Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش از شلیک موفق موشک‌های ساحل به دریای قادر، نصر و کروز بردبلند ایرانی «قدیر» علیه اهداف سطحی خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از ستاد تبلیغات رزمایش، دریادار سید محمود موسوی در ادامه مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، اظهار کرد: عملیات انهدام یگان‌های سطحی و شناوری دشمن با استفاده از موشک‌های کروز ایرانی قادر و نصر انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مرحله از رزمایش موشک کروز ایرانی قادر با شلیک از سایت‌های موشکی تاکتیکی ساحل به دریای نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران، شناور هدف در فاصله ۲۰۰ کیلومتری را با موفقیت مورد اصابت قرار داد.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش ادامه داد: همچنین انهدام هدف سطحی با استفاده از موشک کروز بومی «نصر» توسط ناو موشک‌انداز نیروی دریایی ارتش، از دیگر تمرین‌های انجام شده در این مرحله از رزمایش بود.

موسوی با بیان اینکه امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران طیف گسترده و متنوعی از انواع موشک‌های کروز دریایی را در اختیار دارد، افزود: قابلیت‌های منحصر به فردی از جمله سرجنگی‌های مؤثر با قدرت انفجار زیاد و همچنین قابلیت تاب‌آوری در برابر جنگ الکترونیک دشمن از جمله ویژگی‌های موشک‌های کروز نیروی دریایی ارتش است که در این رزمایش هم کارایی آنها به اثبات رسید.

وی تاکید کرد: روند توان‌افزایی موشکی در نیروی دریایی ارتش کماکان ادامه دارد و امروز نیروی دریایی ارتش قادر است با استفاده از سامانه‌های موشکی ساحل به دریا، یگان‌های شناور سطحی و یگان‌های زیرسطحی با استفاده از انواع موشک‌های بومی، اهداف مورد نظر را در فواصل دور منهدم کند. این حرکت رو به رشد، بدون وقفه تداوم داشته و روز به روز بر قابلیت‌های سامانه‌های موشکی افزون خواهد شد.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش با بیان اینکه در این رزمایش یگان‌های شناور سطحی نیروی دریایی ارتش با اجرای آتش موشکی اهداف سطحی خود در دریا را به دقت مورد اصابت قرار دادند، گفت: در این مرحله از رزمایش ناوشکن موشک‌انداز با شلیک موشک کروز بردبلند ایرانی «قدیر» هدف سطحی خود را در فاصله ۳۰۰ کیلومتری مورد اصابت قرار داد.

موسوی توان موشکی نیروی دریایی ارتش را یکی از برگ‌های برنده جمهوری اسلامی ایران در هر نبرد دریایی برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز یگان‌های موشکی نیروی دریایی ارتش در سرتاسر سواحل کشور مستقر هستند و آماده‌اند تا هر متجاوزی را که قصد تعدی به آب‌های جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد، با آتش موشکی سنگین خود در قعر دریا مدفون کند.

کد خبر 534122

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمایش ذوالفقار 1400 موشک رزمایش ذوالفقار ذوالفقار 1400 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش نیروی دریایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این موشک برای غرق کردن ناوهای آمریکا ساخته شده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس؛ یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناوهای هواپیمابر» برای مقابله با قابلیت‌های دریایی ایالات متحده است.
هفته نامه «نشنال اینترست» در تحلیلی به قام «مایا کارلین» نوشت، دانگ فنگ-۲۱به طور خاص تهدیدات دریایی را با دقت هدف قرار می‌دهد و می‌تواند ناوهای هواپیمابر ایالات متحده را در بیش از ۱۰۰۰ مایلی دور از ساحل تهدید کند. این تحولات چالشی جدی برای تسلط نیروی دریایی ایالات متحده در غرب اقیانوس آرام است.
در بخش دیگر این تحلیل آمده است، چین به افزایش ذخایر موشک‌های بالستیک، قاتل ناوهای هواپیمابر خود ادامه می دهد و دانگ فنگ- ۲۱ بخش مهمی از این موجودی است.
بر اساس گزارش پنتاگون که سال گذشته منتشر شد، نیروی موشکی ارتش چین بیش از ۱۰۰۰ تیر از این سلاح‌های میان برد را در اختیار دارد. پکن برای جلوگیری از مداخله ایالات متحده به زرادخانه موشک‌های بالستیک خود وابسته است.
در بخش از گزارش سرویس تحقیقاتی کنگره که سال ۲۰۲۰ منتشر شد، آمده است: «این موشک‌های بالستیک تهدیدهای فزاینده‌ای را برای منافع ایالات متحده در دریای چین جنوبی ایجاد می‌کنند و به نیروی دریایی چین به عنوان چالش بزرگ برای توانایی نیروی دریایی ایالات متحده در دستیابی و حفظ کنترل آبی در زمان جنگ نگاه می‌شود.»

کد خبر 845881 برچسب‌ها خبر ویژه موشک چین و آمریکا

دیگر خبرها

  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • اینفوگرافیک| عملیات ایران علیه اسرائیل در یک نگاه
  • امریکا / برنامه تبدیل سکوی نفتی به پایگاه‌‌ موشکی
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • آمریکا سکوهای نفتی را به پایگاه‌‌های موشکی تبدیل می کند
  • ساخت موشک دانگ فنگ-۲۱ چینی برای غرق کردن ناو‌های آمریکا
  • این موشک برای غرق کردن ناوهای آمریکا ساخته شده است
  • همه پاسخ‌های سخت ایران
  • چین موشک دانگ فنگ-۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های آمریکا ساخته است