Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تفاهم با سازمان صداوسیما برای برگزاری یک نشست با هدف حل مساله مجوزها در شبکه نمایش خانگی خبر داده است. او همچنین توضیحاتی را درباره اظهارات اخیرش مبنی بر تماشای فیلم ها در سینما ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی که در همایش پدافند عامل و رسانه پایدار حاضر شده بود، در جمع خبرنگاران چنین گفت: ما با آقای دکتر جبلی که برادر بسیار خوبمان هستند و مسئولیت شبکه نمایش خانگی را پذیرفته اند، بنایمان بر این است و به تفاهم رسیده ایم که سازمان صداوسیما و وزارت ارشاد با هم بنشینند و مساله را حل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: وزارت ارشاد یک تکالیف ذاتی دارد و قانون که در این مساله عوض نشده است و آن تکالیف بر عهده وزارت ارشاد است. منتها امروز یکسری اتفاقات جدید و یکسری رسانه های جدید شکل گرفته است و مساله دچار ابهاماتی شده است. من به عنوان وزیر ارشاد موضعم روشن است و وزارت ارشاد هم در این زمینه بحثش روشن است. ولی به هر حال این مساله باید با مشارکت و همفکری میان بخش‌های درگیر با موضوع، حل شود. 

وزیر ارشاد ادامه داد: درباره موضوع مجوز تولیدات شبکه نمایش خانگی، ما شورای عالی فضای مجازی و نهادهای بالا دستی را به عنوان تصمیم گیرنده داریم. آقای دکتر جبلی و سازمان صداوسیما هم مثل وزارت ارشاد، همگی دغدغه این موضوع را داریم که قرار است در چند روز آینده کار را به یک تفاهم مشترک و در نهادهای بالادستی آن را به تصویب برسانیم و در معرض دید مردم قرار دهیم.

بر اساس این گزارش، پیمان جبلی هم که مهر ماه امسال با تنی چند از تهیه کنندگان سینما دیدار کرده بود، بر این نکته تاکید داشت که تلویزیون و سینما نیاز به همکاری و تفاهم بیشتری دارند.

او گفته بود، اینکه تصور شود سینما راه خود را می‌رود و تلویزیون نیز در مسیر خود حرکت می‌کند، نگاهی غلط است.

با این همه حالا باید دید نگاه مثبت متولیان امر در وزارت ارشاد و صداوسیما برای رسیدن به تفاهم، در نهایت به پایان اختلاف نظرهای این دو نهاد فرهنگی کشور بر سر تولید برنامه در شبکه نمایش خانگی و مجوز تولید و پخش هم خواهد انجامید؟

اما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز دوشنبه ـ ۱۷ آبان ماه ـ در اظهار نظری دیگر درباره صحبت هایش در یک گفت وگوی تلویزیونی که به برداشت های متفاوتی در برخی رسانه ها و فضای مجازی منجر شده بود، توضیح داد: من یک برنامه گفت و گوی ۹۵ دقیقه‌ای در تلویزیون داشتم و گفتم که اگر من به عنوان وزیر ارشاد برخی فیلم ها را نتوانم با خانواده‌ام ببینم حتما این برای عموم جامعه هم توصیه نمی‌شود.

او با بیان اینکه تعداد معدودی از فیلم‌ها نیازمند اصلاح هستند، افزود: خانواده خودم را مثال زدم. از قضا همین چند روز پیش با خانواده یک  فیلم سینمایی دیده بودیم. دیدن فیلم سینمایی در خانواده ما یک امر عمومی است. ما با هم می رویم سینما، با هم فیلم می بینیم و هیچ مشکلی هم با تماشای فیلم با خانواده نداریم. آن نکته ای که گفتم ناظر به تعداد بسیار بسیار معدودی از فیلم‌هایی است که نیازمند اصلاح هستند و اگر آن اصلاح انجام نشود ممکن است من با خانواده ام نتوانم آن فیلم‌ها را ببینم پس اگر من نمی توانم ببینم باید در جامعه هم همین اتفاق بیفتد.  یعنی عرف جامعه، اخلاق جامعه، سنت‌های حاکم بر جامعه و ضوابط شرعی و قانونی و دینی ما  موضوعی را نپذیرد و من اجتباب میکنم ، طبیعتا نمیتوانیم به جامعه هم آن را تجویز کنیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شبکه نمایش خانگی وزارت ارشاد وزیر ارشاد فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۹۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها اقساطی فروش رفتند

به گزارش "ورزش سه"، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی دقایقی پیش در یک برنامه تلویزیونی حضور یافت و در مورد واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال صحبت کرد: امروز ۸۵ درصد سهام دو باشگاه پر طرفدار و مردمی استقلال و پرسپولیس در فرابورس به بخش غیر دولتی واگذار شد. دولت سیزدهم زمانی بر سر کار آمد که این ۲ باشگاه دچار محرومیت‌هایی شده بودند؛ در سال ۱۴۰۰ ستادی به عنوان ستاد واگذاری بین وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی سازی و سازمان بورسی تشکیل شد و در اسفند ماه همان سال اولین گام برداشته شد؛ این در حالی بود که سه دولت قبل در این زمینه ناکام بودند.

او با اشاره به جزئیات این واگذاری عنوان کرد: در دولت سیزدهم بورسی شدن دو باشگاه از محل افزایش سرمایه بدون حق‌تقدم انجام و در سال ۱۴۰۱ تلاش شد تا از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرایند مالکیت این دو باشگاه حل و فصل شود که از سوی بخش تعاونی و خصوصی اقبال نشد. تلاش دولت بر این بود تا مساله اتحاد مالکیت و بحث مدیریت و انضباط مالی را بتواند حل و فصل کند.

وزیر اقتصاد در مورد الزام ای اف سی توضیح داد: همزمان مساله جریمه آسیایی، فرصت اصلاح اقتصادی و مالی و مدیریت این ۲ باشگاه را فراهم کرد. در پایان سال ۱۴۰۲ تلاش شد تا از طریق کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و صنایع پتروشیمی این مساله حل و فصل شود که این اتفاق امروز در فرابورس محقق شد. طبق اطلاعاتی که در فرابورس قرار دادند ارزش نهایی سهام این دو باشگاه اعلام و با ارزش ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای استقلال و ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پرسپولیس نهایی شد.

او در پایان گفت: با توجه به اینکه ۱۰ درصد معامله باید به عنوان نقدی و ۹۰ درصد اقساطی صورت می‌گرفت، امروز بخش نقدی قطعی شد و اقساط طی مهلت‌های ۶ ماهه به کنسرسیوم‌های بانکی و پتروشیمی اعلام شده است. روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت ماه) با حضور وزیر ورزش و جوانان برنامه‌ای در این زمینه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تن «سنگلج» می‌لرزد! + تازه‌ترین توضیحات مدیر تئاتر
  • تن «سنگلج» می‌لرزد!+ تازه‌ترین توضیحات مدیر تئاتر
  • رئیس دیوان عالی کشور : حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب، قانون است و همه باید از آن پیروی کنند
  • حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند
  • احکام متناسب با جرم در پرونده‌های مرتبط با حجاب صادر شود
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها اقساطی فروش رفتند