلامی تاکید کرد: ضوابط و مقررات انتشار این اوراق در کشور وجود داشته اما تاکنون مجموعه‌ای موفق به اجرای آن نشده است؛ صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت برای نخستین‌بار برای انتشار این اوراق اقدام کرده و مجوزهای لازم اخذ شده است. همچنین مقدمات کار در سازمان بورس به انجام رسیده است.

وی در مورد فرایند انتشار این اوراق گفت: با انتشار اوراق قرضه اسلامی صفر درصد بدون کارمزد و هزینه خدمات، مردم نیکوکار که تمایل دارند از منابع خود در حوزه قرض‌الحسنه استفاده کنند، با خریداری این اوراق از بورس، سرمایه خود را برای پرداخت وام قرض‌الحسنه به نیازمندان، در اختیار قرار می دهند.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از اجرای طرح «قرض ماندگار» با هدف جذب منابع بیشتر برای پرداخت قرض‌الحسنه به نیازمندان خبر داد و اظهار کرد: مردم نیکوکار از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۴*۸۸۷۷* و یا شماره کارت ۱۸۲۸-۰۰۰۰-۹۹۷۹-۶۰۳۷ در هر شهر و استانی که هستند، می‌توانند منابع خود را برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان همان منطقه در نظر بگیرند و به گسترش این سنت حسنه کمک کنند.

عاشوری به راه‌اندازی مراکز نیکوکاری تخصصی قرض‌الحسنه اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح، مردم در هر محله می‌توانند با تجمیع منابع مالی خود و هم‌افزایی صندوق امداد ولایت، وام قرض‌الحسنه را در اختیار نیازمندان محله قرار دهند.

وی با تاکید بر رعایت دقیق قوانین و مقررات بانک مرکزی از سوی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: امسال برای ششمن بار این صندوق موفق به دریافت جایزه خوش‌حسابی از سوی بانک مرکزی شد که نشانگر انضباط مالی در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت است.

برچسب‌ها توسعه اقتصادی کمیته امداد امام خمینی بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی کمیته امداد امام خمینی بانک مرکزی توسعه اقتصادی کمیته امداد امام خمینی بانک مرکزی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت میلیارد تومان وام میلیارد تومان وام قرض الحسنه قرض الحسنه هزار فقره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۷۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط دریافت ۷۰۰ میلیون تومان وام ازدواج اعلام شد/ شرط مهم برای پرداخت وام سه میلیاردی به خانواده‌های فاقد مسکن/ وام فرزندآوری چند میلیون تومان شد؟

با آغاز سال جدید، یکی از قوانین مهمی که بسیاری چشم انتظار اجرای آن بودند، امروز از سوی سیاست گذار پولی به شبکه بانکی ابلاغ شد.  

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بانک مرکزی بند‌های مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزند‌آوری و ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (برای خانواده‌های فاقد مسکن که از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند) را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

براساس بند (ث) تبصره (۱۳) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مقرر شده است: "بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب ۲۰‏‏/۱۲‏‏/۱۳۹۶، قانون جهش تولید دانش‌بنیان، قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و تسهیلات موضوع ماده (۷۷) قانون الحاق برخی مواد به تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) و ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند، از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه اعم از جاری و پس‌انداز شبکه بانکی پس از کسر سپرده قانونی حداقل ۲ میلیون میلیارد ریال به قرض‌الحسنه ازدواج، فرزند‌آوری و ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن و دیگر موارد ذکرشده در قوانین فوق اختصاص داده و از طریق بانک‌های عامل (به تشخیص هیئت عالی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) پرداخت گردد و در صورت عدم کفایت منابع، اولویت‌بندی و ترتیب اعطای تسهیلات به موارد مذکور در این بند به ترتیب شامل؛ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن به شرح زیر اقدام نماید:

جزئیات پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سال جدید

"جزء (۱) ‏- تسهیلات قرض الحسنه ازدواج (موضوع ماده (۶۸) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)؛

۱‏-۱‏- تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله

۲‏-۱‏- تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال

بنابراین با در نظر گرفتن زوج زیر بیست و پنج سال و زوجه زیر بیست و سه سال، مجموع وام ازدواج برای این دو نفر، به رقم ۷۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

جزء (۶) ‏‏- مسؤولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط می‌باشد. عدم اجرای هریک از بند‌های این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.

شرایط ضامن؛ حساب یارانه یا سهام عدالت هم قبول است!

جزء (۸) ‏‏-پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

جز (۹) ‏‏- تسهیلات موضوع این بند از حکم موضوع ماده (۱۰) قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۲۹‏‏/۷‏‏/۱۳۶۳ مستثنی است. "

براین اساس، سهمیه در نظر گرفته شده جهت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج طی فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ برای بانک‌ها ارسال شده است. بدیهی است، پس از نهایی شدن سهمیه سالانه برای پرداخت تسهیلات مذکور مراتب به همراه دستور العمل مربوطه به آن بانک اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است متقاضیانی که قبلاً در سامانه مربوطه ثبت نام نموده اند، در اولویت پرداخت تسهیلات یادشده می‌باشد و تسهیلات مذکور با توجه به شرایط متقاضی، برای کلیه افراد در صف مطابق با مبالغ مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور قابل پرداخت خواهد بود.

تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان


"جزء (۲)‌‏-تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری (موضوع ماده (۱۰) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت):

 برای فرزندانی که از ۱‏/۱‏/۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند با رعایت شروط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به شرح زیر پرداخت می‌شود:

۱‏-۲‏- به ازای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان

۲‏-۲‏- به ازای فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان

۲‏-۳‏- به ازای فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان

۴‏-۲‏- به ازای فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان

۵‏-۲‏- به ازای فرزند پنجم و بیشتر ۲۰۰ میلیون تومان 

جزء (۶) ‏- مسؤولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط می‌باشد. عدم اجرای هریک از بند‌های این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.

شرایط ضامن برای دریافت وام فرزندآوری چیست؟

جزء (۸) ‏-پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

جز (۹) ‏- تسهیلات موضوع این بند از حکم موضوع ماده (۱۰) قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۲۹‏/۷‏/۱۳۶۳ مستثنی است. "

بر این اساس، سهمیه در نظر گرفته شده جهت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند طی فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ برای بانک‌ها ارسال شده است. بدیهی است، پس از نهایی شدن سهمیه سالانه برای پرداخت تسهیلات مذکور مراتب به همراه دستور العمل مربوطه به آن بانک ارسال خواهد شد. لازم به ذکر است متقاضیانی که قبلاً در سامانه مربوطه ثبت نام نموده‌اند، در اولویت پرداخت تسهیلات یادشده می‌باشد و تسهیلات مذکور با توجه به شرایط متقاضی، برای کلیه افراد در صف مطابق با مبالغ مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور قابل پرداخت خواهد بود.

 

جزئیات تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن

"جزء (۳) ‏- تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (با رعایت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت):

این تسهیلات برای خانواده‌های فاقد مسکن که از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند به میزان سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال می‌باشد.

جزء (۶) ‏‏‏- مسؤولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط می‌باشد. عدم اجرای هریک از بند‌های این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.

جزء (۸) ‏‏‏-پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

جز (۹) ‏‏‏- تسهیلات موضوع این بند از حکم موضوع ماده (۱۰) قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۲۹‏‏‏/۷‏‏‏/۱۳۶۳ مستثنی است. "

بانک مرکزی تاکید کرده است: سهمیه بانک، توزیع استانی و دستور العمل مربوطه متعاقباً به بانک‌ها  ارسال خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن بهره‌مندی مددجویان روستایی از مسکن
  • جزییات وام ازدواج ۱۴۰۳؛ پرداخت فقط با یک ضامن!
  • رشد ۱۲۰۰ درصدی پرداخت وام غیرحضوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان البرز
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند در سال ۱۴۰۳
  • قانون وام ازدواج ، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و مسکن در سال ۱۴۰۳
  • شرایط دریافت ۷۰۰ میلیون تومان وام ازدواج اعلام شد/ شرط مهم برای پرداخت وام سه میلیاردی به خانواده‌های فاقد مسکن/ وام فرزندآوری چند میلیون تومان شد؟
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و مسکن
  • قانون وام ازدواج، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزند و مسکن به شبکه بانکی