Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، میوه‌های پاییزی جزو آن دسته مواد غذایی هستند که بهتر است در فصل پاییز همواره به طور منظم و روزانه استفاده شوند، اما یک میوه پاییزی منحصر به فرد وجود دارد که ده‌ها خاصیت دارد. خداوند متعال در هر فصلی، میوه‌های متناسب با آن فصل را آفرید تا آدمی بر اساس نیاز‌های جسمی خود از میوه‌ها استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان طب قرآنی بر این عقیده‌اند که انار به عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل پاییز به بار می‌نشیند که فصل پاییز، فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان است و دانه‌های انار برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی، بسیار مفیدند و سبب شادابی می‌شوند.

پوست خود را با انار درخشان کنید

شاید به توان گفت هر انسان در طول عمر خود کمتر میوه‌ای را غنی‌تر از انار خواهد یافت. میوه‌ای قرمز و غنی شده که به بسیاری از دلایل یکی از سالم‌ترین میوه‌ها شناخته شده است. انار دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد ویروسی و ضدتوموری است و گفته می‌شود منبع خوبی از ویتامین‌ها به ویژه ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E و همچنین اسیدفولیک است. حاوی دو ترکیب - پونیکالاژین و پونیکیک اسید است که همه فواید آن را به همراه دارد. در واقع، شما شگفت‌زده خواهید شد اگر بدانید آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار تقریباً سه برابر بیشتر از چای سبز است. خوردن روزانه انار یا نوشیدن آب آن می‌تواند کمک بسیار خوبی برای ایمنی بدن شما باشد. بدینوسیله با دیابت نوع ۲ مبارزه کنید، فشارخون را کنترل کنید، هضم غذا‌ها را آسان کرده و پوست خود را نیز درخشان کنید.

مصرف‎ آب‎ انار از ابتلا بـه‎ سرطان‎ پروستات‎ جلوگیری‎ می‌‎کند

پژوهش‌های‎ جدید نشان می‎‌دهد آب‎ انار خاصیت‎ ضد سرطانی‎ دارد. طبق تحقیقات سازمان کشاورزی ایالات متحده آمریکا انار منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها، پتاسیم و ویتامین C است پژوهشگران‎ آکادمی‎ علوم‎ آمریکا دریافته‎‌اند که مصرف‎ آب‎ انار از ابتلا بـه‎ سرطان‎ پروستات‎ جلوگیری‎ می‌‎کند.

با کشف‎ جدید راه‎‎ دستیابی‎ بـه خواص‎ ضدسرطانی‎ و نحوه‎‎ معالجه سرطان‎ با آب‎ انار هموارتر شده‎ است. متخصصان‎ تغذیه‎ مصرف‎ آب‎ انار را صبح‎ و پیش‎ از صبحانه‎‎ توصیه می‌کنند.

خوردن انار چربی اضافی را از بین می‌برد

الهام امیری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه انار از ما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند، گفت: انار سرشار از آنتی‌اکسیدان است و بنابراین بدن ما را در برابر رادیکال‌های آزاد که مسئول پیری زودرس هستند، محافظت می‌کند، رادیکال‌های آزاد در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب و در اثر سموم مضر در محیط ایجاد می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه انار خون را رقیق می‌کند، افزود: آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار به عنوان رقیق‌کننده خون عمل می‌کنند، دانه‌های انار از تشکیل لخته و انعقاد پلاکت‌های خون جلوگیری می‌کند، دو نوع لخته خون وجود دارد، یکی خوب است که باعث بهبودی در حین بریدگی یا آسیب می‌شود و دوم زمانی که هر گونه لخته داخلی وجود دارد مانند قلب، عروق یا هر جای دیگر داخل بدن، این نوع لخته‌ها خوب نیست و می‌تواند کشنده باشد.

امیری با اشاره به خاصیت انار در پیشگیری از تصلب شرایین بیان کرد: با افزایش سن و نوع شیوه زندگی، دیواره عروق ما به دلیل کلسترول سخت‌تر می‌شود و گاهی اوقات انسداد ایجاد می‌شود، خاصیت آنتی‌اکسیدانی انار از اکسید شدن کلسترول بد جلوگیری می‌کند، بنابراین، خوردن انار چربی اضافی را از بین می‌برد و از سخت شدن دیواره شریان‌ها جلوگیری می‌کند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه انار مانند ماسک اکسیژن عمل می‌کند، عنوان کرد: انار به پمپاژ سطح اکسیژن در خون ما کمک می‌کند، به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند، کلسترول را کاهش می‌دهد و از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند، همه این‌ها در نهایت به جریان آزاد خون و در نتیجه بهبود سطح اکسیژن در بدن شما کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه انار از آرتروز جلوگیری می‌کند، ادامه داد: انار با مبارزه با آنزیمی که این کار را می‌کند می‌تواند آسیب غضروف را کاهش دهد، انار توانایی کاهش التهاب را دارد.

امیری با تأکید بر اینکه انار فشارخون را پایین می‌آورد، گفت: اسید پونیکیک یکی از اجزای اصلی انار است که به کاهش کلسترول، تری گلیسیرید و کاهش فشار خون کمک می‌کند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه انار ایمنی را افزایش می‌دهد، اضافه کرد: انار که سرشار از ترکیبات ضدالتهابی است، برای افرادی که از اختلالات مرتبط با ایمنی مانند آرتریت روماتوئید و استروآرتریت رنج می‌برند، بسیار مفید است، انار سرشار از ویتامین C است که تولید آنتی بادی را افزایش می‌دهد و به ایجاد ایمنی کمک می‌کند، انار می‌تواند به شما در حفظ سیستم ایمنی سالم و جلوگیری از بیماری‌ها و عفونت‌های شایع کمک کند.

ماسک انار

از ماسک انار برای مقابله با چین و چروک پوست صورت استفاده می‌کنند. انار به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های قوی، با رادیکال‌های آزاد که عامل اصلی پیری پوست هستند، مقابله می‌کند. برای استفاده موضعی، مقداری آب انار را بگیرید و آن را بدون مخلوط کردن با چیز دیگری روی پوست صورت خود بمالید. این کار باعث روشن شدن پوست می‌شود و برای تغذیه پوست هم بسیار مناسب است.

یک لیوان آب انار ۴۰ درصد ویتامین C بدن را تأمین می‌کند

آب انار خواص آنتی‌اکسیدانی قوی داشته و در پیشگیری از بیماری‌های قلبی، سکته و حمله قلبی نقش مؤثری دارد، یک لیوان آب انار حدود ۴۰ درصد ویتامین C مورد نیاز روزانه شما را تأمین می‌کند و منبع خوبی از ویتامین‌های A، E و اسیدفولیک است. مقدار آنتی اکسیدان موجود در آب انار حتی ۳ برابر چای سبز است. در واقع آب انار یکی از غنی‌ترین منابع پلی‌فنول‌هاست که گروهی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند. نقش آنتی‌اکسیدان‌ها، کند کردن یا جلوگیری از صدمه سلولی است که توسط علل مختلف استرس‌زا حادث می‌شوند، مانند مصرف سیگار و دخانیات، آلودگی هوا، استرس‌های روحی.

جوشانده پوست انار برای گلودرد و رفع بواسیر مفید است

محمد رمضانی، کارشناس ارشد تغذیه با بیان اینکه انار برای اشخاصی که دچار یبوست هستند مضر است، گفت: انار میوه‌ای سرد است، بنابراین اشخاصی که سرد مزاج هستند پس از خوردن آن، مقداری آب جوش با نبات باید بخورند، انار برای کسانی که دچار نفخ معده هستند، ضرر دارد. زیاده‌روی در مصرف انار ترش ایجاد زخم معده می‌کند.

وی در خصوص خواص قسمت‌های دیگر درخت انار بیان کرد: جوشانده پوست انار برای گلودرد و زخم گلو و رفع بواسیر مفید است، جوشانده گل انار برای از بین بردن زخم‌های دهان و اسهال مزمن مفید است، جوشانده ریشه انار برای دندان درد و نیز جوشانده پوست درخت انار اثر ضد کرم دارد.

رمضانی با بیان خواص موجود در آب انار اضافه کرد: آب انار در افزایش جریان خون در قلب مؤثر است و خاصیت میکرب‌کشی و ضدعفونی‌کنندگی دارد، انار مانع بروز پوسیدگی دندان می‌شود؛ انار اشتهاآور و غنی از آنتی‌اکسیدان، اسید فولیک، پتاسیم و آهن است، مطالعات نشان می‌دهد که انار یکی از نیرومندترین و مغذی‌ترین غذا‌ها برای سلامتی و میوه‌ای است که شما نمی‌توانید از رژیم‌تان حذف کنید.

کارشناس ارشد تغذیه با توصیه به خوردن این میوه و آب آن به همراه گل‌پر به دلیل ترکیباتی که دارد، ادامه داد: این میوه نفخ‌آور است، مصرف آن با گیاه معطری مانند گلپر که طبع گرمی دارد، خاصیت نفخ‌کنندگی آن را از بین می‌برد.

افراد برای کنترل فشار خون از رب انار ترش استفاده کنند

رب انار به عنوان چاشنی در بعضی از غذا‌ها مثل فسنجان، اکبر جوجه، شامی، کباب لرستانی و بعضی از آش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رب در اثر جوشاندن و غلیظ شدن آب انار به دست می‌آید و خاصیت بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. رب انار حاوی کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فیبر، آهن، منیزیم، منگنز، اسید فولیک، پلی فنول، اسید اولایژیک، قند، ویتامین A، گروه ویتامین B، B۱، B۲، B۳، B۶، C، E است.

رب انار برای افرادی که فشارخون بالا دارند، بسیار مفید است و این افراد برای کنترل فشار خون باید از رب انار ترش استفاده کنند. این رب به دلیل وجود پلی‌فنول و اسید اولایژیک سبب کاهش کلسترول بد خون شده و از رسوب چربی در عروق جلوگیری می‌کند.

کاهش وزن با مصرف رب انار

یک پژوهشگر طب سنتی درباره رب انار گفت: رب انار به علت داشتن ویتامین A، B، C سبب افزایش سوخت و ساز بدن شده در نتیجه کاهش وزن و لاغری را به همراه دارد. به علت داشتن ویتامین B۳ نیاسین برای عملکرد بهتر مغز مفید است و حافظه را تقویت و از آلزایمر جلوگیری می‌کند. برای زنان باردار و جنین مفید است البته زنان باردار نباید در خوردن آن زیاده‎‌روی کنند.

وی درباره موارد منع مصرف رب انار عنوان کرد: برای افرادی که زخم معده، یبوست مزمن، گلو درد، مشکلات ریوی مثل آسم شدید دارند، مصرف زیاد آن مضر است و به مقدار خیلی کم، همراه غذا استفاده کنند و می‌توانند برای مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

توصیه‌هایی برای خوردن انار

* سردمزاجان باید در خوردن انار دقت کنند، زیرا این میوه معده را سست کرده و ایجاد نفخ می‌کند، بهتر است افراد سرد مزاج میوه انار را با گلپر میل کنند.

* جوشانده پوست درخت و پوست ریشه انار که برای رفع کرم روده و معده به‌کار می‌رود، ممکن است باعث ایجاد سرگیجه و استفراغ شود، در خوردن جوشانده پوست انار باید احتیاط کرد و بهتر است این کار تحت نظر متخصص انجام شود.

* آب انار ترش برای سیستم ریوی و مغزی به دلیل قابض بودن و تنگ‌کردن مجاری هوایی می‌تواند سبب تشدید سرفه و تنگی نفس شود.

* مصرف زیاد انار ترش، باعث ایجاد یبوست می‌شود پس اگر در اجابت مزاج مشکل دارید، به‌جای انار ترش از انار شیرین که ملین مزاج است، استفاده کنید.


منبع: فارس

انتهای پیام/



منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواص انار انار رادیکال های آزاد آنتی اکسیدان آنتی اکسیدان ها آنتی اکسیدان جوشانده پوست خوردن انار ویتامین C انار ترش میوه ها آب انار میوه ای رب انار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند

ایسنا/خراسان رضوی تاریخ بشر با کشف آنتی‌بیوتیک‌ها در سال ۱۹۲۸ برای همیشه تغییر کرد. بیماری‌های عفونی مانند ذات‌الریه، سل و سپسیس بسیار گسترده و کشنده بودند تا اینکه پنی‌سیلین آنها را قابل درمان کرد.

با آنتی‌بیوتیک‌ها روش‌های جراحی که زمانی با خطر بالای عفونت همراه بودند، ایمن‌تر و معمول‌تر شدند. آنتی‌بیوتیک‌ها لحظه‌ای پیروزمندانه در علم را رقم زدند که کار پزشکی را متحول کرد و جان افراد بی‌شماری را نجات داد.

اما آنتی‌بیوتیک‌ها اخطاری ذاتی دارند؛ زمانی که بیش از حد مورد استفاده قرار گیرند، باکتری‌ها می‌توانند به این داروها مقاوم شوند.

سازمان بهداشت جهانی تخمین زده است که این ابر میکروب‌ها باعث مرگ ۱.۲۷ میلیون نفر در سراسر جهان در سال ۲۰۱۹ شدند و شاید در سال‌های آینده به تهدیدی فزاینده برای سلامت عمومی جهانی تبدیل شوند.

اکتشافات جدید به دانشمندان کمک می‌کنند تا با این چالش به روش‌های نوآورانه روبرو شوند. نتایج تحقیقات نشان داده است که حدود یک چهارم داروهایی که اغلب به‌عنوان آنتی‌بیوتیک تجویز نمی‌شوند، مانند داروهای مورد استفاده برای درمان سرطان، دیابت و افسردگی، می‌توانند باکتری‌ها را در دوزهایی که به‌طور معمول برای افراد تجویز می‌شود، از بین ببرند.

درک مکانیسم‌های زیربنایی چگونگی سمی بودن داروهای خاص برای باکتری‌ها، ممکن است تبعات گسترده‌ای برای پزشکی داشته باشد. اگر داروهای غیر آنتی‌بیوتیکی باکتری‌ها را به روش‌های متفاوتی از آنتی‌بیوتیک‌های استاندارد هدف قرار دهند، می‌توانند به‌عنوان سرنخ در تولید آنتی‌بیوتیک‌های جدید عمل کنند. اما اگر داروهای غیر آنتی‌بیوتیکی باکتری‌ها را به روش‌های مشابه آنتی‌بیوتیک‌های شناخته شده از بین ببرند، استفاده طولانی‌مدت از آن‌ها، مانند درمان بیماری‌های مزمن، ممکن است ناخواسته مقاومت آنتی‌بیوتیکی را افزایش دهد.

ماریانا نوتو گیلن، فارغ‌التحصیل از دانشگاه بوئنوس آیرس آرژانتین در علوم زیستی با تاکید بر زیست‌شناسی مولکولی، گفت در تحقیقی، من و همکارانم روش یادگیری ماشینی جدید ایجاد کردیم که نه تنها چگونگی کشتن باکتری‌ها توسط داروهای غیر آنتی‌بیوتیکی را شناسایی می‌کند، بلکه می‌تواند به یافتن اهداف باکتریایی جدید برای آنتی‌بیوتیک‌ها نیز کمک کند.

روش‌های جدید از بین بردن باکتری‌ها

نوتو گیلن بیان کرد دانشمندان و پزشکان متعددی در سرتاسر جهان در حال مقابله با مشکل مقاومت دارویی هستند، ازجمله من و همکارانم در آزمایشگاه میچل در دانشکده پزشکی ماساچوست آمریکا، از ژنتیک باکتری‌ها برای بررسی اینکه کدام جهش باکتری‌ها را نسبت به داروها مقاوم‌تر یا حساس‌تر می‌کند، استفاده می‌کنیم.

وی اظهار کرد: هنگامی که من و گروه تحقیقاتی در مورد فعالیت گسترده ضد باکتریایی داروهای غیر آنتی‌بیوتیکی مطلع شدیم، چالش ایجاد شده این داروها ما را به خود مشغول کرد که چگونه این داروها باکتری‌ها را از بین می‌برند.

گیلن توضیح داد: من حدود ۲ میلیون مورد سمیت بین ۲۰۰ دارو و هزاران باکتری جهش‌یافته را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کردم. با استفاده از الگوریتم یادگیری ماشینی که برای استنباط شباهت‌های بین داروهای مختلف ایجاد کردم، داروها را بر اساس نحوه تأثیر آنها بر باکتری‌های جهش یافته در یک شبکه با هم گروه‌بندی کردم.

نوتو گیلن اظهار کرد: طرح‌های من به‌وضوح نشان می‌داد که آنتی‌بیوتیک‌های مطرح به‌دلیل کلاس‌های شناخته‌شده مکانیسم‌های کشنده، به‌شدت با هم گروه‌بندی شده‌اند. به‌عنوان مثال، تمام آنتی‌بیوتیک‌هایی که دیواره سلولی؛ لایه محافظ ضخیم اطراف سلول‌های باکتریایی، را هدف قرار می‌دهند با هم گروه‌بندی شدند و به‌خوبی از آنتی‌بیوتیک‌های دخیل در تکثیر دی‌ان‌ای باکتری‌ها، جدا شده‌اند.

وی اضافه کرد: جالب اینجاست که وقتی داروهای غیر آنتی‌بیوتیکی را به تجزیه و تحلیل خود اضافه کردم، آنها قطب‌های جداگانه‌ای از آنتی‌بیوتیک‌ها را تشکیل دادند. این امر نشان می‌دهد که داروهای غیر آنتی‌بیوتیکی و آنتی‌بیوتیکی راه‌های مختلفی برای از بین بردن سلول‌های باکتریایی دارند. در حالی که این گروه‌بندی‌ها نشان نمی‌دهند که چگونه هر دارو به‌طور خاص آنتی‌بیوتیک‌ها را از بین می‌برد، اما نشان می‌دهد که دسته‌بندی‌شده‌ها به احتمال زیاد به روش‌های مشابهی کار می‌کنند.

گیلن در ادامه گفت اینکه ما توانستیم اهداف دارویی جدیدی را در باکتری‌ها برای کشتن آنها پیدا کنیم حاصل تحقیقات همکارم کارمن لی است. وی صدها نسل از باکتری‌ها را رشد داد و در معرض داروهای مختلف غیر آنتی‌بیوتیکی قرار داد که اغلب برای درمان اضطراب، عفونت‌های انگلی و سرطان تجویز می‌شدند.

تعیین توالی ژنوم باکتری‌هایی که تکامل یافته و با حضور این داروها سازگار شده‌اند، به ما امکان مشخص کردن پروتئین باکتریایی خاصی را می‌دهد که تری‌کلابندازول، داروی مورد استفاده برای درمان عفونت‌های انگلی، هدف قرار می‌دهد تا باکتری را از بین ببرد. نکته مهم این است که آنتی‌بیوتیک‌های فعلی به‌طور معمول این پروتئین را هدف قرار نمی‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، ما متوجه شدیم که ۲ داروی غیر آنتی‌بیوتیک دیگر که از مکانیسم مشابهی مانند تری‌کلابندازول استفاده می‌کنند نیز همان پروتئین را هدف قرار می‌دهند. این امر نشان‌دهنده قدرت طرح‌های شباهت دارویی ما برای شناسایی داروهایی با مکانیسم‌های کشندگی مشابه بود، حتی زمانی که این مکانیسم هنوز ناشناخته بود.

کمک به کشف آنتی‌بیوتیک

یافته‌های این تحقیق فرصت‌های متعددی را در اختیار محققان قرار می‌دهد تا نحوه عملکرد داروهای غیر آنتی‌بیوتیکی متفاوت از آنتی‌بیوتیک‌های استاندارد را بررسی کنند. روش این محققان برای نقشه‌برداری و آزمایش داروها همچنین این پتانسیل را دارد که مشکل مهم در توسعه آنتی‌بیوتیک‌ها را برطرف کند.

جستجوی آنتی‌بیوتیک‌های جدید اغلب مستلزم صرف منابع قابل توجهی برای غربالگری هزاران ماده شیمیایی است که باکتری‌ها را می‌کشند و نحوه عملکرد آنها را مشخص می‌کند. اکثر این مواد شیمیایی مشابه آنتی‌بیوتیک‌های موجود عمل می‌کنند و کنار گذاشته می‌شوند.

محققان گفتند: کار ما نشان می‌دهد، ترکیب غربالگری ژنتیکی با یادگیری ماشینی می‌تواند به کشف مواد شیمیایی کمک کند که قادر به از بین بردن باکتری‌ها به روش‌هایی هستند که محققان پیش از این به کار نبرده‌اند. راه‌های مختلفی برای کشتن باکتری‌ها وجود دارد که هنوز از آن‌ها بهره‌برداری نکرده‌ایم و هنوز راه‌هایی وجود دارد که می‌توانیم برای مبارزه با تهدید عفونت‌های باکتریایی و مقاومت آنتی‌بیوتیکی در پیش بگیریم.

منابع

https://japantoday.com

https://www.yahoo.com

https://theconversation.com

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • خواص جکوزی برای پوست
  • فضای سبز و تقویت سلامت میکروبیوتای روده و پوست
  • خواص درمانی رازیانه
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • خواص آب هویج بستنی