Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در جلسه مشورتی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۱ استان خراسان رضوی که با حضور نماینده ولی‌فقیه و مسئولان ارشد دستگاه‌های اجرایی استان و شهر مشهد به میزبانی آستان قدس رضوی در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، بر لزوم آمادگی کامل تمام دستگاه‌های اجرایی استان برای میزبانی از حضور حداکثری زائران تأکید و اظهار کرد: به‌واسطه شیوع ویروس کرونا تقریباً دو سال است که زیارت حضرت رضا(ع) با محدودیت‌هایی مواجه بوده است و مردم عزیز و ولایتمدار ایران اسلامی دو عید نوروز از توفیق حضور در حرم مطهر حضرت رضا(ع) محروم بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت آستان قدس رضوی افزود: با توجه به‌ پیش بینی افول شیوع کرونا با واکسیناسیون عمومی و بهبود شرایط بهداشتی، دستگاه‌های اجرایی استان باید پیش‌بینی حضور گسترده زائران در مشهد مقدس را برای نوروز ۱۴۰۱ داشته باشند.

وی با بیان اینکه آستان قدس برای میزبانی شایسته از زائران نیازمند همکاری تمام بخش‌های استان است، تصریح کرد: با توجه به گرانی سفر به عتبات عالیات، بسیاری برای زیارت به مشهد مشرف می‌شوند بنابراین باید آمادگی میزبانی حداکثری از زائران را داشته باشیم. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در ادامه سخنان خود به برخی عوامل مخل روند خدمت‌رسانی شایسته به زائران اشاره کرد و خواستار عزم جدی مسئولان برای مقابله با پدیده تکدی‌گری، برخورد با معتادان متجاهر و رفع مسئله کمبود پارکینگ در حریم حرم مطهر رضوی شد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: توجه به مسائل امنیتی، تأمین اسکان مناسب برای زائران، فضاآرایی معنوی شهر، تسهیل حرکت زائران در مسیرهای منتهی به حرم مطهر و برگزاری جلسات توجیهی برای اصناف مختلف مرتبط با زائران، رانندگان وسایل نقلیه عمومی و هتلداران، از دیگر موارد مهمی است که نیازمند برنامه‌ریزی مناسب از سوی دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی بر لزوم مدیریتی انقلابی و جهادی در عرصه‌های مختلف برای میزبانی شایسته از زائران تأکید و خواستار مدیریت مقتدرانه و نظارت جدی بر قیمت کالاها و خدمات در ایام نوروز شد و گفت: گران‌فروشی اجحاف است و آستان قدس نمی‌تواند نسبت به اجحاف نسبت به زائران حضرت رضا(ع) بی‌تفاوت باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی همچنین بر ضرورت نظارت بر قیمت هتل‌ها و مهمان‌پذیرها تأکید و عنوان کرد: فرمانداری، سازمان تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های مربوطه باید با حضوری فعال و مدیریتی قوی قیمت کالاها را کنترل کنند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه مشهد نیز در این جلسه بر لزوم توجه به ابعاد رسانه‌ای برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی، توجه به رعایت حجاب اسلامی در حریم حرم، حفظ امنیت، نظارت بر قیمت کالاها و خدمات در ایام نوروز و خدمت‌رسانی شایسته به زائران تأکید کرد.

گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه یعقوب‌علی نظری استاندار خراسان رضوی، سید عبدالله ارجاعی شهردار مشهد، سردار محمدکاظم تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی، حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، دکتر محمدعلی کیانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محسن نصرپور مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی، سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه امام رضا(ع) و مالک رحمتی قائم‌ مقام تولیت آستان قدس رضوی به ایراد سخن و ارائه گزارش برنامه‌ها و تدابیر مجموعه‌ متبوع خود در ایام نوروز پرداختند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان رضوی تکدی گری معتادان متجاهر کمبود پارکینگ تولیت آستان قدس رضوی احمد مروی استقبال از بهار در مشهد دستگاه های اجرایی استان آستان قدس رضوی خراسان رضوی حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ شریف رحیمی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی برای تأمین و ارتقا امنیت در سطح جامعه اظهار کرد: پلیس خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و در این راستا با عزم جدی و راسخ با این پدیده شوم مبارزه می‌کند.

وی در ادامه گفت: طرح دو روزه ارتقا امنیت اجتماعی با اولویت مبارزه با فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر در شهرستان لنگرود اجرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود از جمع‌آوری ۳۶ معتاد متجاهر و دستگیری ۶ خرده‌فروش و ۲ قاچاقچی مواد مخدر خبر داد و بیان‌داشت: از این افراد یک کیلو گرم حشیش، یک کیلو و ۶۵۰ گرم تریاک، و ۸ کیلو و ۹۰۰ گرم سایر مواد مخدر کشف شد.

این مقام انتظامی افزود: معتادان متجاهر و خرده فروشان نیز با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سرهنگ رحیمی در پایان با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر از اولویت‌های مجموعه است، تصریح کرد: سالم‌سازی محیط اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان و جوانان از جمله مهمترین ابزارهای کاهش گرایش افراد به مصرف مواد مخدر است.

کد خبر 6085720

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • ۴۳ هزار نفر در نوروز ۱۴۰۳ از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • 43 هزار نفر در نوروز 1403 از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • زاکانی: ظرفیت پذیرش در مراکز ماده ۱۶ بیشتر شده است | امیدواریم مشکل معتادان متجاهر را با مشارکت مردم حل کنیم
  • حریق در یک مهمانپذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد
  • ۳۰۰ معتاد متجاهر در پرند، نصیرشهر و رباط کریم جمع آوری شد